Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo!

Gestart door Bloem, november 22, 2020, 08:37:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bloem

Hallo allemaal. Recent heb ik deze site ontdekt en wat is het fijn om te kunnen praten met mensen die hetzelfde in elkaar steken als ik! Ik, vrouw van 48, ben me er al heel lang van bewust dat ik op een ander niveau acteer dan de gemiddelde mens. Dat heb ik nooit als een probleem ervaren, het is er simpelweg niet en dat is dat. Het was voor mij een non-issue, totdat ik een paar jaar geleden van medicijnen veranderde (chronisch ziek) en mijn libido iets of wat ontwaakte. Voor mij het startsein om dit toch eens serieus te bekijken, aangezien er toch altijd een grijs gebied is geweest welk deel aangeboren is en welk deel door ziekte komt.

De afgelopen maanden heb ik hulp gehad van een seksuoloog om dit nader te onderzoeken en de conclusie is aromantisch asexueel en dat ziekte mijn libido geen goed heeft gedaan. Hoewel het niets nieuws onder de zon is, vind ik het toch lastig om te accepteren. Heel wonderlijk, aangezien het me de voorgaande 30 jaar van volwassenheid totaal niet geïnteresseerd heeft. Maar toch, het voelt nu aan alsof ik iets heb verloren, ook al heb ik het überhaupt nooit gehad.

Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik een paar (niet-asexuele) goede mensen om me heen heb, waarmee ik hierover kan praten. Alleen doen we dat met regelmaat op twee totaal verschillende golflengtes en ik merk dat ik er behoefte aan heb om met anderen te praten die snappen wat ik ervaar omdat zij dat ook zo ervaren. Vandaar dat ik me hier dan ook heb aangemeld. Waar ik normaal de uitzondering ben, ben ik nu gewoon een van de velen. Dat geeft een fijn gevoel!

BjornAgain

Welkom Bloem,
Gelukkig heb je een seksuoloog gevonden die het bestaan van aseksualiteit onderschrijft. Helaas zijn er nog velen die met het advies van veel oefenen komen.

Het is zeker niet raar dat je toch het verlies moet verwerken ondanks je het nooit gehad hebt. De wereld draait natuurlijk enorm om seks, dus ergens voel je je toch anders dan de norm.

Gelukkig heb je het forum getroffen en voel je vrij om te delen of te vragen wat je maar wilt. Er lopen hier alleen maar begripvolle mensen rond die altijd klaar staan met raad en daad of gewoon voor een gezellige babbel met  :cake:

AceOfCups

Welkom Bloem!
Op het forum en om er over te praten. Het is inderdaad erg fijn om met mensen te spreken die het van binnenuit kennen.
Veel plezier hier!  :cake: :cake: :cake:
Ecce homo

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Hallo Bloem :cake2: :) , altijd prettig om tussen gelijkgestemden te zijn. Welkom dus!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Bloem

Dank voor jullie reacties!

@BjornAgain
" Gelukkig heb je een seksuoloog gevonden die het bestaan van aseksualiteit onderschrijft. Helaas zijn er nog velen die met het advies van veel oefenen komen. "
Serieus? Ook de mijne is met de insteek begonnen 'laten we onderzoeken wat wel kan', maar de optie van aseksualiteit is wel altijd daar geweest.

Koffie

Voel je zeker niet verplicht, maar zou je de naam van de praktijk van je seksuoloog willen delen? Het is namelijk nog altijd wel vrij uitzonderlijk dat die aseksualiteit erkennen, en we hebben op het forum een topic met een kleine verzameling aseksuelen die dat wel doen: https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=5848.msg165438#msg165438
Die lijst is waarschijnlijk en hopelijk niet compleet, dus aanvulling is altijd welkom. :)

Maar als je dat te privé vindt, heb ik er alle begrip voor!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Bloem

Citaat van: Koffie op november 23, 2020, 07:41:45 AM
Voel je zeker niet verplicht, maar zou je de naam van de praktijk van je seksuoloog willen delen?

Daar heb ik zelf geen problemen mee, maar vooraleer ik haar naam plaats vraag ik dat even aan haar na.

Koffie

Het is wel goede reclame. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Erik7494

"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Bloem

Citaat van: Koffie op november 23, 2020, 12:44:27 PM
Het is wel goede reclame. ;)

Www.pvst.nl
Praktijk zit in Nijmegen.

Koffie

Ik heb het toegevoegd aan het lijstje. Fijn dat het het wilde delen. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: Bloem op november 23, 2020, 08:13:54 AM
Daar heb ik zelf geen problemen mee, maar vooraleer ik haar naam plaats vraag ik dat even aan haar na.

Dit getuigt van zorgvuldigheid, Bloem. Fijn! :duim-omhoog:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Bloem,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Je hebt het inderdaad goed getroffen met die seksuoloog :klap: Fijn dat je het hier kan delen en daar weer anderen mee kan helpen.
Als ik je verhaal goed begrijp is door je medicatie je libido veranderd, je libido staat los van je geaardheid (aromantisch aseksueel), dus het is logisch dat je daar ook even aan moet wennen.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

BjornAgain

Citaat van: Bloem op november 23, 2020, 07:20:54 AM
Dank voor jullie reacties!

@BjornAgain
" Gelukkig heb je een seksuoloog gevonden die het bestaan van aseksualiteit onderschrijft. Helaas zijn er nog velen die met het advies van veel oefenen komen. "
Serieus? Ook de mijne is met de insteek begonnen 'laten we onderzoeken wat wel kan', maar de optie van aseksualiteit is wel altijd daar geweest.

Gelukkig heb ik zelf de ervaring niet, ik ben nog nooit bij een seksuoloog geweest. Mijzelf heeft het een huwelijk gekost, omdat er te weinig in de slaapkamer gebeurde. Nadat we besloten hadden, dat we beter uit elkaar komen gaan, herinnerde ik me de term aseksualiteit van een interview op de radio, dat ik meer dan een jaar eerder gehoord had. Even googelen bracht me hier en hoe meer verhalen van anderen ik las, hoe meer ik van mezelf herkende. Beetje bij beetje vielen de puzzelstukjes op hun plaats en kwam ik tot het besef dat daten via de reguliere kanalen, mij niet gelukkig maakt, ondanks ik me toch regelmatig eenzaam voel.

Niet voor niets is er een apart forum gedeelte waarin en opsomming gemaakt wordt van seksuologen die aseksualiteit serieus nemen. Lees de verhalen maar na, er zijn er een hoop die nog steeds denken dat het te genezen valt. Heel treurig als je daar mee te maken hebt, dan zit je al niet lekker in je vel en neem je de lastige beslissing om daar heen te gaan, word je niet serieus genomen.

Wat dat betreft ook bedankt voor het delen van de gegevens van de seksuoloog waar je gelopen hebt, daarmee kan je anderen die tegen hetzelfde aanlopen en aardig eind op weg helpen.