Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

kennismaken

Gestart door Andreas, oktober 04, 2020, 08:50:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andreas

Goedendag. Ik ben Andreas en ben 72 jaar oud. Meerdere identiteiten zijn door mij beproefd. Maar geen enkele paste mij als de jas waar ik naar op zoek was.
Daar ik de laatste tijd veel tijd heb besteed aan fysieke spannings-/ontspanningsoefeningen naar Jacobsen, kwam als het ware vanzelf mijn innerlijk naar buiten. Voor mij blijkt dat de constatering te zijn, dat ik geen gerichte seksualiteit  bezit of heb ontwikkeld.
Ik heb verschillende malen in mijn leven seksuele  keuzes gemaakt dat ik of hetero, of homo of biseksueel 'moest' zijn! Ik heb weliswaar nu 'n relatie met een homoseksuele man. Inmiddels woon ik nu 4 jaar samen. Echter zonder seksualiteit samen beleven. In feite heb ik al die tijd beslist geen moeite gehad te leven zonder seks. En mijn partner maakte uit mijn houding wel op dat er ook  seks zou komen.
Nu heb ik tijd nodig om aan mijn nieuwe authentieke zelf gewoon te worden.
Door mij bekend te maken op AVEN hoop ik reacties tegemoet te kunnen zien van leden die zich in mijn verhaal herkennen en met mij daarover willen delen. Ik wens iedere lezer het geluk en de rust waar hij of zij naar op zoek is.
Andreas M.

Yezie

Citaat van: Andreas op oktober 04, 2020, 08:50:57 PM
Goedendag. Ik ben Andreas en ben 72 jaar oud. Meerdere identiteiten zijn door mij beproefd. Maar geen enkele paste mij als de jas waar ik naar op zoek was.
Daar ik de laatste tijd veel tijd heb besteed aan fysieke spannings-/ontspanningsoefeningen naar Jacobsen, kwam als het ware vanzelf mijn innerlijk naar buiten. Voor mij blijkt dat de constatering te zijn, dat ik geen gerichte seksualiteit  bezit of heb ontwikkeld.
Ik heb verschillende malen in mijn leven seksuele  keuzes gemaakt dat ik of hetero, of homo of biseksueel 'moest' zijn! Ik heb weliswaar nu 'n relatie met een homoseksuele man. Inmiddels woon ik nu 4 jaar samen. Echter zonder seksualiteit samen beleven. In feite heb ik al die tijd beslist geen moeite gehad te leven zonder seks. En mijn partner maakte uit mijn houding wel op dat er ook  seks zou komen.
Nu heb ik tijd nodig om aan mijn nieuwe authentieke zelf gewoon te worden.
Door mij bekend te maken op AVEN hoop ik reacties tegemoet te kunnen zien van leden die zich in mijn verhaal herkennen en met mij daarover willen delen. Ik wens iedere lezer het geluk en de rust waar hij of zij naar op zoek is.


Ik hoop dat je zelf hier ontdekt en je bent van harten welkom en vragen mag altijd
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Koffie

Welkom. Uiteindelijk valt dat puzzelstukje dan toch op zijn plek. Dat is mooi, maar inderdaad, je moet er soms ook even aan wennen en het moet zijn plek vinden binnen je relatie, als je die hebt. En jij hebt die. Dat kan een uitdaging zijn.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Ook via deze weg welkom, Andreas. Sommige aseksuelen komen hier opgelucht en juichend binnen, anderen met veel vragen en twijfels of ze misschien aseksueel zouden zijn, en of ze dit kunnen accepteren.
Zo te zien zit jij er een beetje tussen in. Je bent niet de enige! Ik hoop voor je dat je in de vele verhalen hier wat herkenning vindt. En je kunt natuurlijk altijd je vragen stellen.

Ik vind het wel bijzonder dat je zelfs op 72-jarige leeftijd de ruimte neemt om naar je zelf te blijven kijken en te blijven bewegen, te zoeken naar een identiteit.

Aseksualiteit is geen vast-omlijnd hokje. Het is, net als homo-, bi- en heteroseksualiteit een spectrum, waarvan de grenzen niet voor altijd vastliggen. En er zijn overgangsgebieden.
En 'identiteit' is ook geen eeuwigdurende definitie. Wel kan het een hulpmiddel zijn om jezelf (enigszins) te omschrijven.

Nou ja, lees maar veel op dit forum, ik denk dat je dan wel begrijpt wat ik bedoel.

Overigens, ook op onderstaande pagina staan persoonlijke verhalen van enkele leden:
https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Categorie:Verhalen
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jann

Hi Andreas,

Welkom!  :cake: :wave:

-Jann
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

AceVentura

Welkom op het forum Andreas,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Hopelijk heb je hier wel jouw spreekwoordelijke "jas" gevonden.
Citeer
Nu heb ik tijd nodig om aan mijn nieuwe authentieke zelf gewoon te worden.
Dit is misschien nog wel het belangrijkste :klap:

Als je vragen hebt mag je die natuurlijk altijd stellen, dan helpen we je voor zover we kunnen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Kim10

Hallo Andreas, weer een leeftijdgenoot! Geweldig. Ik herken wel e.e.a. in je verhaal. Mijn beste relaties waren zonder sex, met volle instemming van de partners die daar heel ontspannen mee omgingen. Ik vond sex "buiten de deur" nooit een probleem. Met eerlijkheid en goede afspraken en niet te vergeten houden van, kom je ver.
Welkom op het forum.

BjornAgain

Welkom Andreas,
Het meeste is al door mijn voorgangers al gezegd. Mooi om te zien dat dit forum mensen van alle leeftijden trekt.

Zeker omdat aseksualiteit een onbekende geaardheid is, ga je er niet gemakkelijk vanuit dat je dit bent. Dus ga je het in andere zaken zoeken, maar als je dan ervaringen van anderen leest, dan besef je dat je niet de enige bent. Veel mannen en vrouwen lopen tegen dezelfde problemen aan en dat in een wereld waar zelfs in bushokjes posters hangen van datingsites die vooral op seks gebaseerd zijn. Het is eenvoudig te denken dat je de boot ergens gemist hebt, maar die heb je niet.

Voel je vooral vrij om te vragen en te delen wat je wilt, er is altijd wel een luisterend oor te vinden hier.