Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo!

Gestart door Aspienurse, januari 13, 2021, 07:59:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aspienurse

 Mijn naam is Miranda, ik ben 41, verpleegkundige en moeder van 2 kids. (20, nin-binair en 15, transgender vrouw-man) Mijn kinderen zijn uit mijn huwelijk met hun vader, dat heeft 10 jaar geduurt. Ik heb hierna een paar relaties nog gehad, maar wat in al mijn relaties terug komt : mijn verliefdheid is weg na een paar weken/maanden, mijn libido smelt als sneeuw voor de zon na een paar weken/maanden. Ik had sex om zwanger te worden en het grootste deel daarna deed ik omdat ik dacht dat het erbij hoorde. Wist ik veel.
Ik ben op dit moment bijna 2 jaar single en woon al 3,5 jaar alleen zonder partner. En het is heerlijk! Ik kan het me niet meer voorstellen dat er iemand naast me op de bank zit, of in mijn bed ligt. Brrr! :o
Ik ging ergens dit jaar al eens nadelen wat er mis met me is en of het erg is als ik niet in het traditionele plaatje pas. Mijn ouders zijn al 44 jaar getrouwd dit jaar en ik vraag me wel eens af wat zij wel niet van me denken. Na veel denken, filosoferen en Googlen kwam ik gister tot de conclusie dat dit is wie ik ben: ik ben een cis  vrouw, ik ben panseksueel aro-ace-spike. Dat beschrijft precies mijn relaties. Met pieken word ik verliefd en heb ik lust, maar na die pieken is de koek op. En dan ben ik gewoon aro-ace. Dit ben ik!

Edewecht

Citaat van: Aspienurse op januari 13, 2021, 07:59:39 PM
Dit ben ik!

Welkom, 'dit ben ik!'
Klinkt goed, zoals je je zoektocht tot hier omschrijft. Ik hoop dat je hier nog meer herkenning vindt.
En als er toch nog vragen in je opkomen (vast wel), dan weet je waar je terecht kunt! :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceOfCups

Welkom op het forum, Aspienurse!  :cake: :cake: :cake:

Fijn dat je het zo duidelijk hebt voor jezelf:) Zelf ben ik hier ook nog niet zolang, maar het is al erg verhelderend voor me geweest, niet alleen om mezelf beter te begrijpen, maar ook hoe dingen voor anderen zijn; iedereen heeft toch zijn eigen verhaal. Alleen het woord 'spike' had ik nog niet eerder over gehoord. Begrijp ik het goed dat je daarmee die pieken bedoelt waar je over schrijft?

Veel plezier hier!
Ecce homo

BjornAgain

Hoi Miranda, welkom op het forum,

Zo te horen weet jij precies waar je je bevindt op het spectrum. Ja seks hoort erbij, is dit nou het magische, spannende beste wat je kan overkomen? Of is het uiteindelijk alleen maar wat een ander van je verwacht en tja als je zelf niet geniet, hoe kan je dan de ander wel dat ultieme gevoel geven?

Heel goed dat je zelf weet wat je bent en dat je het voor zover ik ook kan zien er vrede mee hebt. Er is helemaal niks mis met je hoor, wees daar maar niet bang voor. Sterker nog ik denk dat er genoeg aseksuelen "vast" zitten in een relatie, wetende dat er iets niet lekker loopt, maar de vinger niet kunnen leggen op wat. Tenminste dat had ik, hoe kan het zijn dat je geen interesse hebt in seks, zelfs niet met de vrouw van wie je zoveel houdt. Inderdaad na wat Googelen over dingen waar je wel eens van gehoord hebt vallen de puzzelstukjes in elkaar.

Dat je ouders 44 jaar getrouwd zijn en misschien nog wat traditioneler in het leven staan, wil niet zeggen dat ze dit niet aan zullen vullen komen. Tenminste, in mijn geval, kwam toen ik het vertelde te gaan scheiden en de reden waar ik mij destijds diep voor schaamde, je gaat tenslotte niet uit elkaar door ruzie, kwam het er eigenlijk wel op neer dat het hen helemaal niet zo verbaasde. En pas dan zie je hoe je op relationeel vlak jezelf eigenlijk ontwikkeld hebt. Relaties waren leuk, tot er seks bij kwam kijken, dat was bij mij vaak het begin van het einde.

Voel je vooral heel erg vrij om alles te vragen wat je wilt vragen, al zal dat misschien niet heel veel zijn omdat je behoorlijk zeker van je zaak lijkt, maar ook om je verhalen en ervaringen te delen. Misschien heeft een ander er wat aan. En bovendien hier zijn altijd wel gezellige en lieve mensen aanwezig die op zoek zijn naar een babbel.

Koffie

Welkom!

Je hebt voor jezelf in elk geval al veel duidelijk. Maar wat is aro-ace-spike?

Tja, ook ik heb kinderen (zoon van 20, dochter van 19) en ik heb relaties gehad en seks gehad omdat het erbij hoorde. Het was ook wel handig als je zwanger wilde raken. Maar het is niet 'ik'. Op zich hoefde seks voor mij helemaal niet, niet in het begin en ook niet later, maar ik deed erg mijn best om het te 'willen willen' omdat ik geen idee had wat ik met mezelf aan moest.

Lees rustig rond en als je vragen hebt of iets vertellen wilt, voel je vrij. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10

Hallo Miranda, leuk dat je het forum gevonden hebt. Herkenning zul je hier zeker vinden!

AceVentura

Welkom op het forum Miranda,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Jullie zijn met z'n drieën lekker divers op dit gebied :cheerleader: waarschijnlijk ook een mooi teken dat jullie er ook voor open staan en het kunnen/willen ontdekken.
Zo te zien weet je al heel goed waar je staat, en ik denk dat je hier genoeg herkenning zal vinden.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

JJ

Welkom Aspienurse!

Citaat van: Aspienurse op januari 13, 2021, 07:59:39 PM
... en of het erg is als ik niet in het traditionele plaatje pas.

Lijkt me helemaal niet erg. Volgens mij is een modern plaatje, met een 41 jarige aro-ace-spike, een 20 jarige non-binair en een 15 jarige transgender, ook prachtig!