Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo, ik weet wel niet zeker wat ik ben.

Gestart door Purple Charlie, november 24, 2020, 07:33:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Purple Charlie

Dag allemaal

Ik ben 20 jaar, studente, en ik ben misschien aseksueel. Het komt er op neer dat doorheen de puberteit ik mij altijd anders voelde dan de rest en precies altijd moest doen alsof wanneer iemand mij vroeg "welke jongen van deze band zou je het willen doen" en dat soort dingen. Ik ben niet aromantisch, ik heb al een paar keer een crush op iemand gehad. Doorheen het laatste jaar heb ik gemerkt dat ik in vergelijking met mijn medestudenten precies echt nul interesse vertoon in seks en gerelateerde dingen. Ik hoop dat ik misschien op dit forum ook wat met anderen erover kan praten. Het is moeilijk om er mee te praten met mijn familie of vrienden, omdat de paar keer dat ik erover begin altijd het antwoord "het komt nog, je moet gewoon de juiste ontmoeten" krijg (en ik weet niet zeker of het dat ook is misschien). En dat is eigenlijk mijn grootste knelpunt, ik ben nog nooit met iemand samen geweest, daarom dat ik twijfel om mezelf ace te noemen (en ook wel uit schrik voor onbegrijpbaarheid uit mijn omgeving).

Maar soit, nogmaals hallo aan iedereen hier.

JJ

Hoi Purple Charlie,
Ik lees veel in je verhaal wat ik ook bij anderen heb gelezen. Ook herken ik wel wat dingen bij mezelf, al ben ik er veel later dan jij achter gekomen.
CiteerEn dat is eigenlijk mijn grootste knelpunt, ik ben nog nooit met iemand samen geweest, daarom dat ik twijfel om mezelf ace te noemen
Dat heeft bij mij ook wel voor wat twijfel gezorgd, maar uiteindelijk ben ik er wel redelijk zeker van dat ik in het aseksuele spectrum pas. Nu nog uitvogelen waar precies.  :)

Veel plezier op het forum!

AceVentura

Welkom op het forum Purple Charlie,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Het is hier een veilige plek om te ontdekken, dus ik denk dat je de juiste plek gevonden hebt. In de kern gaat aseksualiteit om het niet ervaren van seksuele aantrekking naar anderen. Het laat zich wat moeilijk concreet omschrijven, maar ik denk dat het iets is als dat je iemand ziet of leert kennen en je krijgt het gevoel dat je daar seksuele handelingen mee zou willen doen.

Stel gerust je vragen, we zijn hier met een hoop (ervarings)deskundigen, dus hopelijk kunnen we jou ook op weg helpen in je ontdekkingsreis.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

BjornAgain

Welkom Purple Charlie,

Inderdaad dit forum is de beste plek om met gelijkgezinden je gedachten en frustraties te delen. Ook met moeilijke gesprekken met vrienden en familie hebben andere gasten hier ook de nodige ervaring.

Hier geloven we ook dat je niet perse een relatie of seks gehad te hoeven hebben om te weten of je aseksueel bent. Het gaat om je gevoel en al ben je misschien niet helemaal zeker van je zaak (er zijn ook allerlei tussenvormen, seksualiteit is een glijdende schaal) je bent meer dan welkom

AceOfCups

Welkom Purple Charlie!

Het heeft tijd nodig om jezelf goed te leren kennen. Zelf heb ik het idee dat dat nooit helemaal klaar is, dat zou misschien ook erg saai worden. Gelukkig is er tegenwoordig al veel meer informatie beschikbaar en heb je je weg naar dit forum weten te vinden:) Kijk en lees maar rond, en stel gerust vragen als je die hebt.

Citaat van: Purple Charlie op november 24, 2020, 07:33:55 PM
Het komt er op neer dat doorheen de puberteit ik mij altijd anders voelde dan de rest en precies altijd moest doen alsof wanneer iemand mij vroeg "welke jongen van deze band zou je het willen doen" en dat soort dingen. Ik ben niet aromantisch, ik heb al een paar keer een crush op iemand gehad. Doorheen het laatste jaar heb ik gemerkt dat ik in vergelijking met mijn medestudenten precies echt nul interesse vertoon in seks en gerelateerde dingen.
Bekend hoor, terugkijkend was dit voor mij het eerste teken al wel.
Misschien kan je als onderdeel van je ontdekkingstocht voor jezelf die 'crushes' nog eens in herinnering halen, of je voor jezelf nog kan nagaan wat je toen wel / niet voelde, op wat voor manier je aangetrokken was. Maar wellicht heb je dat allemaal al gedaan

Veel plezier hier op het forum! Ik hoop dat het kan bijdragen aan het weten wie je bent:)  :cake2: :cake2: :cake2: :cake2: :cake2: :cake2: :cake2:
Ecce homo

Edewecht

Hallo Purple Charlie, welkom. :) Purple is een mooie kleur hè ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Welkom! De reacties die je krijgt zijn herkenbaar. Mensen kunnen zich niet voorstellen dat iemand geen seksuele aantrekking ervaart. Aseksualiteit is nog altijd vrij onbekend en behalve dat je misschien op een zeker moment uit de kast wilt komen, loop je tegen die onwetendheid aan. Dat maakt het extra lastig. Ongeloof. Als je tegen iemand zegt: Ik ben homo, dan hebben mensen daar een beeld bij.

Het kan een hele zelf-zoektocht zijn. Hopelijk helpt het forum je daarbij.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Noobiebirb

Hey hey! Welkom!!  :knuffel:
Ik ben er ook 20 (nu ja, vandaag 21 ;) ), en ik begrijp absoluut waar je het over hebt :) . Nooit begrepen ze waarom ik zo flauw reageerde op sixpacks en dergelijke. Acteurs boeiden/boeien me geen zier. Ik kon wel enorm verliefd worden op mensen en heb wel een relatie gehad, maar deze is dankzij die aseksualiteit geëindigd. Ik wist nog niet wat het was en of ik aseksueel was, dus was deze erg moeilijk voor mij.
Vanuit mijn ervaring zou ik zeggen dat het goed is dat je dit vermoeden hebt nog voor je een relatie start! Deze kunnen anders heel impactvol zijn :/

Het is zeker niet gemakkelijk om er zeker van te zijn. Ik weet het ook nog niet zeker. Maar dat maakt uiteindelijk niet veel uit, je moet nemen waar je je comfortabel bij voelt. Het is een spectrum uiteindelijk, je hoeft niet bij alles jezelf 100% te plaatsen!
Als je vragen hebt of gewoon eens wilt spreken, mag je me altijd apart sturen! Maar op dit forum kan je met zoveel terecht en zo open over alles spreken, dat ik denk dat dat niet nodig is ^^

mobo

Welkom op het forum, misschien dat je via deze site er achter kunt komen hoe het bij jou zit.
Er staan veel ervaringen op en je zult vast dingen herkennen.
Groetjes Mobo