Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verschillende soorten aseksueel. . waar licht de grens .

Gestart door Yezie, december 29, 2020, 12:23:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yezie

Hey ik heb paar vragen die in een keer door mijn hoofd spookte omdat veel had gelezen over aseksueel
Ik vroeg af je hebt zo veel aseksueel soorten maar als nouw vriend of vriendin hebt en vind wel oké als hij of zij of wie dan ook aan je zit . Daar mee bedoel ik Seksuele handig lingengen maar je wel geen sex bij voordeelt is dat nog Steeds aseksueel ik hab namelijk dit gelezen dat dit bij sommige was ik vond dit verward o of als aan zelf zit . Ik vind nog al ja apart om hier over te hebben omdat nog al pruuts ben of gewoon supper aseksueel daar ben nog niet uit 😂🤔. En ook dat sommige dit doen om de Genen waar van ze houden te Please . En ook dat sommige al wel sex hebben gehad maar niks vinden of niet voor hun.supper  prettig word Ervaren dus dan zijn aseksueel of in grijze gebied is zeg maar wat ik bedoel niet gemeen dus al wat zeg door mijn onwetendheid sorry. O en wareen weet nou zekker
Dat aseksueel bent ik vind best lastig bij voor beelt nu walg ik er egt van maar als ik vriend heb en vind
In een keer interessant  of bepaalde dingen interessant  is dat dan demie of wat anders . 🤔 o en ik vond nog iets verwarrend er was iets dat geen  Libido hebt en geen behoefte heb aan sex hier was naam voor maar ben kwijt dit leek heel erg op aseksueel dus daarom vind ik erg  Verwarrend gr en erg bedankt als ik of een grens ga moet dat zeggen gr
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

AceVentura

Het lastige hiermee is dat het vaak niet zwart wit is, er zitten heel veel soorten grijs tussen zwart en wit. Mogelijk is dat ook waarom het voor jou nog niet zo makkelijk is om tot een keuze te komen.

Voor mij gaat aseksualiteit niet om wat je doet maar om wat je voelt. Of je seksuele dingen met jezelf of met anderen doet is daarbij niet relevant voor het label "aseksueel". Sommigen vinden seks fijn, sommigen kunnen het inderdaad doen om de partner tevreden te houden, en sommigen hebben er echt afkeer van. Toch kunnen ze allemaal aseksueel zijn.

Aseksualiteit gaat wel om het niet voelen van seksuele aantrekking naar anderen. Dat is volgens mij dat gevoel dat je iemand ziet en denkt: Daar zou ik wel mee het bed in willen duiken. (of zoiets ... beetje moeilijk uitleggen wat ik zelf ook niet ervaar :schater: ).

Libido geeft volgens mij de impuls om ook daadwerkelijk tot seksuele handelingen over te gaan. Hoe hoger je libido hoe vaker je wil. Ook dit staat weer los van aseksualiteit. Een laag libido samen met aseksualiteit lijkt me dan best wel praktisch :), sommigen hebben wel een hoger libido en kunnen regelmatig seks met zichzelf of met een partner hebben.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Yezie

Citaat van: AceVentura op december 29, 2020, 09:32:48 AM
Het lastige hiermee is dat het vaak niet zwart wit is, er zitten heel veel soorten grijs tussen zwart en wit. Mogelijk is dat ook waarom het voor jou nog niet zo makkelijk is om tot een keuze te komen.

Voor mij gaat aseksualiteit niet om wat je doet maar om wat je voelt. Of je seksuele dingen met jezelf of met anderen doet is daarbij niet relevant voor het label "aseksueel". Sommigen vinden seks fijn, sommigen kunnen het inderdaad doen om de partner tevreden te houden, en sommigen hebben er echt afkeer van. Toch kunnen ze allemaal aseksueel zijn.

Aseksualiteit gaat wel om het niet voelen van seksuele aantrekking naar anderen. Dat is volgens mij dat gevoel dat je iemand ziet en denkt: Daar zou ik wel mee het bed in willen duiken. (of zoiets ... beetje moeilijk uitleggen wat ik zelf ook niet ervaar :schater: ).

Libido geeft volgens mij de impuls om ook daadwerkelijk tot seksuele handelingen over te gaan. Hoe hoger je libido hoe vaker je wil. Ook dit staat weer los van aseksualiteit. Een laag libido samen met aseksualiteit lijkt me dan best wel praktisch :), sommigen hebben wel een hoger libido en kunnen regelmatig seks met zichzelf of met een partner hebben.

