Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Onderzoek Trevor Project naar Ace(-spec) jongeren

Gestart door Speaker, januari 15, 2021, 02:22:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Speaker

De Amerikaanse organisatie The Trevor Project (Een zelfmoordpreventielijn gericht op LHBTQIA+ jongeren) houd jaarlijks een enquête naar LHBTQIA jongeren. Uit de resultaten heb zij in oktober een rapport gemaakt over jongeren die zich identificeren als aseksueel of op het aseksueel spectrum.

Link: https://www.thetrevorproject.org/2020/10/26/research-brief-asexual-and-ace-spectrum-youth/

Aan de enquête deden ong. 40.000 jongeren tussen de 13 en 24 jaar. Hiervan identificeerde ong. 10% als aseksueel of ergens op het aseksueel spectrum.
Het onderzoek laat voornamelijk 2 dingen zien:

  • Aseksuele jongeren geven in hogere percentage aan dat ze last hebben (van symptomen) van angststoornis en/of depressie in vergelijking met de gehele LHBTQIA+ gemeenschap in hun resultaten
  • Significant veel meer aseksuele jongeren identificeren zich als transgender of non-binair (41%) in vergelijking met de gehele LHBTQIA+ gemeenschap in hun resultaten (25%)

AceVentura

Bedankt voor het delen van dit onderzoek Speaker :klap:

Eerlijk gezegd herken ik mezelf niet echt in de resultaten, maar dat zou aan de leeftijd kunnen liggen ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik herken me er wel in, ook van toen ik jong was, maar dat had zeker niet alleen met aseksualiteit te maken. Aseksualiteit, die ik toen nog niet kon benoemen, heeft het niet makkelijker gemaakt, dat is wel zo.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceOfCups

Interessant, dank je voor het delen!
Zelf was ik vrij depri op die leeftijd, maar ik kan met terugwerkende kracht niet beoordelen of dat lag aan het 'anders voelen dan de rest' (het label aseksualiteit bestond sowieso nog niet)
Ecce homo