Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

What's up! ;)

Gestart door Noobiebirb, november 05, 2020, 11:18:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Noobiebirb

Hallo iedereen!

Ik ben splinternieuw op dit forum, want ik heb deze sinds enkele dagen geleden ontdekt. Ik voel me nog niet vertrouwd genoeg mijn naam te zeggen dus mag je me AL of noobiebirb noemen. Ik ben 20 jaar (wordt er 21 op het einde van de maand) en woon in Antwerpen.
Sinds deze week heb ik een vermoeden gekregen dat ik tot het aseksuele spectrum behoor, waarschijnlijk heteroromantisch aseksueel. Gezien eerdere posts kan ik hier geloof ik "sex repulsive" aan toevoegen. Maar ik heb over niks absolute zekerheid.

Hoe ik op dit forum ben gekomen, is door eindelijk wat research te hebben gedaan na jaren lang over zoveel te twijfelen en te peinzen, hahaha! Ik heb me lang liggen afvragen of ik wel 'normaal' was. Nooit kon ik meespreken over hete acteurs, hete jongens, hete dit en dat. Altijd afkeurend zijn tegenover sexy verhalen of beelden (oh nee, weer een seks scene? ugh.). Mensen begrepen me niet. 'Dat komt nog wel', zeggen ze dan. Jullie herkennen het wel.
Of die vraag: "Hoe kan je zo lang zonder seks leven?" Ik vond het zo vreemd dat mensen daar echt van afzagen.

En toen ben ik in een relatie gesukkeld die twee jaar duurde en voor mij nooit zo goed aanvoelde (en ik te koppig over was dat te beseffen). Het is intussen drie jaar uit met die jongen en die afgelopen jaren heb ik me keer op keer liggen afvragen, wat ging er fout? Ik was verliefd, ik knuffelde graag, hij was zo goed voor mij. Waarom wou ik dan niet kussen, of andere seksuele intimiteit? Waarom voelde ik ook helemaal niets als we het toch deden?

Hetgene wat bij mij de doorslag gaf om wat meer research te doen, waren die akelige gevoelens als ik wou fantaseren. Het maakte niet uit hoe lief of knap de jongen, telkens ik me wou inbeelden dat hij een move zou maken, kreeg ik een mengeling van nervositeit met afkeer en angst. Ook altijd een walging als ik over seksuele dingen dacht. Terugdenken naar bepaalde momenten in mijn relatie zelfs doen me walgen.
Het heeft een negatieve impact op mij en mijn liefdesleven. Ik vlucht telkens weg als mensen romantisch meer toenadering zoeken. Ik krijg angst van het idee dat iemand me kan kussen, terwijl dit volgens mij omgekeerd hoort te zijn als je zelf interesse hebt. Ik heb geen slechte ervaringen of iets met seksuele acties, dus er is geen enkele reden om me zo te voelen en gedragen.

Dus zo ben ik op dit forum terechtgekomen. Ervaringen van anderen lezen, luchten me op en stellen me gerust dat het iets is dat misschien buiten mijn controle ligt. Dat ik me niet moet forceren tot zaken, omdat ze waarschijnlijk toch niet gaan helpen. Ik vind het erg moeilijk er met anderen over te spreken, ik schaam me als ik over seksuele zaken spreek (want daar walg ik zelf van xD), maar ik heb er hoop in dat dit forum me misschien verder kan helpen.  :smile-hart:

Groetjes!

Koffie

Welkom! Je mag je hier noemen zoals je wilt, de meeste mensen die hier komen gebruiken een nickname en niet hun echte naam. Heel begrijpelijk dat je graag wat anoniem wilt zijn, het forum is ook nog grotendeels openbaar.

