Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Sex en en familie

Gestart door Yezie, oktober 18, 2020, 03:56:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yezie

Mijn zusje is denk ik aan sex en zo toe nouw vind dit heel raar omdat mijn kleine zusje is ik vind tergeleik tijd goor en ook gek is dit raar voor aseksueel of 🤔 nouw weet vrij wel zeker dat niets doet waar ze niet achter staat maar ik vind een gek idee net stonde haar vind en haar samen onder de douche nouw das gek ik zei dat er erg aan moet Wenen en ook beetje vies vind en zei zei dat niet raar is of vies ik weet dat zei dat zo voelt maar ja voor mij is anders ik weet niet zo goed hoe hier mee om moet gaan nog tips . En wat anderen mensen doen vind prima en ook wat zei wel doen maar je ik weet niet zo goed hoe uit moet leggen
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Koffie

Ik snap je wel. Ik heb een bepaald niet aseksuele dochter. ;) Dat ligt misschien net nog een beetje anders, omdat haast iedere ouder eraan moet wennen dat kleine kindjes groot worden en natuurlijk speelde dat bij mij ook mee. Ze was 15 en ze had destijds haar eerste vriendje. Nu is ze bijna 19.
Ik vond het een heel gek idee dat dat gebeurde allemaal onder mijn dak. Vies vond ik het niet, maar ik heb er gewoon aan moeten wennen. Het is ook iets intiems, vind ik. Maar dat wende dus.

Inmiddels heeft ze na een ook niet aseksuele speurtocht in Liefdesland een ander vast vriendje en ben ik het gewend. Ik sta er niet meer zo bij stil. Ik heb natuurlijk mee geholpen te zorgen dat ik nu nog even geen oma word en zo, maar verder blijft dat hele gedoe met seks eigenlijk gewoon iets abstracts voor me.

Maar kennelijk is het wel iets wat je openlijk tegen je zus kunt zeggen, zonder dat zij zich bekritiseerd voelt of jouw gevoelens afwijst of zegt dat het raar is of stom. Zij ervaart het alleen anders en gaat haar weg daarin. En jij gaat jouw weg. En dat vind ik wel mooi.

Dus ik zou zeggen, wen rustig aan het idee. Overal om je heen doen mensen het. Je ouders, je buren, je vriendinnen en vrienden, de politie, de brandweer en de schooljuf. De vogeltjes, de konijntjes, de vliegende mieren. Ze doen het bijna allemaal. Ik kan me dat gewoon bijna niet indenken, maar het schijnt echt waar te zijn. ;) En uiteraard laat ik dat maar gewoon zo zijn.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Ik kan me voorstellen dat het raar is. Ik heb dat zelf ook af en toe wel eens als bijvoorbeeld een stel aangeeft zwanger te zijn of recent een kind gehad hebben. Dan is er iets in mijn hoofd van "o, dus hun doen het ook" ... wat vaak toch ook voelt als een teleurstelling :)
Zoals Koffie al zegt, het enige wat je kan doen is er aan wennen en daar je tijd voor nemen. Een ander gaat zich op dit vlak niet aan jou aanpassen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Kim10

Ja gut, iedereen doet het. Een uiterst seksueel actieve vriendin van mij gelooft stiekem nog steeds niet dat ik het nooit doe. Ze kan zich er niets bij voorstellen. Dat heb ik ook; alleen van de andere kant, dan. Vind het niet goor, begrijp er gewoon niets van. Toch al niet mijn sterkste kant, begrip voor anderen. :cake: :cake: :cake:

Koffie

IK had een paar maanden terug dat een vriendin tegen me zei dat ik de ware gewoon nog tegen moet komen (Dat bevestig ik dan altijd door te zeggen dat dat klopt en dat die ware met mijn aseksualiteit moet kunnen omgaan). Mensen kunnen het zich niet voorstellen dat ik een hoofd vol seksloze gedachten heb. Andersom kan ik me nauwelijks voorstellen hoe het moet zijn om dat wel te hebben. Het is zeker in de vele jaren dat ik intussen geen partners meer heb, zo ver van me af komen te staan. En dan ineens is je eigen kind seksueel actief. Dat was heel apart. Zo kan ik me ook indenken dat je er een apart gevoel bij hebt als je (jongere) zus dat wordt. Iedereen doet een of andere dans en jij danst die niet mee. Dat kan je ook een heel afgescheiden gevoel geven. Zeker als je nog jong bent, en iedereen om je heen met partners en huisje-boompje-beestje begint.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Yezie

Citaat van: AceVentura op oktober 18, 2020, 06:41:04 PM
Ik kan me voorstellen dat het raar is. Ik heb dat zelf ook af en toe wel eens als bijvoorbeeld een stel aangeeft zwanger te zijn of recent een kind gehad hebben. Dan is er iets in mijn hoofd van "o, dus hun doen het ook" ... wat vaak toch ook voelt als een teleurstelling :)
Zoals Koffie al zegt, het enige wat je kan doen is er aan wennen en daar je tijd voor nemen. Een ander gaat zich op dit vlak niet aan jou aanpassen.

