Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik vind het prima dat je asexueel bent (als je er maar wel je mond over houdt)

Gestart door Ace89, december 04, 2017, 07:51:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knulligeertje

Als ze bij mij met seksgrappen begonnen was ik altijd een beetje van slag en wist ik nooit hoe ik moest reageren, dus meestal lachte ik maar gewoon mee denk ik en hoopte ik dat ik een beetje "normaal" overkwam. Het voelde in elk geval altijd erg ongemakkelijk.

Een tijdje terug, toen ik nog niet wist dat de term 'a-seksueel'' bestond, moest ik een tijdje wegens plaats gebrek en mijn breuk met mijn ex slapen in één bed met een ander.
Hij was  al een paar jaar mijn collega en kende hem goed en hij mij schijnbaar ook al.
We hebben volgens mij bijna een jaar lang bij elkaar geslapen.
Daarna kwam er een andere kamer vrij en ben ik daarheen verhuist en kreeg mijn collega een vriendin.
Tijdens een uitje kwam opeens het gesprek op dat we bijna een jaar samen hebben geslapen en zijn vriendin was eigenlijk helemaal verbaasd dat er nooit iets tussen ons gebeurd is, op seksueel gebied.
Ik vond het erg ongemakkelijk dat ze het opbracht, ook al sliep ik zolang met een man in één bed is nooit een keer de gedachte opgekomen dat ik met hem de lakens zou willen delen.
Het werd heel ongemakkelijk tot mijn collega gewoon heel serieus en koeltjes zei van ,,ze is gewoon niet zo'n seksueel typetje, ik denk niet dat ze dat nodig heeft".
Toen was dat onderwerp afgerond en was ik erg opgelucht en was heel blij dat hij dat inzag en het helemaal niet raar vond.
Ik ben ook pas na de therapie die ik heb gehad en mijn eigen ID heb gevonden pas bewust geworden wat hij toen voor mij heeft gedaan, en dat hij me altijd al begrepen heeft, ook al is hij totaal het tegenovergestelde.
Ik heb dan gelukkig een omgeving die mij accepteert hoe dat ik ben en ben daar heel blij mee.
En sinds mijn collega voor mij opgekomen is en ik weet wie ik ben gaan die seks grappen me soms wel iets makkelijker af en als ik dan iets zeg van "ik heb daar lekker geen last van" dan kunnen ze ook gewoon meelachen en voelt het niet meer ongemakkelijk.
Met nieuwe mensen is het altijd weer ongemakkelijk, maar met die heb je het dan ook niet snel over dat soort onderwerpen ;)