Neem rustig je tijd om alles door te lezen wat je wilt en te laten landen. Dat je jezelf nergens toe moet forceren is al een hele belangrijke ontdekking. Dat gaat je zeker niet verder helpen, in tegendeel. Ik hoop dat je je vrij genoeg voelt om te vragen wat je vragen wilt hier. Aseksuelen zijn natuurlijk onderling heel verschillend, maar je zult ook veel herkennen en ik herken ook dingen uit jouw verhaal. Er is dus niets vreemds aan. :D
Er zijn vele variaties van 'normaal' en jij bent jij.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10

Ik herken ook veel in wat je vertelt. In ieder geval, welkom op het forum. :wave: :cake: :cake: :cake:

BjornAgain

Welkom om te beginnen,

Zo te horen ben je al ver gekomen in (h)erkenning van je eigen seksualiteit. Het is niet makkelijk om in deze wereld waarin alles over seks gaat, juist daar geen behoefte aan of zelfs afkeer voor te hebben. Ook voor mij voelen veel elementen zoals je ze beschrijft heel erg herkenbaar.

Wees niet bang om dingen te bespreken of te vragen, iedereen is hier hartstikke begripvol naar elkaar en menigeen heeft in dezelfde schoenen als jij gestaan of staat er nog steeds in. Vergeet ook niet dat alle labeltjes die er gebruikt worden, zijn puur indicatief en kunnen je helpen om je eigen geaardheid te accepteren, maar dit is geen exacte wetenschap. En iets wat je vandaag voelt, kan je morgen gerust heel anders voelen en daar zal niemand je op afrekenen.

Het is ook echt zoals je beschrijft er zijn dingen waar je niets aan kunt doen of geen aanwijsbare oorzaak hebben. De meeste mensen hier hebben ook geen traumatische seksuele ervaringen meegemaakt, het is precies zoals jij het beschrijft: je voelt het gewoon niet.

Pakkend is de zin dat je het niet moet forceren, inderdaad dat werkt niet. Daarin ben je veel verder dan menig seksuoloog, die onbekend zijn met aseksualiteit. Het is tenslotte niet is dat je kunt genezen.

Nogmaals welkom, en voel je vooral vrij om bijdrages te plaatsen en vooral om lekker jezelf te zijn zelfs al is het verborgen achter een schuilnaam.

Noobiebirb

Bedankt voor de welkomingsberichten! ^^
Fijn dat iedereen hier zo begripvol is! Ik ben er eerlijk gezegd wel van verschoten hoeveel mensen er op dit forum zijn. Iedereen heeft duidelijk nood aan elkaars ervaringen of raad :)
Het is inderdaad iets dat ik voor mezelf moet blijven herhalen: het is niet dit of dat, het kan alles zijn of niets. Gevoelens zijn complex en je gaat nooit achter 1 begrip kunnen staan, maar je herkennen in meerdere.
De volgende stap nu lijkt me om te leren mijn gevoelens te communiceren naar anderen toe ^^'. Daar ben ik nooit goed in geweest, hopelijks na wat ervaring in dit forum zal ik het op een duur leren!
En wie weet kan ik anderen helpen met mijn ervaringen of ideeën :)

Koffie

Niet schrikken hoor, niet iedereen die geregistreerd staat op het forum, is nog actief. ;) Het is best een overzichtelijk groepje mensen dat actief is. Soms blijven mensen maar heel kort, soms wat langer.
Maar een ding is heel duidelijk: je bent zeker niet de enige!

Wat betreft je gevoelens communiceren naar anderen: doe dat al;s je daar zelf aan toe bent. De een wil dat meteen, de ander wacht liever een poosje. Aseksualiteit is ook niet erg bekend dus het kan best zijn dat mensen je niet meteen begrijpen. En sommige mensen zullen het ook even moeten verwerken, jij weet het nu, zij nog niet. Dus je bent sommige mensen misschien een stapje voor. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Ha Noobiebirb, Koffie zei het al: je bent zeker niet de enige. Dat was destijds voor mij DE zin toen ik dit forum ontdekte: ik ben niet de enige. Dus welkom bij de club van mensen die hetzelfde ervaren als jij (of juist niet ervaren :) )

Enneh... heb je nou een staartmeesje als avatar? Leuk!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

OriginalCyn

Hallo!