Dankjewel voor antwoord ik heb zelf een afkeer voor maar in mijn hoofd gaat steeds van wat als dat later niet zo is ....... en dan denk weer 😂 gaat niet gebeuren. Maar mijn familie heeft het hier ook welis over met mij en ja dat is meestal erg grappig. Ik merk wel dat ik erg veel gemeen heb met aseksueel Lebel . Maar wel fijn om te weten dat het niet uit maakt als ik . Dit in een keer wel zouw hebben of aleen bepaalde dingen er van zouw willen . Aleen nu denk ik gaat niet gebeuren . Dus ik denk dat ik beetje in zelf strijd zit 🤔
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Koffie

Wat als...

Wat als ik als ik op mijn leeftijd ineens verliefd word op een vrouw? Ik verwacht dat totaal niet, maar wat dan? Niks dus. Dan ben ik gewoon verliefd op een vrouw. Ben ik dan bi of zo? Ja, wie weet. Maar misschien ook niet. Ik ben gewoon mij en kome wat komt. :)

En dat geldt ook voor seksuele aantrekking. Stel je voor dat ik plotsklaps iemand ontmoet en wel seksuele aantrekking ervaar? Nou, dan is dat zo. Ik verwacht het totaal niet, dus ik zou compleet verrast zijn, maar ik ben gewoon ik en wat voor naam ik er ook aan zou willen geven, ik blijf ik.

Voor geen libido hebben wordt ook wel het woord non-libidoïsme gebruikt. Bedoel je dat woord? Maar zoals AceVentura net uitlegde, staat libido los van aseksualiteit. Je kunt als aseksueel een heel hoog libido hebben of heel laag, en alles daar tussenin.

Wat aseksuelen prettig vinden is ook heel verschillend. Sommige vinden het juist wel prettig om seks te hebben. Daar wordt de Engelse term sex-favorable voor gebruikt. Voorkeur hebbend voor seks, betekent dat.

Hoe al die dingen zich gaandeweg je leven ontwikkelen en wat je wilt bij wie, weet niemand.

Ik weet ook niet of je gewoon graag zou willen dat je, als je een partner zou hebben, toch wel die aantrekking zou ervaren. Dat kan een relatie makkelijker maken. Dus het kan een wens van je zijn, iets waar je op hoopt. Maar ik heb geen glazen bol en jij waarschijnlijk ook niet, ondanks je achternaam. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Yezie

Citaat van: Koffie op december 29, 2020, 01:45:31 PM
Wat als...

Wat als ik als ik op mijn leeftijd ineens verliefd word op een vrouw? Ik verwacht dat totaal niet, maar wat dan? Niks dus. Dan ben ik gewoon verliefd op een vrouw. Ben ik dan bi of zo? Ja, wie weet. Maar misschien ook niet. Ik ben gewoon mij en kome wat komt. :)

En dat geldt ook voor seksuele aantrekking. Stel je voor dat ik plotsklaps iemand ontmoet en wel seksuele aantrekking ervaar? Nou, dan is dat zo. Ik verwacht het totaal niet, dus ik zou compleet verrast zijn, maar ik ben gewoon ik en wat voor naam ik er ook aan zou willen geven, ik blijf ik.

Voor geen libido hebben wordt ook wel het woord non-libidoïsme gebruikt. Bedoel je dat woord? Maar zoals AceVentura net uitlegde, staat libido los van aseksualiteit. Je kunt als aseksueel een heel hoog libido hebben of heel laag, en alles daar tussenin.

Wat aseksuelen prettig vinden is ook heel verschillend. Sommige vinden het juist wel prettig om seks te hebben. Daar wordt de Engelse term sex-favorable voor gebruikt. Voorkeur hebbend voor seks, betekent dat.

Hoe al die dingen zich gaandeweg je leven ontwikkelen en wat je wilt bij wie, weet niemand.

Ik weet ook niet of je gewoon graag zou willen dat je, als je een partner zou hebben, toch wel die aantrekking zou ervaren. Dat kan een relatie makkelijker maken. Dus het kan een wens van je zijn, iets waar je op hoopt. Maar ik heb geen glazen bol en jij waarschijnlijk ook niet, ondanks je achternaam. ;)

Dankjewel dit stelt me meer gerust en dat klopt ik den gewoon ik en . Ja dat was inderdaad wat ik bedoelde ik wist de naam niet non libido is het dus .
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier