Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi allemaal!

Gestart door PixelBird, januari 03, 2021, 09:07:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PixelBird

Hoi allemaal,

Ik ben een bijna afgestudeerde studente van 23 jaar en begin sterk het vermoeden te krijgen dat ik aseksueel ben. Ik hoop dat het oke is als ik meteen met de deur in huis val. Ik ben sinds een paar maanden uit mijn eerste relatie van 4 jaar. Mijn ex was erg seksueel actief en drong erop aan dat ik vanalles probeerde en dat heb ik ook gedaan (achteraf dus niet moeten doen). Ik vond het grootste gedeelte vies en realiseerde dat ik het anders ervaarde dan hij. Ik vond sommige dingen wel leuk omdat het goed voelde, maar niet omdat ik me seksueel aangetrokken voelde tot hem (wel romantisch). Ik heb me nog nooit seksueel tot iemand aangetrokken gevoeld en begreep nooit dat anderen dat wel deden, tot iemand laatst aan me vroeg of ik ooit een vreemde aantrekkelijk vond en zou doen waarop ik zei "nee" en nogal vreemd op werd aangekeken. Dit heeft mijn wereldbeeld behoorlijk veranderd sindsdien, ik had nooit het idee dat al die dingen die mensen online en in het echt zeggen over seks ze ook echt zo intens bedoelde en ervaarde... Anyways, de conclusie is dus dat ik me nog nooit seksueel aangetrokken heb gevoeld tot iemand, seks wel leuk vindt, like eens in de maand met een persoon met wie ik een romantische relatie heb. Maakt dit mij aseksueel? Ik heb mezelf namelijk voorgenomen om precies te weten wat ik wil en wie ik ben voordat ik eventueel op zoek ga naar een nieuwe relatie, en een label kan daar eventueel mee helpen.

Tot slot wil ik zeggen dat ik erg blij ben dat deze site er is en nogmaals hi iedereen!

- PixelBird

JJ

Hoi PixelBird,

De vraag of je aseksueel bent of niet kan je denk ik alleen zelf beantwoorden. Wel is het ontbreken van seksuele aantrekkingskracht zo'n beetje de definitie van aseksualiteit. Dat je seks wel leuk kan vinden doet daar niets aan af.

Het lijkt me heel verstandig van je om eerst jezelf goed te leren kennen. Heel veel succes daarbij, hopelijk kan dit forum je helpen. Genoeg gelijkgestemden hier waar je ervaringen van kunt lezen en vragen aan kunt stellen.

Welkom!

mobo

Welkom op 't forum.
Hoop dat je via 't forum erachter kunt komen hoe 't bij jou zit. Je door de ervaringen van  andere te lezen zul je er misschien achter komen.

Koffie

Welkom!

Inderdaad is er maar een persoon in de wereld die de vraag kan (gaan) beantwoorden of je aseksueel bent, en dat ben je zelf. Zoals al gezegd is kan het best zijn dat je seks leuk vindt, of bepaalde dingen. Aseksualiteit is een spectrum en er is heel veel verschil tussen aseksuelen onderling, van het totaal griezelen van het idee alleen al, tot 'seks favorable'.

Er ligt behoorlijk wat druk op seks willen hebben en ik heb vroeger ook wel net gedaan of ik het belangrijk en zo vond. Niet eens bewust om te liegen, maar omdat ik voor mezelf zo bang was om hierdoor (nog verder) buiten de boot te vallen. Ik wist ook helemaal niet van het bestaan van aseksualiteit en ik deed ook ontzettend mijn best om het zo als fantastisch en belangrijk te ervaren. Ik kon gewoon niet plaatsen wat er met me aan de hand was.

Voor mij heeft het veel betekend dat ik op dit forum kwam en duidelijkheid kreeg en me te realiseren dat ik helemaal niet de enige was. Ik hoop dat dat voor jou ook zo is.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

PixelBird

Bedankt allemaal! Het is mij al iets duidelijker, en ik denk zeker dat dit forum mij hierbij nog verder kan helpen!

