Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen!

Gestart door OriginalCyn, oktober 28, 2020, 09:23:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yezie

Citaat van: Lydia96 op oktober 31, 2020, 01:30:49 PM
Hoi!

Welkom. Ik ben 24 en Panromantsich Aseksueel.
Sinds 2 jaar weet ik dit, althans... draag ik deze labels.
Liever label ik niets, maar soms ontkom je er niet aan.
Ik kom uit Lunteren, een relatief gelovige gemeenschap.
Ik vertel eigenlijk zelden deze labels aan iemand, omdat ik vind dat het iets van mijzelf is.

:D Veel plezier op het forum, een berichtje sturen mag altijd!  ;)
Welkom Linda ik hoop dat je hier welkom voelt en vragen mag altijd
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

OriginalCyn

Citaat van: Annelies_B op oktober 28, 2020, 10:49:37 PM
Hey Cynthia, welkom op het forum!

Ik herken me helemaal in jouw verhaal, het idee van op zich wel graag een relatie willen maar niet snel verliefd worden en helemaal geen seks willen, en tja, je afvragen wat dan het verschil met een vriendschap eigenlijk nog is... Dan denk ik ook meer aan knuffelen enzo, maar inderdaad, waar vind je zo iemand, en eentje die je dan nog tof vindt ook  ??? 

Ik 'val' (al is het dus niet passioneel halsoverkop :p) op mannen dus op dat vlak kan ik je niet helpen, maar alleszins heel leuk dat je er bent en stuur me gerust een berichtje mocht je ervaringen willen uitwisselen ofzo of als ik je ergens bij kan helpen :)

Liesbeth

Dank je! Vooral het gedeelte waarbij je dat andere persoon ook tof vindt, vind ik lastig. Ik ken heel wat aardige gozers die mij ook leuk vinden, maar ik zie ons gewoon niet in een relatie. Misschien dat ik nog wel eens vraag naar jou en anderen hun ervaring! Ik heb namelijk 0 ervaring met relaties.

Citaat van: BjornAgain op oktober 29, 2020, 08:24:21 AM
Welkom Cynthia,

Wees gerust, je bent echt niet de enige die zo in het leven staat hoor.
Ik herken de eenzaamheid die de corona-crisis met zich mee brengt. Hoe goed je jezelf kunt redden, soms heb je behoefte aan genegenheid, zeker nu de dagen ook weer korter worden, de feestdagen in het vooruitzicht met een potentiële lockdown op de loer...


Bedankt voor je berichtje! Ik ben een beetje bang voor morgen, maar ik heb al een soort van plan van wat ik dan kan doen om niet verder te vereenzamen.

Gelukkig heb ik geen druk vanuit mijn familie om te daten, ze weten al een paar jaar dat ik weinig/geen interesse heb en hebben dat ondertussen geaccepteerd.

Citaat van: Lydia96 op oktober 31, 2020, 01:30:49 PM
Hoi!

Welkom. Ik ben 24 en Panromantsich Aseksueel.
Sinds 2 jaar weet ik dit, althans... draag ik deze labels.
Liever label ik niets, maar soms ontkom je er niet aan.
Ik kom uit Lunteren, een relatief gelovige gemeenschap.
Ik vertel eigenlijk zelden deze labels aan iemand, omdat ik vind dat het iets van mijzelf is.

:D Veel plezier op het forum, een berichtje sturen mag altijd!  ;)

Helemaal met je eens! Ik denk dat labels er zijn om het voor jezelf wat meer te begrijpen. Bedankt en ik denk dat ik het wel leuk ga hebben, iedereen lijkt heel vriendelijk hier :)
And the more that you grow
The less you're sure of what you know
- Threshold

BjornAgain

Iedereen is over het algemeen heel aardig en begripvol naar elkaar hier. De meeste van ons hebben hetzelfde meegemaakt als jou of maken hetzelfde mee. Hoewel iedereen zijn eigen achtergrond heeft, kan je je eenvoudig in een ander verplaatsen.

Haha ja hoe kom je iemand tegen die jij leuk vind, die andere persoon jou leuk vind, maar oké is dat er geen seks in het spel is, maar wel met is dan gewoon een goede vriend.

