Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hallo allemaal!

Gestart door Lionne, november 22, 2020, 12:46:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lionne

Hallo allemaal,

Wat leuk dat ik dit forum gevonden heb. Graag stel ik me even voor. Ik ben 41 jaar en herken me in asexualiteit. Tot nu toe heb ik me hier nooit zo mee bezig gehouden, omdat ik het zelf geen probleem vond. Wel had ik sinds kind af aan al het gevoel wat anders te zijn dan anderen op dit gebied en relaties hield ik om deze reden altijd af. Sinds kort realiseer ik mij dat ik een relatie eigenlijk wel mis, waardoor ik hier over ben gaan nadenken, en bij dit platform uitkwam. Zoals anderen ook schrijven, wordt dit gevoel door al het thuiswerken waarschijnlijk wat versterkt.

Ik houd erg van gezelligheid, dansen, reizen (dat kan nu even niet) en wandelen (dat komt goed uit, dat kan nu juist wel goed! Alhoewel hetzelfde rondje in de buurt wel saai wordt..).

Ik zou het heel leuk vinden om met wat mensen in contact te komen die zich ook herkennen in asexualiteit en ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes!

Koffie

Welkom! Ik was ook begin 40 toen mijn aseksualiteit een naam kreeg, maar weet ook al van kinds af aan dat ik daarin anders ben dan anderen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

BjornAgain

Welkom op het forum Lionne.

De corona crisis en de feestdagen die code de deur staan, kunnen je inderdaad het gevoel hebben dat je iemand mist. Bij gewone dates kom je toch al snel weer op seks uit.

Vraag maar raak, iedereen is hier heel open en vriendelijk en we weten precies waar iedereen tegenaan loopt..

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

JJ

Welkom Lionne!

Ik herken wat je schrijft. Zelf ben ik 39, ben er pas net achter dat er zoiets is als aseksualiteit en dat ik in dat spectrum pas. Heb me kort daarna aangemeld op dit forum om meer te lezen en te leren van anderen en misschien leuke contacten op te doen.
Als je zin hebt om te chatten kun je me altijd een berichtje sturen.
Veel plezier op het forum in ieder geval.

AceVentura

Welkom op het forum Lionne,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Wat goed dat je ons gevonden hebt, met anderen in contact komen is in ieder geval alvast gelukt :)

Wat voor dans doe je? Ik doe zelf aan vrij dansen (ten minste, voordat corona kwam en het niet meer mogelijk werd om bij elkaar te komen ::) ).
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceOfCups

Welkom Lionne!

Zelf ben ik ook nog vrij nieuw hier. Ik herken het wat je zegt, al op jonge leeftijd voelen dat je anders bent. Zelf weet ik al wel langer dat ik aseksueel ben en wat dat voor mij inhoudt. Maar dat het zo heet weet ik nog maar een paar jaar en nog niet alles duidelijk is duidelijk voor me, dus ik lees er veel over. Ik ben dan ook heel blij dat ik het forum gevonden heb om met anderen in contact te komen

Inderdaad, even extra balen met alle maatregelen, dan ben je nog meer op jezelf aangewezen. Wandelen kan gelukkg wel, en dansen voorlopig maar even in de huiskamer :)

Veel plezier op het forum!  :cake: :cake: :cake:
Ecce homo

Lionne

Dank voor alle leuke reacties! Erg fijn om mensen te vinden met vergelijkbare ervaringen! In het dagelijks leven ben ik dat nog nooit tegengekomen. Erg herkenbaar ook, mensen die altijd zeggen, het komt nog wel of je moet beter je best doen. Zelf hoorde ik ook wel eens: je bent vast te kritisch met het zoeken naar een partner  ;-)

Ik denk dat ik ook al veel langer wist dat ik asexueel ben, maar ik had er nog nooit van gehoord, waardoor ik niet zo goed wist wat ik ermee moest. Ik vind het nu wel heel jammer dat ik me dit niet eerder heb gerealiseerd, maar ja, beter laat dan nooit zullen we dan maar zeggen ;-) Het voelde altijd wat eenzaam, ik praatte er maar gewoon niet over en als mensen me ernaar vroegen had ik eigenlijk geen idee wat ik moest zeggen. Daarom echt heel mooi dat dit forum er is! Ik merk ook dat ik het nu soms met een vriendin deel, nu ik er zelf wat meer over weet en begrijp.

