Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Podcast LHBT+

Gestart door Amber, februari 01, 2021, 04:51:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amber

Hoi allemaal,

Ik kreeg de volgende oproep binnen in de mailbox van de NOA:

CiteerBeste lezer,

Ik ben Merel van den Meerendonk, programmamaker, en samen met Harm Edens ben ik een podcast aan het ontwikkelen waarin we willen kijken hoe het staat met de emancipatie en acceptatie van LHBTQIAP's in Nederland (hierna te noemen LHBT+). Vanuit het oogpunt dat 'we' in Nederland weliswaar veel hebben bereikt op het gebied van LHBT+-rechten, maar dat 'we' er nog niet zijn en onze verworvenheden ook voortdurend aandacht nodig hebben om stevig verankerd te kunnen blijven. We maken dit programma voor iedereen die de LHBT+-gemeenschap en LHBT+-rechten een warm hart toedraagt: de leden van de gemeenschap zelf, beleidsmakers, allies, familie en vrienden van, en iedereen die wil blijven werken en bouwen aan een mooie samenleving waarin alle mensen hun plek in vrijheid kunnen innemen.

We zijn op zoek naar mensen uit de LHBT+-gemeenschap die met ons hun levensverhaal willen delen. In elk leven van een LHBT+ zijn thema's vertegenwoordigd als coming-out, acceptatie, angst, hoop, seks en relaties, familie, anders zijn et cetera. Maar bij elke LHBT+ zijn deze thema's anders ingevuld door het leven. Elke LHBT+ staat ook anders in het leven en naar deze verscheidenheid aan invullingen zijn we op zoek. Hoe richt jij je leven in, waar heb jij behoefte aan, welke bedreigingen ervaar je in je leven en welke hoop koester je, welke wensen heb je, waar haal je je plezier uit. Eigenlijk universele levensvragen die bij LHBT+ toch net weer een andere invulling krijgen dan bij niet-LHBT+. En die verschillen - dat LHBT+ dagelijks gedwongen worden om stil te staan bij hun 'anders zijn' - willen we ook duidelijk maken door eerlijke gesprekken te voeren.

Voor onze podcast zou ik ook graag met iemand praten die zichzelf als aseksueel identificeert. Iemand die makkelijk vertelt over zijn of haar leven en tegen welke (voor)oordelen en (on)begrip hij of zij aanloopt. Maar, ook heel belangrijk, ook kan vertellen over dat wat goed gaat in zijn of haar leven. Kortom, iemand die het geen probleem vindt om openlijk te praten over zijn of haar seksuele identiteit.
Kent u mensen die hiertoe bereid zouden zijn en zou u mij met hen in contact kunnen brengen? Of misschien staat u mij toe om mijn oproep te doen op uw Facebook-pagina? Waarschijnlijk zullen we, na een voorgesprek, uiteindelijk 1 of 2 mensen daadwerkelijk interviewen voor onze podcast.

Ik ben heel benieuwd naar uw reactie.

Bij voorbaat dank en met hartelijke groeten,
Merel van den Meerendonk

Merel gaf verder nog aan dat het interview/de podcast bij voorkeur niet anoniem is en ze weten nog niet waar en wanneer de opname gaat plaatsvinden, maar aangezien ze nu nog in de onderzoeksfase zitten, gaat het zeker nog enkele maanden duren. Mocht je interesse hebben, kun je een mailtje sturen naar: lhbtpodcast@gmail.com

menno2108

Ik zag hem al eerder staan en wou toch reageren.
Ik zelf blijf liever anoniem kwa naam omdat niet veel mensen dit van mij weten (alleen vrienden)
Ook weet ik niet of ik wel de geschikte kandidaat ben aangezien ik er nog niet helemaal uit ben en nog druk aan het puzzelen wat het voor mij betekent (al heb ik wellicht een idee)
Freonlike groetnis