Het zijn inderdaad niet de beste tijden als vrijgezel, ik kan me goed begrijpen dat mensen gek worden van de eenzaamheid en de kans dat het allemaal weer nog een tandje strenger wordt is natuurlijk gigantisch.

Wel ontzettend fijn dat je familie geaccepteerd heeft dat je weinig interesse hebt. Scheelt weer de standaard vraag met het kerstdiner, wanneer neem je nou eens iemand mee.

Zelf vond ik het labeltje aseksueel wel makkelijk voor mezelf, ik kon opeens een hoop dingen plaatsen voor mezelf. Het werd duidelijk waarom relaties bij mij altijd op de klippen liepen. Door hier verhalen te lezen, voelde ik me opeens niet meer raar en kon ik antwoord geven op de vraag waar ik jarenlang ruzie om gehad heb met mijn ex en ik tot grote frustratie geen antwoord op kon geven... Hoe kan je als gezonde man geen zin in seks hebben?

Hopelijk ga je het hier leuk hebben een voel je vooral vrij om te delen wat je wilt delen en te vragen wat je maar wilt.

OriginalCyn

Citaat van: BjornAgain op november 02, 2020, 07:50:08 PM
Iedereen is over het algemeen heel aardig en begripvol naar elkaar hier. De meeste van ons hebben hetzelfde meegemaakt als jou of maken hetzelfde mee. Hoewel iedereen zijn eigen achtergrond heeft, kan je je eenvoudig in een ander verplaatsen.

Haha ja hoe kom je iemand tegen die jij leuk vind, die andere persoon jou leuk vind, maar oké is dat er geen seks in het spel is, maar wel met is dan gewoon een goede vriend.

Het zijn inderdaad niet de beste tijden als vrijgezel, ik kan me goed begrijpen dat mensen gek worden van de eenzaamheid en de kans dat het allemaal weer nog een tandje strenger wordt is natuurlijk gigantisch.

Wel ontzettend fijn dat je familie geaccepteerd heeft dat je weinig interesse hebt. Scheelt weer de standaard vraag met het kerstdiner, wanneer neem je nou eens iemand mee.

Zelf vond ik het labeltje aseksueel wel makkelijk voor mezelf, ik kon opeens een hoop dingen plaatsen voor mezelf. Het werd duidelijk waarom relaties bij mij altijd op de klippen liepen. Door hier verhalen te lezen, voelde ik me opeens niet meer raar en kon ik antwoord geven op de vraag waar ik jarenlang ruzie om gehad heb met mijn ex en ik tot grote frustratie geen antwoord op kon geven... Hoe kan je als gezonde man geen zin in seks hebben?

Hopelijk ga je het hier leuk hebben een voel je vooral vrij om te delen wat je wilt delen en te vragen wat je maar wilt.

Vrijgezel zijn vond ik echt nauwelijks een probleem tot ik niet eens meer met mijn familie kon knuffelen of vaak op bezoek kon gaan en leuke dingen doen.
Gelukkig zijn de nieuwe maatregelen voor 2 weken.

Fijn dat het leren over aseksualiteit je heeft geholpen je vragen over hoe je te voelde te beantwoorden. Ik hoop dat het meer bekendheid krijgt in de toekomst zodat niemand zich meer raar hoeft te voelen omdat ze geen seksuele aantrekkingskracht voelen en, in sommige gevallen, ook geen interesse in sex hebben.

Bedankt en ik zal zeker nog wat vragen posten in de toekomst!
And the more that you grow
The less you're sure of what you know
- Threshold

menno2108

Welkom op het forum!
Ik ben Menno 21 jaar.
Ik herken de dingen die je zegt. Ik zelf ben er nog niet helemaal uit. Als je wil mag je me altijd een berichtje sturen 😊
Freonlike groetnis

OriginalCyn

Citaat van: mennooloo op november 10, 2020, 01:05:10 AM
Welkom op het forum!
Ik ben Menno 21 jaar.
Ik herken de dingen die je zegt. Ik zelf ben er nog niet helemaal uit. Als je wil mag je me altijd een berichtje sturen 😊

Hallo Menno!

Bedankt voor het aanbod. hopelijk kom je er snel uit (en ik ook haha)
And the more that you grow
The less you're sure of what you know
- Threshold