Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hallo allemaal!

Gestart door Lionne, november 22, 2020, 12:46:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bloem

Citaat van: Lionne op november 27, 2020, 04:10:37 PM
Maar waarschijnlijk heb ik er gewoon nooit bij stil gestaan, terwijl ik wel altijd het gevoel had anders te zijn hierin.
Dat is in ieder geval hoe het mij vergaan is. Gewoon niet belangrijk, tot de dag een keer aanbreekt dat je daar anders over gaat nadenken.

JJ

Bij mij ook  ;D
Ik denk nu dat het feit dat ik er niet mee bezig was op zichzelf al een teken is van mijn aseksualieit.

BjornAgain

Lang dacht ik gewoon een laatbloeier te zijn of te verlegen. Maar diep van binnen begreep ik heel het verkering krijgen allemaal niet zo. Ik had geen flauw idee dat anderen dus heel andere ideeën hadden.
Uiteindelijk in een relatie beland en jarenlang een strijd gevoerd over iets dat er niet of nauwelijks was. Elke keer dat we seks hadden (en het lukte) viel er een last van mijn schouders, het leverde me alleen maar stress op in plaats van het ultieme genot. Zelfs bij 2 huisartsen geweest die het afdeden als stress, want ja verder was ik in goede gezondheid. In de tussentijd toevallig iets over aseksualiteit op de radio gehoord, hoewel ik herkenbare dingen hoorde, kon het niet op mij slaan. Ik had een relatie en een paar keer per jaar seks.

Uiteindelijk toen de kogel door de kerk was en we onze scheiding in gang gingen zetten, heb ik mijn eerste schreden hier op het forum gemaakt, wat meteen bevestigde wat ik eigenijk al dacht.

Kim10

Ik was er ook laat bij. Jammer genoeg. Als ik op mijn twintigste zo kien was geweest als ik nu ben - maar gedane zaken nemen geen keer.

Koffie

Ik had vanaf mijn 14e ongeveer het gevoel dat ik echt iets anders beleefde. Of in elk geval, toen had ik een dagboek en ik herinner me, dat ik er toen iets over opschreef. Aansluiting vond ik sowieso niet en ik kon daarbij ook helemaal niets met dat hysterische gedoe om me heen. In die tijd was bv. de popgroep Doe Maar een hype en ja, ik was fan, al vanaf de lagere school en voor de hype. Maar ik was niet krols op een van de bandleden.

Ik kon het nooit plaatsen, ik kon er geen naam aan geven, tot ik ontdekte dat er zoiets bestaat als aseksualiteit. Het heeft volgens mij niet zo veel te maken met kien zijn, er was toen gewoon geen informatie over, het internet was er niet en meestal blijven mensen op een soort dwaalspoor leven, tot ze ergens informatie tegenkomen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Dat herken ik ook wel, dat ik bands gewoon leuk vond om de muziek die ze maakten, niet om hoe ze eruit zien 8)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Kim10

Mijn informatie over aseksualiteit heb ik uit de Viva. Iemand vertelde in een interview dat hij (of zij, dat weet ik niet meer) liever de kattenbak leeglikte dan seks te hebben.

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Getver! Dit gelezen hebbende, geloof dat ik dat ik toch maar niet zooo aseksueel ben. ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Kim10

Ik heb het niet voor niets altijd onthouden  :rollol: :rollol: :rollol:

Koffie

Ik moest er gisteren aan denken bij het uitscheppen van Rosa's kattenbak. ;)

Ik vind seks niet zo afstotelijk als het uitlikken van de bak, maar het is wel eenzelfde no-go voor mij. Ik gruw er niet van, maar het heeft zo sterk niets met mij te maken en ik kan zo sterkt niet aan seksuele en erotische verwachtingen voldoen, dat ik echt diep van binnen weet dat ik dat niet meer wil.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10

 :cake: :cake: Sam's bak vanmorgen blinkend schoon gesopt.  :cake: Het hebben van seks(toen ik het nog weleens deed) gaf me altijd een soort van vervreemding. Zoiets van - wat heeft dit met mij te maken -

Koffie

Precies. Ik had het gevoel van mezelf te moeten vervreemden om seks te hebben.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

mobo

Ik ben meer ook sinds afgelopen jaar meer in gaan verdiepen.
Was nooit echt op zoek naar een relatie, wilde op zich wel een partner heb het met meerdere mannen geprobeerd, maar de seks  vond ik niet fijn.
Mensen zeggen dan oh maar dan ben je de juiste nog niet tegen gekomen dan is de seks fijn.
Ben toen eens gaan google en kwam op deze site daar las ik dingen  die ik herkenbaar vond.
Gr Mobo