Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ik stel me even voor

Gestart door Pardijntje, januari 21, 2021, 01:06:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pardijntje

Hallo,
Ik ben Pardijntje,  niet de echte uit de Efteling ;) natuurlijk maar ja om je echte naam nou op het grote boze internet te gebruiken met zo'n gevoelig onderwerp vond ik dan ook weer heel spannend, dus dan maar zo. tja, ik ben 27 jaar.
Ik weet pas sinds heel kort dat ik A-seksueel ben, en kom eigenlijk net uit een hetero relatie die (jullie raden het al) niet heel lekker liep op t seks gebied. Al wist ik dus van niks, en dacht ik dat er wat mis was met mij.
dus ging ik in therapie en daar kwam dit dus uit!
Nu ben ik dus vooral op zoek naar mensen die me een beetje begrijpen en waar ik dan een praatje mee kan maken...
zodat ik me minder alleen voel in mijn situatie, ik geloof dat ik niet de enige ben omdat ik inmiddels wel interviews
op YouTube heb gezien maar dat is niet het zelfde als zelf erover kunnen praten.
Ik hoop niet dat mijn verhaal jullie verder afschrikt.
Groetjes.

Koffie

Welkom!

Er is absoluut niets aan je verhaal wat ik hier lees, dat afschrikwekkend is. :) Ik denk dat het een heel herkenbaar verhaal is.

Het enige dat bijzonder is, in positief opzicht, is dat je er via een therapie achter bent gekomen dat je aseksueel bent. Het komt nog steeds niet veel voor dat behandelaars en dergelijke, aseksualiteit kennen en erkennen.

De meeste mensen komen hier met een nickname, dus ook dat is helemaal prima. Dat bepaal je zelf. :)

Ik hoop dat he veel herkenning vindt op het forum en als je zelf wat wilt vertellen of vragen, dat mag altijd.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Bloem

Je bent hier op de goede plek aanbeland, een forum vol met mensen die je volkomen begrijpen. Dus welkom!

Edewecht

Hallo Pardijntje, ik sluit me aan bij Koffie en Bloem. Vrijwel iedereen hier heeft een nickname. Daar is niks mis mee.
En je verhaal schrikt helemaal niet af. Integendeel, het zal voor veel leden herkenbaar zijn.

Bijzonder dat je via je therapie bij aseksualiteit bent uitgekomen, en dat je niet in eindeloze behandelingen verzeild bent geraakt.
Welkom! :cake2:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Pardijntje,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Ik ben wel een grote efteling fan, afgelopen jaar voor het eerst sinds tijden helemaal niet naar de Efteling geweest.
Nicknames zijn prima, ik heet ook geen Ace ;)
* AceVentura vraagt zich nu ineens af hoe er in de samenleving gereageerd zal worden op iemand die echt Koffie heet :)

Begrijp voor je verhaal zal je hier zeker vinden en voor een praatje staan de meesten hier ook wel open. Elkaar in het echt ontmoeten is door de maatregelen nu wat lastiger natuurlijk, maar hopelijk kunnen we via de digitale weg ook wat voor je betekenen.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Citaat van: AceVentura op januari 21, 2021, 07:08:51 PM



* AceVentura vraagt zich nu ineens af hoe er in de samenleving gereageerd zal worden op iemand die echt Koffie heet :)




Mensen reageren over het algemeen heel begripvol. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

BjornAgain

Welkom Pardijntje,

Zoals je al merkt is er geen reden voor schaamte voor het gebruik van een nickname... Hoewel de mijne misschien anders doet vermoeden, heet ik ook geen Bjorn (of misschien toch wel?!?) Omdat bij mij mijn aseksualiteit zelfs mijn huwelijk gekost heeft, vind ik het richting mijn ex erg ongepast om herkenbaar over onze situatie te praten. En ook vrienden en dergelijken hoeven niet met een gerichte zoekactie op Google mij hier tegen te komen. Ik ben hier vooral om met gelijkgestemden te kletsen.

