Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

behoefte om alleen te zijn/ behoefte om eens niet te praten.

Gestart door myra, november 01, 2005, 01:05:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

Herkent iemand deze behoeften? In mijn leven zijn ze echt wel belangrijk. Ik heb echt mijn rust nodig en ik vind die precies nog het beste wanneer ik alleen ben.

ChibiFirli

"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

myra

ja ik ook. ik kan soms ook een enorme behoefte aan contact hebben :) Gelukkig staan ze goed in evenwicht ;D

TBW

Behoefte om alleen te zijn? Alleen als ik omringd ben door (in mijn ogen) domme mensen...  :-\

Tempesta

Ik herken dat ook sterk. Na een dag vol mensen om mij heen gehad te hebben, vind ik het zo heerlijk om de hele avond alleen mezelf aandacht te hoeven geven.

Jovi_Hobbes

Alleen zijn, al is het maar een half uurtje per dag, heb ik echt wel nodig. Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk dat nu ik op mezelf woon ik 's avonds thuis kom uit mijn werk en ik dan gewoon even rustig bij kan komen en eten, zonder dat er meteen iemand aan mijn hoofd zeurt. Ik heb mijn ouders bijvoorbeeld ook getraind om me pas na het eten te bellen. Dan heb ik weer voldoende energie opgedaan en vind ik het juist ook weer heel gezellig als er eens iemand belt. Een beetje tegenstrijdig dus  :)

Mensen om me heen vind ik dus best gezellig, maar ik geniet ook van heerlijk alleen zijn. De combinatie van overdag mensen om me heen en 's avonds alleen zijn is dus perfect.

Ik heb overigens wel dat als ik langere tijd met een groep mensen moet omgaan (bijvoorbeeld als we een uitje van het werk hebben ofzo) dat ik na afloop echt emotioneel op ben. Net alsof al die mensen alle energie uit me weghalen zeg maar. Herkent iemand dit?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

TBW

Marcus Aurelius zegt dat een mens maar maximum 5 uur per dag zou mogen slapen omdat het een te dierlijke activiteit is en nutteloos tijd afneemt van de momenten dat je puur alleen kan zijn.

Hij zegt: indien het dagelijkse leven zich tussen 7 uur 's morgens en 10 uur 's avonds afspeelt, dan moet een mens gaan slapen om 12 uur 's nachts en opstaan om 5 uur 's morgens om tijd met het Zelf door te brengen (en wat te schrijven, na te denken, naar de zonsopgang/sterren kijken etcetera)

Hij zegt: op die manier kan een mens overdag beter om met de palaberie van anderen

Jovi_Hobbes

Nou sta ik wel vroeg op, maar deel de zonsopgang helaas met honderden andere forensen in de trein op weg naar mijn werk...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

ChibiFirli

Citaat van: TheBlackWatch op november 02, 2005, 07:52:47 PM
Marcus Aurelius zegt dat een mens maar maximum 5 uur per dag zou mogen slapen omdat het een te dierlijke activiteit is en nutteloos tijd afneemt van de momenten dat je puur alleen kan zijn.

Hij zegt: indien het dagelijkse leven zich tussen 7 uur 's morgens en 10 uur 's avonds afspeelt, dan moet een mens gaan slapen om 12 uur 's nachts en opstaan om 5 uur 's morgens om tijd met het Zelf door te brengen (en wat te schrijven, na te denken, naar de zonsopgang/sterren kijken etcetera)

Hij zegt: op die manier kan een mens overdag beter om met de palaberie van anderen
Blijf gewoon lekker op tot 6u 's morgens, heb je de laatste uren van de dag telkens voor jou alleen ;D. En niemand weet wanneer ik juist opsta dus zit ik normaal dan ook nog even rustig ^_^.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

TBW

Ik doe heel vaak net dat, Chibi, zo opblijven tot 's morgens. Zalig die kalmte, en ik woon wat van de stad.

Vroeger kwamen er nachtelijke vernielingen bij *schaamte* maar nu zit ik vol menslievendheid  :schater:

ChibiFirli

Citaat van: TheBlackWatch op november 02, 2005, 09:27:05 PM
Ik doe heel vaak net dat, Chibi, zo opblijven tot 's morgens. Zalig die kalmte, en ik woon wat van de stad.

Vroeger kwamen er nachtelijke vernielingen bij *schaamte* maar nu zit ik vol menslievendheid  :schater:
Tsss....
vandaal :P
hou het bij "kunstig reorganisern" ^_^ en/of verkennen van interessante plekken ('s nachts is alles interessanter ;D)
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

TBW

Komt nog bij dat ik een asociaal drinker ben.

Alhoewel, met twee zat worden, het hééft iets (en je kan met twee méér vernielen)

:rollol:

bebe

ik herken dit zeer zeker!
ik vind het heeeeerlijk om na een dag op het werk te zijn geweest of van mij part met vrienden ben weggeweest
om dan alle tijd voor mezelf te hebben,beetje tv kijken,dvdtje op zetten,achter de pc zitten,heeerlijk.
ik heb daar echt behoefte aan

organised chaos

Ik herken het ook ja. Vooral als ik een drukke dag heb gehad wil ik het liefst alleen zijn en even niets aan m'n hoofd hebben. Gewoon lekker naar muziek luisteren en niets doen.

phate

dat sommige mensen het de hele dag uit kunnen houden. Ik red het nog geen eens een halve dag. Ik wordt heel onrustig als ik te lang onder mensen ben (is dat wel normaal).