Welkom op het forum waar ik ook net lid van ben. :^)

Ik herken mezelf in je verhaal over films en zo. Vooral toen game of thrones hip was en 50 shades of grey. Ik snapte totaal niet waarom iedereen het zo leuk vond en het was, naar mijn mening, bizar dat mensen het in het openbaar aan het lezen waren.

Of ik kan helpen met vragen beantwoorden weet ik niet, maar voel je vrij om mij ze te stellen!
And the more that you grow
The less you're sure of what you know
- Threshold

AceVentura

Welkom op het forum Noobiebirb, :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Goed dat je ons gevonden hebt en toelaat in jouw zoektocht naar jouw antwoord op de vraag "wie ben ik?".
Dat van die films herken ik ook wel een beetje, ik vind het maar weinig toevoegen. Blijkbaar hadden anderen om mij heen dat al eerder door, als zo'n scene begon riepen ze al tegen me "Even niet kijken, dit is niets voor jou" ;)
Een van mijn vroege hints was dat ik het probleem niet zo zag met celibatair leven als dat ter sprake kwam, terwijl het voor anderen om mij heen en onoverkomelijk iets leek te zijn. :)

Veel plezier hier, en stel vooral je vragen als je die hebt. We kunnen misschien niet elke vraag beantwoorden, wel kunnen we onze ervaringen delen zodat jij jouw antwoord kan vinden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Kim10

Fifty's shade of grey, ja. ik heb overtuigd - seksuele heterovrouwen horen zeggen dat dát nu ook weer niet hoefde. Zelf niet gelezen. Moet er niet aan denken om het te moeten lezen omdat iederéén het leest.  :cake: :cake: :cake:

Noobiebirb

Citaat van: Edewecht op november 05, 2020, 07:01:01 PM
Ha Noobiebirb, Koffie zei het al: je bent zeker niet de enige. Dat was destijds voor mij DE zin toen ik dit forum ontdekte: ik ben niet de enige. Dus welkom bij de club van mensen die hetzelfde ervaren als jij (of juist niet ervaren :) )

Enneh... heb je nou een staartmeesje als avatar? Leuk!

Klopt! Het is eigenlijk van een bekende video op youtube, "theme of a really cool bird". Maar ik ben hartstikke dol op staartmeesjes ^^ (vogels in het algemeen tho)

Citaat van: OriginalCyn op november 05, 2020, 08:10:26 PM
Hallo!

Welkom op het forum waar ik ook net lid van ben. :^)

Ik herken mezelf in je verhaal over films en zo. Vooral toen game of thrones hip was en 50 shades of grey. Ik snapte totaal niet waarom iedereen het zo leuk vond en het was, naar mijn mening, bizar dat mensen het in het openbaar aan het lezen waren.

Of ik kan helpen met vragen beantwoorden weet ik niet, maar voel je vrij om mij ze te stellen!


Ooooh ja, game of thrones. Ik vond het fantastisch, maar joh die seks scenes. Dat was even op mn tanden bijten hahahaa. Gelukkig dat de draken het goed maakte voor mij ^^
Ik heb je post inderdaad gelezen toen, het heeft me mee aangemoedigt om ook in de "nieuwkomers" te posten :)

Citaat van: AceVentura op november 05, 2020, 09:11:13 PM
Welkom op het forum Noobiebirb, :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Goed dat je ons gevonden hebt en toelaat in jouw zoektocht naar jouw antwoord op de vraag "wie ben ik?".
Dat van die films herken ik ook wel een beetje, ik vind het maar weinig toevoegen. Blijkbaar hadden anderen om mij heen dat al eerder door, als zo'n scene begon riepen ze al tegen me "Even niet kijken, dit is niets voor jou" ;)
Een van mijn vroege hints was dat ik het probleem niet zo zag met celibatair leven als dat ter sprake kwam, terwijl het voor anderen om mij heen en onoverkomelijk iets leek te zijn. :)

Veel plezier hier, en stel vooral je vragen als je die hebt. We kunnen misschien niet elke vraag beantwoorden, wel kunnen we onze ervaringen delen zodat jij jouw antwoord kan vinden.

