Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mag ik wat zeggen?

Gestart door Intotheworld, december 15, 2020, 03:27:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Intotheworld

Ik wil wat kwijt, maar ik wil het niet zeggen. Ik lijk wel gek! En dat is eigenlijk precies wat ik wil zeggen.
Dankzij dit, waarvoor ik hier ben, voel ik me raar en alleen. Ik durf 't aan niemand kwijt en doe daarom maar alsof ik normaal ben, zoals iedereen.

Ik heb nog lang niet alles verteld over mezelf, en zal dat ook nog lang niet doen.
Omdat ik het eerst aan mezelf moet vertellen.

Edewecht

Neem alle tijd die je nodig hebt, Intotheworld. Je ben hier hoe dan ook welkom. :handschudden:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Dat klopt inderdaad. Als er iets is, moet je dat eerst aan jezelf vertellen. Dat valt soms al lang niet mee. Daar moet je voor jezelf eerst je weg mee vinden voordat je daar eventueel mee naar buiten komt. Neem rustig de tijd.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Bloem

Alles in je eigen tempo, hoe snel of hoe langzaam dat ook is. Het is jouw reis, niet die van iemand anders. Dus jij staat als het ware aan het roer.
Neem je tijd!

JJ

Hoewel ik je (nog) niet ken durf ik het wel aan om te zeggen dat je niet gek bent. En op dit forum ben je zeker ook niet alleen.
Veel succes met je zoektocht!

AceVentura

Je omschrijft op een heel mooie manier het proces van zelfacceptatie :klap:

Neem je tijd, er is geen reden tot haast. Ik noem het vaak een ontdekkingsreis, een reis waarin je gaat ontdekken wat wel of niet bij jou past. Het zal vast niet altijd makkelijk zijn, maar uiteindelijk word je er alleen maar beter van. Weet ook dat je hier altijd welkom bent als je hulp nodig hebt in dat proces.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Intotheworld

 :pray: zulke meelevende reacties allemaal! Thanks!

Cobie

Citaat van: Intotheworld op december 15, 2020, 03:27:47 AM
... voel ik me raar en alleen. ... en doe daarom maar alsof ik normaal ben, zoals iedereen.
Dat was ik toen ik jonger was. Maar het ging over. Een ding dat hielp is dat mijn moeder zei dat ze zich altijd 'raar' had gevoeld, en ik had haar altijd als de standaard voor normaal gezien. Enfin, ik wens je het allerbeste toe.


Intotheworld

Citaat van: Cobie op december 20, 2020, 08:00:06 PM
Dat was ik toen ik jonger was. Maar het ging over. Een ding dat hielp is dat mijn moeder zei dat ze zich altijd 'raar' had gevoeld, en ik had haar altijd als de standaard voor normaal gezien. Enfin, ik wens je het allerbeste toe.

Vind ik wel mooi gezegd. Als je je raar voelt is dat eigenlijk een vooroordeel over hoe anderen over je denken..

AntoAntoinette

Citaat van: Intotheworld op december 15, 2020, 03:27:47 AM
Ik wil wat kwijt, maar ik wil het niet zeggen. Ik lijk wel gek! En dat is eigenlijk precies wat ik wil zeggen.
Dankzij dit, waarvoor ik hier ben, voel ik me raar en alleen. Ik durf 't aan niemand kwijt en doe daarom maar alsof ik normaal ben, zoals iedereen.

Ik heb nog lang niet alles verteld over mezelf, en zal dat ook nog lang niet doen.
Omdat ik het eerst aan mezelf moet vertellen.

Uche uche ik raak er helemaal van in war ;-)

Monique66

Citaat van: Intotheworld op december 15, 2020, 03:27:47 AMIk wil wat kwijt, maar ik wil het niet zeggen. Ik lijk wel gek! En dat is eigenlijk precies wat ik wil zeggen.
Dankzij dit, waarvoor ik hier ben, voel ik me raar en alleen. Ik durf 't aan niemand kwijt en doe daarom maar alsof ik normaal ben, zoals iedereen.

Ik heb nog lang niet alles verteld over mezelf, en zal dat ook nog lang niet doen.
Omdat ik het eerst aan mezelf moet vertellen.
ben eigenlijk oprecht nieuwschierig naar hoe je er nu ( 2 1/2 jaar later) in staat
I've got the right to be wrong van  Joss Stone als lijflied maar ook,
Soms is het beter niets te zeggen en alleen te lachen als lijfspreuk