Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen!

Gestart door OriginalCyn, oktober 28, 2020, 09:23:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OriginalCyn

Hallo allemaal,

Mijn naam is Cynthia en ik ben 28 jaar.

Ik weet al sinds mijn 16e over aseksualiteit, maar ben pas een paar jaar later mijzelf gaan identificeren als aseksueel omdat ik dacht dat het misschien een fase was (iig las ik dat online en ook mijn omgeving zei dat ik gewoon een laatbloeier was)
Mijn romantische oriëntatie is nog steeds een beetje moeilijk te achterhalen. Eerst dacht ik heteroromantisch, daarna heel lang aromatisch en vreemd genoeg door corona lijk ik nu weer echt veel na te denken over het hebben van een relatie (wellicht dat de eenzaamheid zelfs introverte ik nu te veel word :') )

Ik ben lid geworden van dit forum om wat mensen te leren kennen omdat ik helaas niemand in mijn kennissenkring heb die ook aseksueel is en het lastig praten is over het vinden van mezelf als ze niet hetzelfde ervaren.
And the more that you grow
The less you're sure of what you know
- Threshold

AceVentura

Welkom op het forum Cynthia,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Ik herken wel dat de romantische kant wat lastiger te ontdekken is. Pas een paar jaar nadat ik aseksualteit heb ontdekt ben ik me aromantisch gaan noemen, en nu twijfel ik zo af en toe twijfel aan dat label.

Als je mensen wil ontmoeten ben je naar de juiste plek gekomen ;D Echt bij elkaar komen gaat nu natuurlijk even niet, maar virtueel weten we elkaar hier zeker te vinden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Welkom!

Wat fijn dat je al vroeg in elk geval gehoord had over aseksualiteit. Dat maakt het in elk geval makkelijker om te onderzoeken.
Soms is het ook lastig, of je aseksueel bent, of je aromantisch bent. Soms is het heel duidelijk, maar lang niet altijd. En soms weet je inderdaad niet of je een laatbloeier bent.

Over je opmerking dat je mogelijk aromantisch bent maar wel graag een relatie zou hebben: waarom kan dat niet samengaan? Ik ben niet aromantisch (hoewel ik bepaald niet snel verliefd ben en nu ik ouder word al helemaal niet meer) maar ik heb niet het idee dat ik verschrikkelijk verliefd moet zijn op iemand, om een relatie te kunnen hebben. Verlangen naar een partner kan best los staan van verliefdheid volgens mij. Sowieso gaat verliefdheid voorbij. Dus dat vind ik helemaal niet vreemd of zo. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10

Verliefd zijn is een psychose heb ik weleens gehoord. En: neem nooit beslissingen als je verliefd bent.   :cake: :cake: :cake:

Cobie

Welkom op het forum.  :cake: :cake: :cake:

Je forumnaam: ik denk niet dat sex een zonde is. Je signature: zeer ware woorden.

Ik denk dat het mogelijk is om een leuke relatie te hebben zonder sex.

Koffie

Het is Ace-week deze week en de Nederlandse Organisatie Aseksualiteit plaatst daarom dagelijks iets oip hun facebookaccount. Dit las ik net van hen:

Sommige mensen ervaren geen of wEinig romantische aantrekking (verliefdheid) naar andere personen. Zij zijn aromantisch of zitten op het aromantische spectrum. Aromantische mensen kunnen aseksueel zijn of een niet-aseksuele oriëntatie hebben. Verder kan het zijn dat zij verlangen naar een rElatie. Dit kan een seksuele of zelfs een romantische relatie zijn, of een queerplatonische relatie (QPR). Een QPR is een relatie die verder gaat dan vriendschap, en die op allerlei manieren en met verschillende soorten intimiteit kan worden ingevuLd. Overigens hoef je natuurlijk niet aromantisch te zijn voor een QPR.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

OriginalCyn

Bedankt voor alle welkomsberichtjes!

Citaat van: Koffie op oktober 28, 2020, 12:20:37 PM

Over je opmerking dat je mogelijk aromantisch bent maar wel graag een relatie zou hebben: waarom kan dat niet samengaan? Ik ben niet aromantisch (hoewel ik bepaald niet snel verliefd ben en nu ik ouder word al helemaal niet meer) maar ik heb niet het idee dat ik verschrikkelijk verliefd moet zijn op iemand, om een relatie te kunnen hebben. Verlangen naar een partner kan best los staan van verliefdheid volgens mij. Sowieso gaat verliefdheid voorbij. Dus dat vind ik helemaal niet vreemd of zo. :)

Daar heb je een punt, maar ik heb een soort beeld van wat je zou moeten voelen bij een relatie? Ik vind de scheiding tussen een vriendschappelijke relatie en een romantische relatie dan heel lastig. Ik hou van mijn vrienden, maar ik zie mezelf niet met hun knuffelen op de bank, iets wat ik wel zou willen met het juiste persoon (die ik dus nog niet ben tegengekomen)

Citaat van: Cobie op oktober 28, 2020, 03:18:20 PM
Welkom op het forum.  :cake: :cake: :cake:

Je forumnaam: ik denk niet dat sex een zonde is. Je signature: zeer ware woorden.

Ik denk dat het mogelijk is om een leuke relatie te hebben zonder sex.

Het is mijn online naam omdat het mijn nickname combineert met het liedje Original Sin (the natives are restless tonight) van Jim Steinman. Geen referentie naar sex of iets haha. Gewoon een slecht woordgrapje van een muziek liefhebber. Al snap ik waar je vandaan komt!

