Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Typen aseksueel

Gestart door Yezie, september 05, 2020, 03:38:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yezie

Hey lieven mensen ik den steeds meer aan uit zoeken over ASeksualiteit maar heel veel is in het Engels dus moelijk te begrijpen voor mij  ik snap wel een beetje wat tot zo ver weet is dat je type a b heb en de andere snapt ik niet helmaal a is dat je wel sex drive hebt maar er niks mee doet of weinig en d is geen sex drive en wel romantisch als ik iets verkeerd heb begrepen sorry ik wil niemand beledigen ik probeer het te begrijpen en ik vroeg me af wat dit was Allosexual nouw weet ook niet hoe in hemels naam kan uit volgelen of je een lidio heb nouw weet ik dat dat er voor zorgt dat je behoefte aan heb maar is dij mij niet het geval het is zo lastig zeg kan iemand mechien helpen waar je een duidelijke uit legt krijgt en niet in het Engels
Ps als ik te persoonlijk word sorry 🤦🏼‍♀️ Is goed bedoeld gewoon veel vragen om me zelf uit te vogelen ben meer er over te begrijpen nouw merk ik ook waar ik egt heel blij mee den het een stuk makkelijker voor me is om over sex te hebben omdat ik ze het nier en of een groep waar op zit heel uit gedrijt ove hebenven hoe prettig het is en dat almaal 🤮 maar ik den daar heel blij mee dus bedankt daar voor
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Koffie

Ik ga proberen het uit ter leggen.

Type A: Die heeft wel een seksdrive, maar wordt niet verliefd.
Type B: Die heeft geen seksdrive, maar wordt wel verliefd.
Type C: Die heeft wel een seksdrive en wordt ook verliefd. Maar die behoefte aan seks is niet gericht op seks met een ander. Deze mensen kunnen dus bv. masturberen, maar hebben geen behoefte hun seksualiteit met anderen te delen.
Type D: Die heeft geen seksdrive en wordt ook niet verliefd.

Ik ben/was type C, en je mag gerust vragen stellen hoor. Met ouder worden (ik ben in de overgang) verandert mijn libido heel erg en ik ben nooit iemand geweest die heel gemakkelijk verliefd werd, maar nu is dat nog minder geworden.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Yezie

Citaat van: Koffie op september 05, 2020, 05:21:51 PM
Ik ga proberen het uit ter leggen.

Type A: Die heeft wel een seksdrive, maar wordt niet verliefd.
Type B: Die heeft geen seksdrive, maar wordt wel verliefd.
Type C: Die heeft wel een seksdrive en wordt ook verliefd. Maar die behoefte aan seks is niet gericht op seks met een ander. Deze mensen kunnen dus bv. masturberen, maar hebben geen behoefte hun seksualiteit met anderen te delen.
Type D: Die heeft geen seksdrive en wordt ook niet verliefd.
Ik ben/was type C, en je mag gerust vragen stellen hoor. Met ouder worden (ik ben in de overgang) verandert mijn libido heel erg en ik ben nooit iemand geweest die heel gemakkelijk verliefd werd, maar nu is dat nog minder geworden.




Thanks dit helpt enorm weet je j toevallig ook wat Allosexual is
En ik heb zelf een soort afkeer voor sex en zoenen volgens mij hebben meerdere Asexual dat is dat ook een bepaalt typen voor of is dat per Asexual 🤔
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Koffie

Ik moet vaak zulke dingen ook even opzoeken hoor. Ik was vergeten wat alloseksueel ook weer was. Maar o ja, dat is een 'gewone' seksueel, dus iemand die seksuele aantrekking ervaart.

Afkeer van seks en zoenen is niet specifiek voor een bepaald type aseksueel. Dat is iets heel persoonlijks.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Yezie

Citaat van: Koffie op september 05, 2020, 06:25:36 PM
Ik moet vaak zulke dingen ook even opzoeken hoor. Ik was vergeten wat alloseksueel ook weer was. Maar o ja, dat is een 'gewone' seksueel, dus iemand die seksuele aantrekking ervaart.

Afkeer van seks en zoenen is niet specifiek voor een bepaald type aseksueel. Dat is iets heel persoonlijks.


Ja dat dacht ik al thanks voor het antwoord ik hab nog een vraag hoe kom je er voor zelf achter of je wel of geen libo hebt
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

AceVentura

De types hebben we ook op onze eigen wiki omschreven, mogelijk helpt dat ook:
https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=A_B_C_D

Libido geeft je de aandrang tot het doen van seksuele handelingen, hoe hoger je libido hoe vaker je dat hebt volgens mij. Als je alleen bent uit dat zich vaak in bijvoorbeeld masturbatie enzo.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Yezie

Citaat van: AceVentura op september 05, 2020, 10:46:33 PM
De types hebben we ook op onze eigen wiki omschreven, mogelijk helpt dat ook:
https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=A_B_C_D

Libido geeft je de aandrang tot het doen van seksuele handelingen, hoe hoger je libido hoe vaker je dat hebt volgens mij. Als je alleen bent uit dat zich vaak in bijvoorbeeld masturbatie enzo.



Nouw totaal geen last van maar totaal niet is dat erg is er wat mis 🥺
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

AceVentura

Het is wat het is, en als dat voor jou prima is dan is er niets aan de hand.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Yezie

Citaat van: AceVentura op september 06, 2020, 10:08:48 AM
Het is wat het is, en als dat voor jou prima is dan is er niets aan de hand.



Oké dan denk ik dat het goed is
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

AceVentura

Over het niet hebben van libido kan je overigens ook veel vinden onder de term non-libidoïst, of afgekort NL. Deels zal je dat binnen de aseksuele community vinden, deels zijn die ook hun eigen weg gegaan.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Yezie

Citaat van: AceVentura op september 06, 2020, 02:11:43 PM
Over het niet hebben van libido kan je overigens ook veel vinden onder de term non-libidoïst, of afgekort NL. Deels zal je dat binnen de aseksuele community vinden, deels zijn die ook hun eigen weg gegaan.



Goed om te weten
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier