Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Internationale Dag van Aseksualiteit (IDA)

Gestart door Speaker, januari 31, 2021, 03:25:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Speaker

Namens NOA plaatst ik dit bericht:

Vol trots kondigen we de Internationale Dag van Aseksualiteit (IDA) aan. Dit is een gecoördineerde wereldwijde campagne voor aseksueel activisme, viering, voorlichting en solidariteit, die jaarlijks zal plaatsvinden op 6 april. Tijdens de Internationale Dag van Aseksualiteit wordt het volledige aseksuele spectrum gevierd: aseksueel, grijs-aseksueel, demiseksueel en alle andere aseksuele identiteiten. De dag is opgezet voor het bevorderen van het werk van aseksuele activisten, vooral in niet-Engelstalige en/of niet-westerse landen, hoewel iedereen mag meedoen!

Voor de Internationale Dag van Aseksualiteit als geheel zijn er de volgende contactgegevens:
E-mail: international.asexuality.day@gmail.com
Website: https://internationalasexualityday.org/nl/
Lokale organisatoren : https://internationalasexualityday.org/nl/local/

Sociale media:
Facebook: /IADofficialACES
Twitter: @IADofficial
Instagram: @IADofficial
VK: https://vk.com/iadofficial
Telegram: t.me/IADofficial
TikTok: @asexuality.day
Tumblr: @iadofficial
Vind hier de directe links naar deze: https://linktr.ee/IADofficial

AceVentura

Wat een leuk initiatief :cheerleader:

We krijgen het nog druk ... International Aseksuality Day, Ace Visibility Day, Asexual Awareness Week, volgens mij was er ook nog ziets als Ace Day, aan dagen geen gebrek in ieder geval ;)

Overigens, de Nederlandse vertaling (IDA) lijkt wel erg op IDAHO/IDAHOT/IDAHOBIT, ik hoop dat dat voor niet al te veel verwarring zorgt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceOfCups

Jeetje, wat veel inderdaad. Wanneer is dat dan allemaal? Was die awareness week niet net geweest?

Maar bedankt voor het plaatsen, ik ga kijken
Ecce homo

Koffie

Ik dacht ook dat er nog niet zo lang geleden een asexual-awareness-iets was geweest, maar misschien gaat de tijd gewoon heel snel, en is dat al een jaar geleden. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Citaat van: Ace of Cups op januari 31, 2021, 07:10:43 PM
Jeetje, wat veel inderdaad. Wanneer is dat dan allemaal? Was die awareness week niet net geweest?
Asexual Visibility Day is op 26 november, Asexual Awareness Week wisselt volgens mij elke keer waardoor ik hem ook mis ::), en was inderdaad ergens in november geloof ik. Met IDAHOBIT heb ik zelf wat minder en is op 17 mei (is overigens ook niet op aseksualiteit gericht). Van Ace Day kan ik niets meer terug vinden, wel kwam ik Ace Week tegen en dat is ergens eind oktober.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Jeetje zeg, wat hebben we veel 'verjaardagen'. ;) Ik noem dat soort dingen altijd verjaardagen. Ook op Wereldautismedag, dan zeg ik 's morgens tegen mijn zoon: We zijn jarig vandaag! :D
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceOfCups

Citaat van: AceVentura op februari 01, 2021, 07:21:55 PM
Asexual Visibility Day is op 26 november, Asexual Awareness Week wisselt volgens mij elke keer waardoor ik hem ook mis ::), en was inderdaad ergens in november geloof ik. Met IDAHOBIT heb ik zelf wat minder en is op 17 mei (is overigens ook niet op aseksualiteit gericht). Van Ace Day kan ik niets meer terug vinden, wel kwam ik Ace Week tegen en dat is ergens eind oktober.
Dankjewel Ace Ventura!

Ik ben maar even gaan googelen wanneer dan die Asexual Awareness Week dan zou zijn en toen kwam ik dit tegen op aceweek.org:
Citeer
....In these reflections, one thing became clear: it's time we look beyond awareness. It's not enough that people simply know that asexuality exists. Ace people face invalidating health care systems, legal protections that are ambiguous at best, histories that risk being forgotten, and more.

This is one reason why we no longer call this event "Asexual Awareness Week." By embracing the name "Ace Week," we're making a commitment to do more than simply raise awareness, and we hope you'll join us.

Without further ado, we're thrilled to announce that the next Ace Week will take place on October 24th-30th, 2021, with the theme Beyond Awareness!

Hieruit maak ik op dat 'Ace Week' de nieuwe naam is voor 'Asexual Awareness Week' (en dat deze naamsverandering is gekozen omdat ze meer willen doen dan alleen maar bewustzijn laten groeien dat het bestaat)

Ik weet niet of ik zelf aan alle dagen iets zou willen doen, en dan is het wel een pluspunt dat deze nieuwe dag, Internationale Dag van Aseksualiteit waarover Speaker schrijft, in de lente valt! :cheerleader:
Ecce homo

Speaker

Citaat van: AceVentura op februari 01, 2021, 07:21:55 PM
Asexual Visibility Day is op 26 november, Asexual Awareness Week wisselt volgens mij elke keer waardoor ik hem ook mis ::), en was inderdaad ergens in november geloof ik. Met IDAHOBIT heb ik zelf wat minder en is op 17 mei (is overigens ook niet op aseksualiteit gericht). Van Ace Day kan ik niets meer terug vinden, wel kwam ik Ace Week tegen en dat is ergens eind oktober.

Asexual Visibility Day is niet zo bekend, is vlak na Ace week en is daarnaast gekozen omdat het Cake Day is. Ace day (op 8 mei) is ook niet zo bekend en valt voor veel Europese landen op voor hun Victory Dag (WW2 overwinning viering).

IDA is bedoeld als een aanvulling op andere evenementen rond aseksualiteit, om 1 dag te hebben welke meer nadruk op de internationale gemeenschap. De dag kan er ook toe dienen om de zichtbaarheid van aseksualiteit te bevorderen in de eerste helft van het jaar, wat handig is voor landen waarvoor eind oktober (Ace Week) een moeilijke periode in het jaar is voor aseksueel activisme.

Speaker

Citaat van: AceVentura op januari 31, 2021, 07:04:04 PM
Overigens, de Nederlandse vertaling (IDA) lijkt wel erg op IDAHO/IDAHOT/IDAHOBIT, ik hoop dat dat voor niet al te veel verwarring zorgt.

Goed punt, dank je! Ik zal het meenemen.