Zoals Koffie en Ace al aangeven, helaas is het bijzonder te noemen dat een therapeut het thema aseksualiteit serieus neemt. Dat hij/zij het doet is natuurlijk geweldig en zeker in jouw geval juist heel goed, maar het gros zal altijd blijven ontkennen dat er zoiets bestaat.

Dit forum is de ideale plek om over je gevoelens en ervaringen te praten. Er is een redelijk kleine schare vaste bezoekers die altijd voor iedereen klaar staan en altijd respect- en begripvol met je om zullen gaan. Niets is gek of raar hier, je zal niet veroordeeld worden, je mag zijn wie je bent (zelfs achter die veilige schuilnaam).

YouTube interviews zijn leuk, maar ja niet iedereen heeft de behoefte om er zo openhartig en publiekelijk er voor uit te komen, Zelf hoef ik bijvoorbeeld niet bekend te staan als Bjorn, de aseksueel, maar het forum was een openbaring in vrijwel elk persoonlijk verhaal, hoe anders zo ook allemaal zijn, zit wel een kern van herkenning.

Ik zou zeggen, nogmaals welkom, kijk en lees vooral rond en schroom niet om je eigen ervaringen te delen of vragen die je hebt te stellen.

JJ

Welkom Pardijntje!
Je bent zeker niet de enige, ik denk dat je veel herkenning en erkenning zult vinden op dit mooie forum.

Edewecht

Citaat van: BjornAgain op januari 21, 2021, 09:58:42 PM
(...) helaas is het bijzonder te noemen dat een therapeut het thema aseksualiteit serieus neemt. Dat hij/zij het doet is natuurlijk geweldig en zeker in jouw geval juist heel goed, maar het gros zal altijd blijven ontkennen dat er zoiets bestaat.

(Beetje off-topic, maar:) Altijd? Daar ga ik niet van uit. Misschien gaat het langzaam, maar aseksualiteit wordt een bekender er meer erkend begrip door de tijd heen. Ook in therapeutenland.
'n Béétje hoop! :smile-hart:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

En toch begrijp ik het niet helemaal meer, dat er nog zo weinig bekend is onder hulpverleners. Die kunnen toch ook googelen? We leven niet meer in 2000, dan begrijp ik het helemaal, maar zo langzamerhand vind ik het een beetje.... raar. Of zo. Maar misschien ligt dat aan mijn wereld en denkkader?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Bloem

Citaat van: Koffie op januari 22, 2021, 08:33:12 AM
En toch begrijp ik het niet helemaal meer, dat er nog zo weinig bekend is onder hulpverleners.

De gemiddelde hulpverlener krijgt de vraag misschien ook maar zelden. Ik was in ieder geval de eerste in de carrière van mijn huisarts (die ik al meer dan 20 jaar heb) die met dit onderwerp uit mezelf kwam. Dus dan is het ook niet verwonderlijk dat het aan kennis ontbreekt.

Kim10

Niets afschrikwekkends aan je verhaal hoor. Ik heb het zelf ook nooit afschrikwekkend gevonden om aseksueel te zijn.  :rollol:

AceVentura

Ik denk dat de gemiddelde hulpverlener te weinig in aanraking komt met aseksualiteit om het paraat te hebben, dan moet je een gelukstreffer hebben en dat is zo te zien bij Pardijntje het geval geweest. Wat ze naar mijn mening wel zouden moeten kunnen is dat als iemand aangeeft te denken aseksueel te zijn om daar dan het gesprek over aan te gaan en niet meteen af te wijzen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Oke, dan ligt het aan mijn denkkader. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceOfCups

Welkom Pardijntje,  :cake: :cake: :cake:
Wat fijn voor je dat je geleerd hebt dat het niet aan jou lag, en dat je nu weet wat er wel aan de hand is :)
Daar laat ik me niet door afschrikken, dankjewel juist voor het delen van je verhaal. Ik denk dat je hier veel dingen zult lezen die je herkent en dat je hier op begrip kan rekenen, wat inderdaad niet altijd overal vanzelfsprekend is.
Maar ik heb vertrouwen dat dat beter wordt! :)

Veel plezier hier op het forum!
Ecce homo