Ik ben wel heel benieuwd of mensen ervaring hebben met een asexuele relatie, dat zou toch moeten kunnen, zou ik denken. Moeilijk om iemand te vinden, maar als je er allebei hetzelfde in staat?

Leuk aceventura, dat je aan vrij dansen doet! Dat heb ik lang geleden ook eens gedaan en vond ik geweldig! Zelf heb ik jaren stijldansen gedaan (totdat mijn danspartner meer wilde, wat ik dus duidelijk niet wilde...). Nu doe ik met veel plezier flamencodansen!

Noobiebirb


Kim10

Ja dat "je bent te kritisch" heb ik ook nogal eens te horen gekregen. Het blijft geven en nemen in een huwelijk zeiden mensen dan. Ik wilde niet geven en ik wilde niet nemen mar dat kreeg ik nooit iemand aan zijn/haar verstand gepeuterd. Alleen al daarom blij meet dit forum.  :klap:

Erik7494

Welkom Lionne.
Ik ben ook een 40'er met dezelfde ervaring als jij. Nooit echt bij stilgestaan tot ik iets tegen kwam en het kwartje viel op mijn 40e.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Koffie

Ik wilde best geven, maar ik kan niet iets geven wat ik niet heb. Ik kan ook niet iets vragen wat ik niet nodig heb. Dat werd een soort krom liggen om iets te doen wat ik niet was en dat werkt niet, voor geen van beide partners.

Ik heb in zoverre enorm veel gegeven door seks te hebben, daarin over mijn grenzen te gaan. Ik kon mijn aseksualiteit nog niet plaatsen (een label was hier echt wel degelijk behulpzaam).
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceOfCups

Citaat van: Koffie op november 23, 2020, 04:34:27 PM
Ik heb in zoverre enorm veel gegeven door seks te hebben, daarin over mijn grenzen te gaan. Ik kon mijn aseksualiteit nog niet plaatsen (een label was hier echt wel degelijk behulpzaam).
Idd, koffie en erg herkenbaar. Als een label kan helpen om jezelf beter te leren kennen en beter voor je eigen grenzen te kunnen staan heeft het zijn functie. En om anderen te laten begrijpen dat het niet een kwestie is van te weinig je best doen of te weinig liefde
Ecce homo

AceOfCups

Citaat van: Lionne op november 22, 2020, 12:46:40 PM
Ik houd erg van gezelligheid, dansen, reizen (dat kan nu even niet) en wandelen (dat komt goed uit, dat kan nu juist wel goed! Alhoewel hetzelfde rondje in de buurt wel saai wordt..).
Als je zin hebt in een ander rondje of om gewoon met iemand te babbelen kan je me altijd een berichtje sturen :) (geen idee of we in dezelfde omgeving wonen)
Ecce homo

BjornAgain

Citaat van: Kim10 op november 23, 2020, 01:58:39 PM
Ja dat "je bent te kritisch" heb ik ook nogal eens te horen gekregen.
Zelf heb ik de lat ook lager gelegd om niet "té kritisch" te zijn. Via internetdates in allerlei kortstondige relaties gestapt, die eigenlijk steeds op de klippen liepen, zodra het op seks aankwam.
Zodra ik merkte dat ik iemand leuk vond uit mijn vriendenkring dan trad er een soort verdedigingsmechanisme in werking, altijd gedacht te verlegen te zijn om de stap te maken, maar het is meer het idee dat je naar bed zou gaan met iemand met wie je gezellig een biertje staat te drinken in de kroeg... Andersom als ik merkte dat er een vrouw vergaande interesse in mij had, ging ik er maar vanuit dat ik voor de gek gehouden werd...

Het labeltje aseksueel was voor mij ook een bevrijding en eigenlijk de bevesting dat ik moest stoppen met die kansloze zoektocht. Wat dat betreft ben ik ook echt wel blij met het bestaan van het forum en verhalen van ander maakte een heleboel duidelijk over dingen die me al jarenlang dwars zaten en waarmee ik misschien meer mee gestoeid heb dan dat ik in eerste instantie zou toegeven.

Een relatie tussen twee aseksuelen lijkt mij juist een stabielere basis dan een relatie tussen een aseksueel en een seksueel. Al zijn ook daar weer succesverhalen over te vinden. Misschien egoïstisch al heb ik zelf nauwelijks behoefte aan seks, het zou voor mij een no-go zijn als ze een ander er naast zou zoeken om haar behoeftes te voldoen.