Ik hoop zo'n relatie te kunnen vinden, maar ik ben bang dat de meeste mensen het wel belangrijk vinden in een romantische relatie.

Citaat van: Koffie op oktober 28, 2020, 03:28:34 PM
Een QPR is een relatie die verder gaat dan vriendschap, en die op allerlei manieren en met verschillende soorten intimiteit kan worden ingevuLd. Overigens hoef je natuurlijk niet aromantisch te zijn voor een QPR.

Ik zal daar wat meer over gaan lezen, bedankt!
And the more that you grow
The less you're sure of what you know
- Threshold

Cobie

Citaat van: OriginalCyn op oktober 28, 2020, 04:04:41 PM
Het is mijn online naam omdat het mijn nickname combineert met het liedje Original Sin (the natives are restless tonight) van Jim Steinman. Geen referentie naar sex of iets haha. Gewoon een slecht woordgrapje van een muziek liefhebber. Al snap ik waar je vandaan komt!

Bedankt voor de uitleg.  :)

Cobie

Citaat van: OriginalCyn op oktober 28, 2020, 04:04:41 PM... ik ben bang dat de meeste mensen het wel belangrijk vinden in een romantische relatie.
De "meeste mensen" wel ja, dat klopt wel. Maar je bent maar op zoek naar 1 persoon (voor zover ik weet). Er is er vast wel eentje ergens die hetzelfde wilt als jij. Ik wens je er success mee.

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

OriginalCyn

Citaat van: Cobie op oktober 28, 2020, 04:59:35 PM
De "meeste mensen" wel ja, dat klopt wel. Maar je bent maar op zoek naar 1 persoon (voor zover ik weet). Er is er vast wel eentje ergens die hetzelfde wilt als jij. Ik wens je er success mee.
Eentje die hetzelfde wel misschien wel, maar dan moeten we elkaar ook nog leuk vinden  :P

Citaat van: Edewecht op oktober 28, 2020, 07:02:55 PM
Welkom Cynthia! :)

Bedankt!
And the more that you grow
The less you're sure of what you know
- Threshold

Annelies_B

Hey Cynthia, welkom op het forum!

Ik herken me helemaal in jouw verhaal, het idee van op zich wel graag een relatie willen maar niet snel verliefd worden en helemaal geen seks willen, en tja, je afvragen wat dan het verschil met een vriendschap eigenlijk nog is... Dan denk ik ook meer aan knuffelen enzo, maar inderdaad, waar vind je zo iemand, en eentje die je dan nog tof vindt ook  ??? 

Ik 'val' (al is het dus niet passioneel halsoverkop :p) op mannen dus op dat vlak kan ik je niet helpen, maar alleszins heel leuk dat je er bent en stuur me gerust een berichtje mocht je ervaringen willen uitwisselen ofzo of als ik je ergens bij kan helpen :)

Liesbeth

BjornAgain

Welkom Cynthia,

Wees gerust, je bent echt niet de enige die zo in het leven staat hoor.
Ik herken de eenzaamheid die de corona-crisis met zich mee brengt. Hoe goed je jezelf kunt redden, soms heb je behoefte aan genegenheid, zeker nu de dagen ook weer korter worden, de feestdagen in het vooruitzicht met een potentiële lockdown op de loer...

Vrienden en familie zeggen dat je moet gaan daten, maar hoe dan? Het laatste waar je de behoefte aan hebt is (weer) een relatie die uiteindelijk kopje ondergaat, omdat de andere dingen verwacht, die jij niet waar wilt of kan maken.

Toch er is een lichtpuntje in de duisternis en dat is dit forum, natuurlijk is er een contacthoekje waar je eventueel een oproepje kan plaatsen voor een meer persoonlijk 1 op 1 contact en misschien wel die leuke muzikale aseksuele man. Maar voel je zeker meer dan welkom om alle vragen die je hebt te stellen, alle frustraties van je af te schrijven er is hier altijd wel een luisterend oor of een ervaringsdeskundige te vinden.

Menigeen is of gaat moment door dezelfde fases, zoals jij ze nu meemaakt!


AceVentura

Citaat van: OriginalCyn op oktober 28, 2020, 04:04:41 PM
Daar heb je een punt, maar ik heb een soort beeld van wat je zou moeten voelen bij een relatie? Ik vind de scheiding tussen een vriendschappelijke relatie en een romantische relatie dan heel lastig. Ik hou van mijn vrienden, maar ik zie mezelf niet met hun knuffelen op de bank, iets wat ik wel zou willen met het juiste persoon (die ik dus nog niet ben tegengekomen)
Ik zie het dan ook meer als een zeer hechte vriendschap. Daarnaast zijn er natuurlijk weinig vrienden waar je mee gaat samenwonen ofzo, dus in dat opzicht zit er natuurlijk wel een verschil tussen een vriendschap en een aromantische relatie. Hoe dat precies zou moeten zijn weet ik ook niet, en eigenlijk maakt dat ook niet zo veel uit. Als je iemand vind met wie het op een aseksuele en/of aromantische manier klikt, prima toch?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Lydia96

Hoi!

Welkom. Ik ben 24 en Panromantsich Aseksueel.
Sinds 2 jaar weet ik dit, althans... draag ik deze labels.
Liever label ik niets, maar soms ontkom je er niet aan.
Ik kom uit Lunteren, een relatief gelovige gemeenschap.
Ik vertel eigenlijk zelden deze labels aan iemand, omdat ik vind dat het iets van mijzelf is.

:D Veel plezier op het forum, een berichtje sturen mag altijd!  ;)