Zal ik zeker doen :) !

Citaat van: Kim10 op november 06, 2020, 10:32:35 AM
Fifty's shade of grey, ja. ik heb overtuigd - seksuele heterovrouwen horen zeggen dat dát nu ook weer niet hoefde. Zelf niet gelezen. Moet er niet aan denken om het te moeten lezen omdat iederéén het leest.  :cake: :cake: :cake:


Ja, daar kan ik wel inkomen. Ik weet dat je als seksuele persoon soms ook die dingen onnodig kunt vinden. Maar ik snapte het totaal niet. Ik dacht, seksscènes is op de 1 of andere manier noodzakelijk in het verhaal om echt te zijn ofzo? Maar sinds ik door heb dat ik daar anders over denk en voel dan andere, zet het opnieuw dingen in perspectief (:

Edewecht

Citaat van: Noobiebirb op november 06, 2020, 05:23:52 PM
Maar ik ben hartstikke dol op staartmeesjes ^^ (vogels in het algemeen tho)

:handschudden: Leuk, ik ook! (Ga [on]regelmatig met verrekijker op stap.)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

OriginalCyn

Citaat van: Noobiebirb op november 06, 2020, 05:23:52 PM

Ooooh ja, game of thrones. Ik vond het fantastisch, maar joh die seks scenes. Dat was even op mn tanden bijten hahahaa. Gelukkig dat de draken het goed maakte voor mij ^^
Ik heb je post inderdaad gelezen toen, het heeft me mee aangemoedigt om ook in de "nieuwkomers" te posten :)

Niet alleen sex, maar ook gewoon naaktheid haha en ook zoveel ellende.
Voor mij draken behoefte ga kijk ik graag How train your dragon. :^)

Leuk om te horen dat mijn berichtje je heeft aangemoedigd te posten!
And the more that you grow
The less you're sure of what you know
- Threshold

BjornAgain

Citaat van: OriginalCyn op november 07, 2020, 04:17:14 PM
Leuk om te horen dat mijn berichtje je heeft aangemoedigd te posten!
En zo zie je maar dat je ook als nieuwkomer belangrijke bijdrages kunt leveren :D

Noobiebirb

Citaat van: OriginalCyn op november 07, 2020, 04:17:14 PM
Citaat van: Noobiebirb op november 06, 2020, 05:23:52 PM

Ooooh ja, game of thrones. Ik vond het fantastisch, maar joh die seks scenes. Dat was even op mn tanden bijten hahahaa. Gelukkig dat de draken het goed maakte voor mij ^^
Ik heb je post inderdaad gelezen toen, het heeft me mee aangemoedigt om ook in de "nieuwkomers" te posten :)

Niet alleen sex, maar ook gewoon naaktheid haha en ook zoveel ellende.
Voor mij draken behoefte ga kijk ik graag How train your dragon. :^)

Leuk om te horen dat mijn berichtje je heeft aangemoedigd te posten!

Meer behoefte naar draken dan naar seks. Das de meest nerdy quote dat ik ooit kan zeggen, yikes.
Nee inderdaad, de naaktheid vond ik ook vervelend. Toen Emilia Clarke zei dat ze het zelf beu was naakt te staan en ze het gingen stoppen nog om te doen, leefde ik echt met haar mee, en was ik tegelijk ook enorm opgelucht  :schater:

How to train your dragon ben ik geen grote fan van. ^^' Iets te cartoonish enzo voor mij, denk ik. Ook geen fan van de designs, Toothless en die ene draak van hiccups moeder zijn veruit de beste in de serie.
Ik ben grote fan van Monster hunter op dat vlak. De draak-achtige beesten daarin zijn echt fantastisch en hun designs blijven me verrassen hoe meer ik erover leer.