Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoe voel ik me?

Gestart door menno2108, september 01, 2020, 11:45:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Noobiebirb

Citaat van: mennooloo op september 01, 2020, 11:45:17 PM
en ineens lijkt alles te kloppen... nooit willen luisteren naar seksuele voorlichting altijd zeggen dat het vies is ja logisch dat zeggen kinderen.. ik ben nu 21 en ik denk er nog steeds hetzelfde over. Maar dit wil ik helemaal niet want dit is niet hoe het hoort te gaan.. ben ik niet gewoon bang voor 'de daad' durf ik het gewoon niet of wil ik het niet? :banghead: Het is een puzzel die moeilijk lijkt op te lossen. En dan kom je een filmpje tegen op youtube over een forum dan ga je lezen en word het duidelijker.. oh nee toch dit is toch niet echt? toch wel. en soms dan zie je iemand die je aantrekt maar niet op seksueel gebied terwijl anderen zeggen 'die zou ik echt doen' doen? Ik wil met haar knuffelen en zoenen. Ik vind het heel erg leuk om romantische dingen te doen lekker knuffelen en dan tegen elkaar aanliggen lepeltje lepeltje vind ik zeer prettig maar 'de daad' hoeft voor mij niet en dat maakt het erg lastig omdat meiden juist na het laatste vaak denken omdat ze wel iets voelen tegen hun achterste dat het tijd voor de seks is maar ik lig heerlijk en wil zo inslaap vallen. Soms denk ik kom op doe het gewoon eens dan pas weet je wat het is en de andere keer denk ik weer ik vind het vies dus nee ik wil het niet. Ik raak soms zo in de war dat ik gewoon even niet weet wat ik moet en ik ineens midden in de nacht besluit om op mijn racefiets te stappen en 50 kilometer te fietsen.
Ik wil het gewoon niet aan mijn familie vertellen omdat ik met mijn vrienden heb ervaren dat ze toch een beetje anders doen als het over dat onderwerp gaat en dat is het laatste wat ik wil. Ik heb het er wel over gehad met de vriendin van mijn neef die leerkracht is die vertrouwde ik maar ik durf en wil het gewoon niet.  :78:
dit was even wat ik kwijt wou.  :-*

Ik begrijp je volledig. Ik ben ook 21 en er zijn nu enkele maanden gepasseerd sinds ik heb ontdekt dat ik waarschijnlijk aseksueel ben, en ik heb het vaak moeilijk met uit te vinden of ik mezelf zo wil labelen of niet. Er is nog zoveel onduidelijk, zoveel complexe emoties, zoveel twijfels. Het is verwarrend en moeilijk, en ik hoop dat ik er ooit een punt achter ga kunnen zetten.
Je post is intussen al enkele maanden oud, maar als je er nog over wilt spreken of venten met een leeftijdsgenoot, mag je me altijd persoonlijk sturen :)

Yisiël

Hai Noobiebirb,

(Love your avatar, ik zat hardop te lachen.)

Ik wou eigenlijk iets zeggen over labelen: labelwoorden bestaan om je te helpen. Je hoeft jezelf helemaal niks te noemen. Het woord is er voor je, mocht je beslissen om het wel te willen gebruiken.

Toen ik eenentwintig was, zei ik niks over aseksualiteit (granted, omdat ik er zelf nog nooit van gehoord had. Het jaar was 2010). Vrienden wisten van mij wel dat ik altijd heel lakoniek over seks deed, en het heel erg moeilijk had wanneer ik eens in een relatie belandde. We hielden het met z'n allen op bindingsangst. Zo ben ik mijn studententijd goed doorgekomen.

En daarna werd het sowieso allemaal wat minder belangrijk. Op het risico af om superoud te klinken: er komt een dag dat het zichzelf oplost. I mean, rond de twintig draait alles in het leven van seksuele mensen om seks, en zie daar maar eens tegenin de zwemmen... je kunt net zo goed meezwemmen en er een beetje om lachen.
Fast forward 5 years.
Op een dag wordt je wakker en realiseer je je dat ook je seksuele vrienden minder over seks praten de laatste tijd. Iedereen die dat wilde is 'gesettled', en denken over of ze een hond of kat of kind willen nemen. Dan is het opeens heel makkelijk om te zeggen: ja, nee, ik ben eigenlijk single by choice, omdat dat hele seks-en-romancegedoe me nooit veel gezegd heeft. En dan nog even samen lachen om wat jij allemaal dacht over hoe zij vroeger heel hun leven rondom seks en dates inrichtten.

Dus, ja, advies van een ouwe oma van 30:

Citaat van: Noobiebirb op april 06, 2021, 06:43:46 PM
ik hoop dat ik er ooit een punt achter ga kunnen zetten.


You absolutely will.