Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Sex en hsp

Gestart door Yezie, oktober 19, 2020, 11:35:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yezie

Hey lieven mensen ik weet vrij zeker dat aseksueel den maar als mensen over sex hebben dan krijg ik zoon beeld voor me omdat ik een rijken fantasie heb . Ik zie dan bij voor beeld bloten mensen 🤮 ik vind heel goor ik snap het niet waarom dit is . Ik hed  welis gehoord dat je als hsp meer sex fantasie heb geen last van 😂😂😂 . Maar dit andere vind gek het is dan als er mensen over hebben ik snapt niet
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Koffie

Ik denk dat je het moet zoeken in de richting van beelddenken. Je ziet voor je wat je denkt. Dat kan natuurlijk leuk zijn of minder leuk. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Yezie

Citaat van: Koffie op oktober 20, 2020, 12:08:43 AM
Ik denk dat je het moet zoeken in de richting van beelddenken. Je ziet voor je wat je denkt. Dat kan natuurlijk leuk zijn of minder leuk. ;)

. Ja dat kan zeker hoor kan ook zo bij beeld denken dat je het hoord en dan ziet 🤔
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Koffie

Ja, je hebt een soort 'filmpje'.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Yezie

Citaat van: Koffie op oktober 20, 2020, 08:30:56 AM
Ja, je hebt een soort 'filmpje'.
A grapig en dat is niet raar of zo voor iemand. Of voor een aseksueel?
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

BjornAgain

Er is niks raars aan. Ik denk dat het juist heel natuurlijk is, dat je een beeld schept bij hoe iets zou moeten zijn, wat je zelf nooit ervaren hebt.
Nu kan dat beeld een reden zijn om iets niet te proberen of te doen, het lijkt me vies, het lijkt me eng, of juist de nieuwsgierigheid prikkelen...

Waarschijnlijk staat jou het beeld van seks absoluut niet aan en vind je het daarom maar een vies idee.

Koffie

Waarom zou het iets raars zijn? Heel veel mensen denken in filmpjes en beelden. Dat heeft op zich ook niets te maken met aseksualiteit, er zullen aseksuelen zijn die op die manier denken (ik bv.) en er zullen er zijn die dat niet zo doen. Jij bent gewoon jij. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Dat is een heel normaal iets hoor Yezie. Mensen hebben het wel eens over "Ergens een beeld van vormen" en dat mag je best letterlijk nemen: Je maakt voor jezelf een beeld van iets wat je verteld wordt. Het is simpelweg de manier hoe je datgene wat je verteld wordt verwerkt om te begrijpen wat er gezegd wordt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Yezie

Citaat van: AceVentura op oktober 21, 2020, 08:36:26 AM
Dat is een heel normaal iets hoor Yezie. Mensen hebben het wel eens over "Ergens een beeld van vormen" en dat mag je best letterlijk nemen: Je maakt voor jezelf een beeld van iets wat je verteld wordt. Het is simpelweg de manier hoe je datgene wat je verteld wordt verwerkt om te begrijpen wat er gezegd wordt.


Heel erg bedankt voor de uit leng ik snap te er gewoon niks van 😂 dit is goed duidelijk l bij mij is gewoon als iemand zegt roze
Olifant bijvoorbeeld ik zie die dan meteen . Soms handig en leuk soms super irritant 😂. Maar snap nu helemaal bedankt voor uit leg
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Yezie

Citaat van: Koffie op oktober 21, 2020, 12:00:12 AM
Waarom zou het iets raars zijn? Heel veel mensen denken in filmpjes en beelden. Dat heeft op zich ook niets te maken met aseksualiteit, er zullen aseksuelen zijn die op die manier denken (ik bv.) en er zullen er zijn die dat niet zo doen. Jij bent gewoon jij. :)

fijn dat niet iets geks 👍🏻 . Ik den nog al nieuwe met aseksueel en zo dus soms weet ook niet of iets mee te maken hab is was nieuwsgierig of dit ook aseksueel hebben maar dat dus voor iedereen weer anders . Goed om te weten bedankt voor uit leg
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

AceVentura

En al zou het wel iets raars of geks zijn ... als het bij jou zo werkt is dat prima toch?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

BjornAgain

Heel veel zaken beleeft iedere aseksueel op zijn eigen manier.
Waar de één het ongemakkelijk vindt als het onderwerp seks ter sprake komt, heeft de ander daar minder moeite mee en zo zal de één zich een inbeelding maken (al dan niet gebaseerd op eigen ervaring) en de ander zal het worst wezen.

Hoewel heel veel mensen, aseksueel of niet, zich onbewust een inbeelding maken bij het fenomeem hebben van seks, kan ik je alleen maar adviseren om er niet te veel over na te denken.

Yezie

Citaat van: BjornAgain op oktober 22, 2020, 10:21:56 PM
Heel veel zaken beleeft iedere aseksueel op zijn eigen manier.
Waar de één het ongemakkelijk vindt als het onderwerp seks ter sprake komt, heeft de ander daar minder moeite mee en zo zal de één zich een inbeelding maken (al dan niet gebaseerd op eigen ervaring) en de ander zal het worst wezen.

Hoewel heel veel mensen, aseksueel of niet, zich onbewust een inbeelding maken bij het fenomeem hebben van seks, kan ik je alleen maar adviseren om er niet te veel over na te denken



Bankjewel ik den nu ook een stuk rustig en ik ga me ook steeds meer realiseren dat er niks mis met me is en dat is fijne
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

BjornAgain

Inderdaad, heel goed Yezie!

Ik kan me voorstellen dat (zeker op jouw leeftijd) er een hoop zaken zijn, waarvan je je afvraagt of er verband is met aseksualiteit. Er zijn misschien eigenschappen, die statistisch gezien meer of minder voorkomen bij een bepaale geaardheid, maar het meeste staat gewoon puur op zichzelf en horen gewoon bij de persoonlijkheid van een persoon. Al deze factoren maken je een unieke persoon, maar zeker niet raar of vreemd.

Zelfacceptatie is vaak het lastigste wat er is, zeker omdat we in een wereld leven die draait om seks. Helemaal gek dat je soms twijfelt aan jezelf is dan ook helemaal niet vreemd hoor.