Citaat van: Koffie op januari 03, 2021, 10:12:55 PM

Er ligt behoorlijk wat druk op seks willen hebben en ik heb vroeger ook wel net gedaan of ik het belangrijk en zo vond. Niet eens bewust om te liegen, maar omdat ik voor mezelf zo bang was om hierdoor (nog verder) buiten de boot te vallen. Ik wist ook helemaal niet van het bestaan van aseksualiteit en ik deed ook ontzettend mijn best om het zo als fantastisch en belangrijk te ervaren. Ik kon gewoon niet plaatsen wat er met me aan de hand was.


Ik kan mij zeer goed relateren aan deze situatie, bedankt voor het delen! Langzaam begint alles een beetje op zijn plek te vallen.

Koffie

Dat had ik destijds ook en dat was een heftig gevoel. KLIK! zei het ineens. Ik was er blij mee en tegelijkertijd helemaal niet.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Welkom PixelBird!
Neem rustig de tijd om de verhalen van anderen te lezen, herkenning te vinden en stel gerust de vragen die bij je opkomen. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Kim10

Hi Pixelbird, je verhaal klinkt bekend. ik heb me nog nooit seksueel tot iemand aangetrokken gevoeld. Romantisch ook nauwelijks. Zelf had ik er geen problemen mee. Heb een paar goede relaties achter de rug met actief seksuele personen. Die contacten buiten de deur hadden. Wanneer je daar afspraken over maakt kan dat heel goed uitpakken. mijn ervaring is; zolang j duidelijk bent kan er veel.

Yezie

Citaat van: PixelBird op januari 03, 2021, 09:07:39 PM
Hoi allemaal,

Ik ben een bijna afgestudeerde studente van 23 jaar en begin sterk het vermoeden te krijgen dat ik aseksueel ben. Ik hoop dat het oke is als ik meteen met de deur in huis val. Ik ben sinds een paar maanden uit mijn eerste relatie van 4 jaar. Mijn ex was erg seksueel actief en drong erop aan dat ik vanalles probeerde en dat heb ik ook gedaan (achteraf dus niet moeten doen). Ik vond het grootste gedeelte vies en realiseerde dat ik het anders ervaarde dan hij. Ik vond sommige dingen wel leuk omdat het goed voelde, maar niet omdat ik me seksueel aangetrokken voelde tot hem (wel romantisch). Ik heb me nog nooit seksueel tot iemand aangetrokken gevoeld en begreep nooit dat anderen dat wel deden, tot iemand laatst aan me vroeg of ik ooit een vreemde aantrekkelijk vond en zou doen waarop ik zei "nee" en nogal vreemd op werd aangekeken. Dit heeft mijn wereldbeeld behoorlijk veranderd sindsdien, ik had nooit het idee dat al die dingen die mensen online en in het echt zeggen over seks ze ook echt zo intens bedoelde en ervaarde... Anyways, de conclusie is dus dat ik me nog nooit seksueel aangetrokken heb gevoeld tot iemand, seks wel leuk vindt, like eens in de maand met een persoon met wie ik een romantische relatie heb. Maakt dit mij aseksueel? Ik heb mezelf namelijk voorgenomen om precies te weten wat ik wil en wie ik ben voordat ik eventueel op zoek ga naar een nieuwe relatie, en een label kan daar eventueel mee helpen.

Tot slot wil ik zeggen dat ik erg blij ben dat deze site er is en nogmaals hi iedereen!

- PixelBird




Ik herken me zo in dit verhaal behalve dan het Gedeelte over Relatie  Dat je als een rare eend voelt maar ik kan je vertellen dat dat egt niet zo is je bent zo als je bent en das prima dat ij het vies vind is niet raar of gek op hoe je het dan ook wil noemen ik heb dit zelf ook als je ooit wilt praten stuur me gerust een berichtje en . En ik hoop dat je hier welkom voelt en je mag hier alls vragen 🤚🏻
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

AceVentura

Welkom op het forum PixelBird,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Dat anderen het anders ervaren was voor mij ook een eye opener.

Of je aseksueel bent kan je alleen zelf bepalen uiteraard. Je weet alles al goed te benoemen :klap:
Aseksualiteit gaat om het niet ervaren van seksuele aantrekking, dus wat dat betreft past het wel.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceOfCups

Welkom Pixelbird,

Citaat van: PixelBird op januari 03, 2021, 09:07:39 PM
Ik heb mezelf namelijk voorgenomen om precies te weten wat ik wil en wie ik ben voordat ik eventueel op zoek ga naar een nieuwe relatie, en een label kan daar eventueel mee helpen.

Heel begrijpelijk! Het label heeft mij vooral geholpen om wat zekerder te worden over wat ik echt al jarenlang voelde maar waar ik tot een jaar of 5 geleden het woord niet voor kende; het is niet zomaar een onvermogen of een rariteit van mij alleen. En het helpt me vooral ook om nu gemakkelijker mensen te kunnen ontmoeten die vergelijkbare ervaringen en gevoelens hebben als ik.

Gun jezelf de ruimte om steeds weer naar jezelf te luisteren, hoe het hier en nu voor je is; misschien zie je de dingen over een tijdje weer anders en dat mag ook, je hoeft het nu niet precies te weten voor de rest van je leven; wie weet wat je allemaal nog leert over jezelf onderweg :)
Hopelijk helpt het forum je daarbij, veel plezier!  :cake: :cake: :cake:
Ecce homo

BjornAgain

Welkom PixelBird,

Ik denk dat Koffie het wel erg pakkend samenvat:
Citaat van: Koffie op januari 03, 2021, 10:12:55 PM
Inderdaad is er maar een persoon in de wereld die de vraag kan (gaan) beantwoorden of je aseksueel bent, en dat ben je zelf. Zoals al gezegd is kan het best zijn dat je seks leuk vindt, of bepaalde dingen. Aseksualiteit is een spectrum en er is heel veel verschil tussen aseksuelen onderling, van het totaal griezelen van het idee alleen al, tot 'seks favorable'.

Er bestaat niets zoals een diagnose "Aseksueel" of een checklist die je kan invullen om het te bepalen. Maar goed behalve door er over te praten en ervaringen van anderen te lezen en die van jezelf te delen kan je wel bepaald gedrag en gevoelens een plekje geven. Maar inderdaad er zijn er bij de walgen van het idee seks te moeten hebben, maar er zijn er ook die er wel voor open staan al missen ze zelf seksuele aantrekkingskracht.

Citaat van: PixelBird op januari 03, 2021, 09:07:39 PM
Maakt dit mij aseksueel? Ik heb mezelf namelijk voorgenomen om precies te weten wat ik wil en wie ik ben voordat ik eventueel op zoek ga naar een nieuwe relatie, en een label kan daar eventueel mee helpen.

Een label kan je zeker helpen, voor mij was het ook echt een eye opener toen ik op dit forum kwam. Mijn inmiddels ex was al bezig met een ander, omdat ze in onze relatie tekort gedaan voelde. Jarenlang ruzie gehad met de vrouw van wie ik hield, omdat de seks in onze relatie niet goed zat. Maar ik kon het niet uitleggen, hoe vertel je iemand dat je als gezonde knul geen behoefte hebt aan seks. Zelfs de huisarts wist het op stress te gooien, maar niets kon onze relatie nog redden... Tot ik hier terecht kwam en heel veel verhalen konden door mij geschreven zijn.

Kortom je bent echt niet de enige die het allemaal zo ervaart of ervaren heeft, daarom kijk gerust rond en mocht je vragen hebben of de behoefte hebben om je ervaringen te delen, voel je vooral lekker vrij.

PixelBird

Nogmaals bedankt voor alle berichten allemaal! Na al jullie antwoorden en een beetje op het forum rondgekeken te hebben denk ik dat het label aseksueel wel echt bij mij past. Het is best overweldigend, ik heb een hoop om over na te denken!

Koffie

Dat is herkenbaar. Geef jezelf rustig de tijd.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Iets als aseksualiteit ontdekken kan inderdaad een behoorlijke impact hebben. Nog buiten de vraag of het label zelf bij je past (en eventueel welke sub-labels als je dat interessant vind), ook vragen wat het betekend voor de toekomst en hoe het mogelijk je verleden al beïnvloed heeft. Neem er de tijd voor, er is geen enkele reden tot haast. Wen maar langzaam aan deze nieuwe kant van jezelf.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler