Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

De relatie tussen (het ontbreken van)seksuele aantrekkingskracht en partnerkeuze

Gestart door Dutchamoeba, december 04, 2020, 07:15:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchamoeba

Citaat van: Koffie op december 05, 2020, 01:01:17 AM
Ze zoeken dus in het Engels buiten het Engelstalige gebied? Dat kan hier en daar wat lastig worden. ;)
Dat klopt. Dit is wat Meike ook tegenover mij bevestigd heeft, nl. dat het gebrek aan talenkennis haar wel eens parten speelt...

Citaat van: Koffie op december 05, 2020, 02:26:34 PM
Ik weet niet voor wanneer dit ingevuld moet worden, maar anders wil ik er op een later moment wel naar kijken.

Kan het tussendoor worden opgeslagen, of moet je aan een stuk door?
Ik heb het nagevraagd. Er is geen deadline, er wordt gestopt als er zo'n 200 mensen de lijst hebben ingevuld.
Voor zover ik weet moet je aan 1 stuk door, maar ik kan dit nog even navragen.

Citaat van: Koffie op december 05, 2020, 04:55:44 PM
Ik ga er misschien wel eens voor zitten, maar dan wil ik wel graag weten voor wanneer de vragen binnen moeten zijn, want het kan wel februari worden of zo.
Dat is dus niet erg  :).

Citaat van: Noobiebirb op december 05, 2020, 04:11:25 PM
Ik vond de vragen soms erg verwarrend, zoals waar je moet antwoorden uit belang (dus dat je zoiets rationeel kiest) en uit ervaring van wat je aantrekkelijk vind. Zoals die vragen van fysieke eigenschappen typisch bij mannen (brede schouders etc), dat is niet iets dat ik eis maar ik weet wel bijvoorbeeld dat ik niet voor heel smalle schouders val. Terwijl ik wel van meisjes al heb gehoord dat ze spieren, brede schouders, etc, eisen bij hun partner.
Ik heb dit probleem voorgelegd. De reactie van Meike was dat ze de indruk had dat mensen die aseksueel zijn (en dat ook andere mensen die niet standaard heteroseksueel zijn) veel meer zelfreflectie hebben t.o.v. hun eigen gevoelens, en dat daardoor dit soort vragen ook ontstaan. Het maakt volgens haar niet uit of je antwoordt vanuit belang/ervaring, omdat beide zaken van belang zijn; geef gewoon antwoord op de manier die het prettigst voelt :).

Citaat van: AceVentura op december 12, 2020, 09:56:29 AM
Leuk je hier weer eens te zien Dutchamoeba :wave:
:wave:

Ik heb inmiddels weer wat meer mailcontact met Meike gehad, en ik vind het goed om nu te weten wat de hoofdvraag achter de vragenlijst is. Het doel is om te achterhalen of lichamelijke attractiviteit een rol speelt in de zoektocht naar een partner/partnerkeuze bij mensen bij wie sexuele aantrekkingskracht geen rol speelt (mensen zoals wij dus). Ik heb haar geantwoord dat dit volgens mij van persoon tot persoon verschilt - bij mij speelt lichamelijke attractiviteit totaal geen rol, b.v., maar bij mijn vriend wel. Ik heb Meike dan ook doorverwezen naar een AVEN-wiki-site waar verschillende vormen van aantrekkingskracht (zoals aesthetische aantrekkingskracht, wat bij mijn vriend een rol speelt) worden beschreven.

HSP-ertje

Dat is de vraag die mij ook bezighoudt, of uiterlijke aantrekkingskracht belangrijk is voor ace personen. En idd, het verschilt blijkbaar van persoon tot persoon. Kunnen degenen voor wie het belangrijk is me uitleggen waarom? Ik ervaar ook esthetische aantrekkingskracht, maar toch vind ik het niet belangrijk in een relatie.