Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi hoi!

Gestart door kreadoll, augustus 29, 2020, 12:00:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kreadoll

Hoi allemaal, ik ben Ayana, 37 jaar en kom uit Harderwijk.
De laatste 18 jaar ben ik erg verward en op zoek geweest ivm seksualiteit en antwoorden voor mezelf. Ik ben er nu net een week definitief uit dat ik aseksueel ben, hier voor dacht ik lesbisch te zijn en daar voor bi maar dat verklaarde het ook allemaal niet.
Mijn laatste relatie van 5 jaar was er eentje met iemand die een hoge sexdrive had, en ik deed wel mee omdat 'het zo hoorde,' en ik wou niemand teleurstellen en ik hield mezelf ook voor de gek dat ik het ook leuk vond.
Maar ondertussen wist ik ergens wel dat er iets niet klopte voor mij, ik heb ook wel liggen janken tijdens de seks. Maar ik wist het verder ook niet.

Door online te zoeken naar antwoorden ben ik er uit gekomen en vond voor veel dingen een verklaring.
Ik heb nog even gedacht dat het misschien door mijn depressie of medicatie kwam, maar ik herinner mij vaag dat ik voor die tijd ook al herkenbare gevoelens had, of juist niet had, alleen wist ik toen nog niet waarom.

Met mijn vorige partner heb ik wel verschillende dingen geprobeert op seks gebied, en ik wou het wel leuk vinden, maar ik had er gewoon niets mee. Helaas heb ik naar hem toe wel lang volgehouden dat ik het allemaal leuk vond, uit angst om afgewezen te worden.

Maar goed, ik heb er nu vrede mee, er zijn nog wel wat dingen die nog niet 100% duidelijk zijn voor mij, maar daar hoop ik in de loop der tijd achter te komen.

Ik sta uiteraard open voor contacten en berichten, in mijn directe omgeving heb ik eigenlijk niemand om hier over te praten of gedachtes uit te wisselen.

Groetjes,
Ayana

AceVentura

Welkom op het forum Ayana,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Fijn dat je er al voor jezelf uit bent dat je aseksueel bent, die duidelijkheid op zich kan al heel fijn zijn. Als je vragen hebt kan je die uiteraard altijd stellen, iedereen heeft z'n eigen verhaal en er is vast wel iemand die je herkenning kan geven of kan helpen.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Welkom! Fijn om duidelijkheid te hebben. Dan weet je in elk geval wat je van jezelf wel en niet te verwachten hebt en hoef je niet meer te proberen dingen leuk te vinden.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

BjornAgain

Welkom Ayana,
Inderdaad de zoektocht naar je seksualiteit kan hard en vervelend zijn. Hoe kan je tenslotte niet houden van iets wat volgens iedereen het ultieme genot en de bezegeling van een relatie is.

Gelukkig lijk je er voor jezelf al vrede mee te hebben, dat is al een groot gewin!

Zoals mijn voorgangers al schreven, voel je vrij om mee te lezen, maar ook zeker je eigen ervaringen te delen of je problemen te benoemen. Hoewel iedereen zijn eigen achtergrond heeft, zit in elk verhaal wel een herkenbare kern, vooral het proberen te voldoen aan wat de maatschappij van je verwacht en alle problemen die anders zijn met zich meebrengen en natuurlijk het onbegrip in de directe omgeving.

Wees welkom!

Erik7494

"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Lydia96


Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Yezie

Citaat van: kreadoll op augustus 29, 2020, 12:00:02 PM
Hoi allemaal, ik ben Ayana, 37 jaar en kom uit Harderwijk.
De laatste 18 jaar ben ik erg verward en op zoek geweest ivm seksualiteit en antwoorden voor mezelf. Ik ben er nu net een week definitief uit dat ik aseksueel ben, hier voor dacht ik lesbisch te zijn en daar voor bi maar dat verklaarde het ook allemaal niet.
Mijn laatste relatie van 5 jaar was er eentje met iemand die een hoge sexdrive had, en ik deed wel mee omdat 'het zo hoorde,' en ik wou niemand teleurstellen en ik hield mezelf ook voor de gek dat ik het ook leuk vond.
Maar ondertussen wist ik ergens wel dat er iets niet klopte voor mij, ik heb ook wel liggen janken tijdens de seks. Maar ik wist het verder ook niet.




Welkom
Door online te zoeken naar antwoorden ben ik er uit gekomen en vond voor veel dingen een verklaring.
Ik heb nog even gedacht dat het misschien door mijn depressie of medicatie kwam, maar ik herinner mij vaag dat ik voor die tijd ook al herkenbare gevoelens had, of juist niet had, alleen wist ik toen nog niet waarom.

Met mijn vorige partner heb ik wel verschillende dingen geprobeert op seks gebied, en ik wou het wel leuk vinden, maar ik had er gewoon niets mee. Helaas heb ik naar hem toe wel lang volgehouden dat ik het allemaal leuk vond, uit angst om afgewezen te worden.

Maar goed, ik heb er nu vrede mee, er zijn nog wel wat dingen die nog niet 100% duidelijk zijn voor mij, maar daar hoop ik in de loop der tijd achter te komen.

Ik sta uiteraard open voor contacten en berichten, in mijn directe omgeving heb ik eigenlijk niemand om hier over te praten of gedachtes uit te wisselen.

Groetjes,
Ayana
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier