Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat een stap...

Gestart door Elly, januari 07, 2021, 04:36:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elly

Hoi allemaal....

Jeetje wat een stap om me hier voor te stellen.
Dan lijkt het zo écht allemaal. Maar ja, dat is het ook want anders was ik hier niet...

Mijn verhaal in een notendop, ik ben 38 en woon in t mooie zuiden.
Ik heb zeer lange tijd voor mijn zieke vrouw gezorgd. Na een jaar samen werd ze al ziek, waardoor haar libido kelderde. Voor mij een goed excuus en ik hoefde er niet over na te denken. Inmiddels is ze 2 jaar geleden overleden. Langzaamaan denk ik toch over een nieuwe relatie. Ik merk dat elke keer als ik aan daten denk, ik direct de angst voel dat het onderwerp ter sprake moet komen. Ik heb op mijn leeftijd geen zin meer om dat een strijd te laten zijn.

Dus ben ik gaan zoeken en kwam ik op dit fijne forum terecht. Wát fijn dat dit bestaat!!
Hoe fijn zou het zijn om een relatie te hebben, zonder continue de spanning te voelen of het wel of niet moet gebeuren vanavond. Gewoon fijn samenzijn, samen op de bank, zonder dat ik me ergens voor hoef te schamen óf bang hoef te zijn dat de ander iets te kort komt. Ik kijk erg uit naar de toekomst!

Koffie

Welkom! Wat naar dat je vrouw is overleden. Dat zijn moeilijke dingen in het leven.

Je hier aanmelden maakt het inderdaad wel 'echt'. Het is dan of je officieel tegen jezelf zegt: Ik ben aseksueel. Dit ben ik, zo is het. Zelf vond ik dat bevrijdend maar ook moeilijk. Ik was in elk geval heel blij dat ik niet 'de enige' meer was en ook dat ik hiermee beter touw aan mezelf kon blijven.
Maar het maakt de toekomst met een partner een stuk ingewikkelder, als je dat wilt en dat wilde ik toen nog wel heel graag.

Stel vragen gerust als je die hebt, en vertel wat je wilt. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Elly

Dank voor je reactie.
Ik herken dat ja. Ik dacht vanochtend ook, stel dat ik hier bekende tegenkom, dat wil ik niet! Maar van de andere kant zou het dan wel bespreekbaar worden, dus het is oké nu :)

BjornAgain

Welkom Elly,

Wat naar dat je vrouw ziek werd en is komen te overlijden, maar het feit dat je ondanks je pas een jaar bij elkaar bent en niet vluchtte toen ze ziek werd getuigd van grote klasse.

Jezelf hier aanmelden is inderdaad een soort sprong in het diepe, maar wel een sprong in een warm bad. Er is geen forum waar de bezoekers zoveel respect en liefde hebben voor elkaar als hier. je mag alles zeggen en delen zonder dat je raar aangekeken wordt of mensen je afvallen. Het forum heeft een open karakter, je hoeft je niet te registreren om mee te lezen, dat maakt het aan de ene kant goed voor mensen die stoeien met het hun aseksualiteit, maar aan de andere kant een belemmering, omdat mensen uit je eigen omgeving misschien wel toevallig hier voorbij komen en je verhaal herkennen.

Nu staan er ook legio verhalen hier op het forum van mensen die hun aseksualiteit aan familie en/of vrienden verteld hebben en over het algemeen is dat in bijna alle gevallen ook wel goed gekomen. Het is meer de angst om anders gevonden te zijn, dan daadwerkelijk anders te zijn. Voor jou is het immers een deel van je persoonlijkheid en zeg eens eerlijk, hoe erg ben je eigenlijk bezig met de intieme details van de mensen om je heen?

Heel herkenbaar ook hoe je beschrijft de behoefte aan een relatie, gezellig met iemand die wel net iets meer is dan een goede vriendin, maar waarbij je niet continu hoeft te denken dat er iets van je verwacht wordt wat je niet waar kan of wilt maken.

Voel je vooral vrij om te delen en te vragen wat je maar wilt. Vrees ook zeker niet om een vraag die al eerder gesteld is, nogmaals te stellen of als je verhaal op die van een ander lijkt dat niet te willen delen. Vaak is een luisterend oor of iemand die tegen je zegt dat ze hetzelfde meegemaakt hebben al een fijne bevestiging dat je helemaal niet zo raar bent als je zelf soms mag denken.

Eventueel kan je natuurlijk ook een oproepje plaatsen in het contacthoekje en wie weet ontmoet je zo die leuke partner die je zo graag wilt hebben.

Koffie

Citaat van: Elly op januari 07, 2021, 06:36:38 PM
Dank voor je reactie.
Ik herken dat ja. Ik dacht vanochtend ook, stel dat ik hier bekende tegenkom, dat wil ik niet! Maar van de andere kant zou het dan wel bespreekbaar worden, dus het is oké nu :)


Als je hier een bekende tegenkomt, heb je natuurlijk wel kans dat die hier ook niet zonder reden is. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Annelies_B

Welkom Elly!  :klap: Fijn voor je dat je de stap hebt durven zetten, ik heb er al veel aan gehad om de reacties van anderen hier te lezen dus ik weet zeker dat dat voor jou ook zal gelden :)

Elly

Citaat van: BjornAgain op januari 07, 2021, 08:13:33 PM
Welkom Elly,

Wat naar dat je vrouw ziek werd en is komen te overlijden, maar het feit dat je ondanks je pas een jaar bij elkaar bent en niet vluchtte toen ze ziek werd getuigd van grote klasse.

Jezelf hier aanmelden is inderdaad een soort sprong in het diepe, maar wel een sprong in een warm bad. Er is geen forum waar de bezoekers zoveel respect en liefde hebben voor elkaar als hier. je mag alles zeggen en delen zonder dat je raar aangekeken wordt of mensen je afvallen. Het forum heeft een open karakter, je hoeft je niet te registreren om mee te lezen, dat maakt het aan de ene kant goed voor mensen die stoeien met het hun aseksualiteit, maar aan de andere kant een belemmering, omdat mensen uit je eigen omgeving misschien wel toevallig hier voorbij komen en je verhaal herkennen.

Nu staan er ook legio verhalen hier op het forum van mensen die hun aseksualiteit aan familie en/of vrienden verteld hebben en over het algemeen is dat in bijna alle gevallen ook wel goed gekomen. Het is meer de angst om anders gevonden te zijn, dan daadwerkelijk anders te zijn. Voor jou is het immers een deel van je persoonlijkheid en zeg eens eerlijk, hoe erg ben je eigenlijk bezig met de intieme details van de mensen om je heen?

Heel herkenbaar ook hoe je beschrijft de behoefte aan een relatie, gezellig met iemand die wel net iets meer is dan een goede vriendin, maar waarbij je niet continu hoeft te denken dat er iets van je verwacht wordt wat je niet waar kan of wilt maken.

Voel je vooral vrij om te delen en te vragen wat je maar wilt. Vrees ook zeker niet om een vraag die al eerder gesteld is, nogmaals te stellen of als je verhaal op die van een ander lijkt dat niet te willen delen. Vaak is een luisterend oor of iemand die tegen je zegt dat ze hetzelfde meegemaakt hebben al een fijne bevestiging dat je helemaal niet zo raar bent als je zelf soms mag denken.

Eventueel kan je natuurlijk ook een oproepje plaatsen in het contacthoekje en wie weet ontmoet je zo die leuke partner die je zo graag wilt hebben.

Wow dankjewel, je eerste zin komt meteen binnen....

Ben echt al zo blij jullie gevonden te hebben! Als ik vragen heb zal ik ze zeker stellen, bedankt!

Elly

Citaat van: Koffie op januari 07, 2021, 10:13:34 PM
Citaat van: Elly op januari 07, 2021, 06:36:38 PM
Dank voor je reactie.
Ik herken dat ja. Ik dacht vanochtend ook, stel dat ik hier bekende tegenkom, dat wil ik niet! Maar van de andere kant zou het dan wel bespreekbaar worden, dus het is oké nu :)


Als je hier een bekende tegenkomt, heb je natuurlijk wel kans dat die hier ook niet zonder reden is. :)

Zo had ik m nog niet bekeken... haha dat zou mijn wereld alleen maar kunnen verbreden! Thanks voor dit inzicht!  :highfive1:

Elly

Citaat van: Annelies_B op januari 07, 2021, 10:31:51 PM
Welkom Elly!  :klap: Fijn voor je dat je de stap hebt durven zetten, ik heb er al veel aan gehad om de reacties van anderen hier te lezen dus ik weet zeker dat dat voor jou ook zal gelden :)

Dankjewel, fijn om te horen!

AceVentura

Welkom op het forum Elly,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Wat goed dat je deze stap hebt gezet  :klap:
Je hebt zo te lezen een hoop meegemaakt, en ik heb de indruk dat je toch heel positief naar de toekomst kijkt, heel mooi :klap:

Veel plezier hier, en stel vooral je vragen als je die hebt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Stap gezet. Welkom Elly! :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Kim10

Hallo Elly - dat je geen  zin meer hebt in strijd dat begrijp ik heel goed. Ik heb een tip voor je die altijd werkt. Mocht je weer iemand tegenkomen die je echt heel leuk vindt, wees dan duidelijk zodat er geen verwijten achteraf komen. Wanneer de andere partij jou dan niet meer zo leuk vinden, dan weet je dat ook meteen.

AceOfCups

Hartelijk welkom hier, Elly!  :cake: :cake: :cake:

Citaat van: Elly op januari 07, 2021, 04:36:29 PM
Jeetje wat een stap om me hier voor te stellen.
Dan lijkt het zo écht allemaal. Maar ja, dat is het ook want anders was ik hier niet...

Herkenbaar! Helaas leven we nog steeds in een wereld waarin je er niet altijd mee komt wanneer je zegt: "Hallo ik ben een mens en ik ben op zoek naar liefde". Er lijken nog zoveel diepgewortelde (want vaak onbewuste) ideeën te zijn over wat dat dan in zou moeten houden, dat je er haast niet aan ontkomt het bewust te benoemen dat jij iemand bent voor wie dat allemaal anders werkt.

Ik hoop voor jou dat je een fijn iemand gaat vinden die bij je past, temeer omdat je al zo'n verdrietige periode hebt moeten doormaken.
Op naar de toekomst!
Ecce homo

Elly

Lief van jullie! Dankjewel allemaal!

mobo

welkom  op het forum, fijn dat je, je meteen thuis voelt hier.
Het is niet iets waar je je voor hoeft te schamen, veel mensen
zullen niet echt weten wat a seksualiteit inhoud.