Wanneer je mijn filosofie over geluk hebt gelezen, is er NIKS in deze wereld wat jou nog kan breken!Ik heb zelf altijd moeite met langere teksten,
maar geloof me, deze is het waard! (Al moet ik wel bekennen dat deze ontdekking is ontstaan onder het genot van een jointje 
) ssssh!
Oke, het zit zo:
Jij bent de gelukkigste persoon op aarde.. samen met de rest van de bevolking dan. Je kunt dus wel jaloers zijn op Bill Gates omdat ie alles kan kopen wat ie wilt. Of op Andre Kuipers, omdat hij deze planeet heeft mogen zien vanuit de ruimte, maar deze mensen zijn net zo gelukkig als dat jij bent! Zelfs nu je net je huis bent kwijtgeraakt omdat je ontslagen bent en geen geld meer hebt, en iemand die dicht bij je stond is net overleden, en je armen zijn zojuist geamputeerd.
"En waarom?", hoor ik je nu denken. Nou dat zal ik je eens haarfijn uitleggen.
Geluk bedenk je zelf!Gemiddeld gezien zit iedereen op een neutraal geluksniveau. Als het leven gaat zoals het gaat, zoals zo'n saaie zondag waarop je op de bank een beetje films zit te kijken, er is niks ergs gebeurt in het verleden, en de toekomst kan nog alle kanten op gaan. Op dat moment Is jouw geluk
neutraal. Dit is het leven wat voor jou normaal is. (om maar een voorbeeld te noemen,
vat het niet té persoonlijk op).
Voor Samir in India, die elke dag van 6:00 tot 21:00 schoenen zit te naaien voor €0,02 per week is dat het leven wat hij gewent is, en is dat ook het moment dat hij in 'neutraal' geluksniveau zit. Ga maar na; vroeger, toen we nog in grotten woonden was dat een normaal leven. Niet gelukkig, en niet ongelukkig. Gewoon neutraal. En natuurlijk ben je gelukkig als je net een Ferrari hebt kunnen kopen, maar geloof me, na een paar maandjes is het normaal voor je om die auto te hebben, en zit je weer op je neutrale niveau. Dan vind je een andere auto toch weer mooier. En natuurlijk ga je kapot van binnen als iemand komt te overlijden die dichtbij je stond, maar ook dit wordt na (een lange) tijd het normale leven voor je.
Probeer eens een grafiek voor je te zien. Op deze grafiek heb je links de hoogte van geluk. Bovenaan is het gelukkigste wat je maar kan zijn, en onderaan kun je wel een einde aan je leven maken, zo ongelukkig. De lijn op de grafiek begint op neutraal, in het midden, en beweegt met de tijd mee naar rechts. Dan staat de postcodeloterij voor de deur. Je hebt 1 miljoen gewonnen!

De lijn in de grafiek stijgt direct omhoog naar intens gelukkig. Je koopt een villa, mooie auto etc en de lijn blijft maar bovenaan de grafiek staan. Maar naar verloop van tijd raak je gewent aan het geld dat je hebt. Het wordt je normale manier van leven. Het kan zijn dat de lijn daar bovenin de grafiek blijft staan, maar de "ongelukkig, neutraal en dolgelukkig" waardes aan de linkerkant veranderen. Je hebt dus alles wat je wilt, maar toch sta je op neutraal.
En waarom ik het nou zo benoem,
dat de waardes veranderen, en niet de lijn uiteindelijk weer naar beneden gaat, is omdat ik me ook heb beseft dat
hoe meer je hebt, hoe meer je kunt verliezen en je dus veel verder kan dalen in de grafiek. Andersom hetzelfde. Samir uit India heeft veel minder te verliezen, en kan al gelukkig worden van een boterham.
Maar wat er ook zal gebeuren, uiteindelijk wordt het normaal!Hoe kan het dan dat mensen zich zwaar ongelukkig of gelukkig kunnen voelen? Doordat je jezelf vergelijkt met anderen, doordat je je een leven kan voorstellen dat beter of slechter is dan dat van jou. Je maakt een bepaald beeld van wat je zou willen,
(wat je ook nodig hebt om te groeien,) maar eigenlijk zou je het geluk er van los moeten laten. Ik wil heel graag die nieuwe mooie auto, maar waarom eigenlijk? 10 jaar geleden bestond die auto niet eens, en zou ik dolgelukkig zijn met een auto die nu niks meer waard is.. waarom zou ik daar nu niet meer gelukkig mee zijn?
Het beeld van geluk, maak je zelf!!
Dus nu je dit weet is er niets, maar dan ook N-I-E-T-S in deze wereld dat jou nog kapot kan krijgen! Misschien word je er een periode ongelukkig van, maar na verloop van tijd voel je je net zo gelukkig als nu.
Ik heb me dit bedacht nadat ik in een korte periode mijn werk, mijn huis en mijn relatie verloor. Ik was er natuurlijk kapot van, maar uiteindelijk ben ik er door deze filosofie alleen maar sterker van geworden.
En ik hoop jullie nu ook!(Ik blow bijna nooit, maar ik ben zo geniaal als ik stoned ben!)