Ze hoeven zich zekker niet aan mij aan te passen het is wel even wennen voor mij ik zei zelf tegen haar den je daar dan al nouw oké . Maar ik vind vies ij moet lekker doen wat je wilt . Maar ja dat ze in een samen staan te douchen samen vind ik best een raar idee . En Ja . Ik vind sex en zo gewoon vies doe niks aan maar als zie dat wil doen is prima. Bedankt voor luisteren
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Yezie

Citaat van: Koffie op oktober 18, 2020, 08:13:09 PM
IK had een paar maanden terug dat een vriendin tegen me zei dat ik de ware gewoon nog tegen moet komen (Dat bevestig ik dan altijd door te zeggen dat dat klopt en dat die ware met mijn aseksualiteit moet kunnen omgaan). Mensen kunnen het zich niet voorstellen dat ik een hoofd vol seksloze gedachten heb. Andersom kan ik me nauwelijks voorstellen hoe het moet zijn om dat wel te hebben. Het is zeker in de vele jaren dat ik intussen geen partners meer heb, zo ver van me af komen te staan. En dan ineens is je eigen kind seksueel actief. Dat was heel apart. Zo kan ik me ook indenken dat je er een apart gevoel bij hebt als je (jongere) zus dat wordt. Iedereen doet een of andere dans en jij danst die niet mee. Dat kan je ook een heel afgescheiden gevoel geven. Zeker als je nog jong bent, en iedereen om je heen met partners en huisje-boompje-beestje begint.
.ij snap het helmaal ja het is best raar dat eidereen een relatie krijgt om heen een vriendin van mij is almaal sex sex en zoenen en daar moet ik naar luister 🙈 nee bankje ik zit dan ook half te spugen en dan moet enorm lachen maar ze houd er ook mee op als het mij onplezierig word voor mij ik zei tegen haar je mag me best zeggen tegen me ik heb gezoend maar niet eeen Helen uit leg nee bankje eerst snapt ze het niet ik heb nu Beter aan haar uit gelegt en nu snapt ze het andere vrienden zijn weer meer als ik die vinde ook niks maar ik weet niet of dat nog steeds ik ik heb over sex en zo eigenlijk nooit met ze komt op nooit Ter spraken en ja ze zij ook wel van mij gewend dat eigenlijk nooit een vriend heb het zo grappig mijn oma zij laast nog kan een vriendin niet leuk vind vinden . Ik vind dat hartstikke leuk maar mijn ervaring met een dating app nee bankje en als leuk jonge tegen kom lijkt me super leuk maar hij moet wel Accepteren Andes kan die het dak op 😂
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

BjornAgain

Seksueel of aseksueel, je moet niet teveel stilstaan bij het feit dat anderen seks hebben. Dat is vaak heel ongemakkelijk, als een vergelijking bedenk dat Willem-Alexander en Maxima ook seks gehad hebben.
Nu snap ik wel dat het raar is als het in je eigen huis gebeurt en helemaal je kleine zusje of je dochter...

Maar goed zolang je er geen hinder van ondervind, dan is het gewoon de natuur en je vooral niet druk om maken.  Natuurlijk je mag er een mening over hebben, maar die zou ik lekker voor je houden.

Koffie

Citaat van: Yezie op oktober 18, 2020, 08:27:24 PM

.ij snap het helmaal ja het is best raar dat eidereen een relatie krijgt om heen een vriendin van mij is almaal sex sex en zoenen en daar moet ik naar luister 🙈 nee bankje ik zit dan ook half te spugen en dan moet enorm lachen maar ze houd er ook mee op als het mij onplezierig word voor mij ik zei tegen haar je mag me best zeggen tegen me ik heb gezoend maar niet eeen Helen uit leg nee bankje eerst snapt ze het niet ik heb nu Beter aan haar uit gelegt en nu snapt ze het andere vrienden zijn weer meer als ik die vinde ook niks maar ik weet niet of dat nog steeds ik ik heb over sex en zo eigenlijk nooit met ze komt op nooit Ter spraken en ja ze zij ook wel van mij gewend dat eigenlijk nooit een vriend heb het zo grappig mijn oma zij laast nog kan een vriendin niet leuk vind vinden . Ik vind dat hartstikke leuk maar mijn ervaring met een dating app nee bankje en als leuk jonge tegen kom lijkt me super leuk maar hij moet wel Accepteren Andes kan die het dak op 😂


Ook lang niet alle seksuelen zitten erop te wachten dat iemand met allerlei details gaat uitweiden over zijn/haar seksleven hoor. Sommige mensen hebben op de een of andere manier de behoefte daar erg expliciet in te zijn. Misschien is het onder de joingeren van nu wel meer de gewoonte om daar heel veel over te vertellen, maar ik hoor mijn dochter ook wel zeggen: Too much information!!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie