Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Killinair

Gestart door Ann, december 05, 2006, 02:58:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

petra1963

En dat scheelt een hoop ergernis..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Boeken kopen, daar ben ik ook goed in, maar ja dat is dan wel iets waar ik echt waarde aan hecht en waar ik zelf gelukkig van word, dus daarom vind ik dat een goede geldbesteding. Ik vind het belangrijk om bij dingen die ik koop na te denken of ik het wel echt wil hebben en er dan wel echt iets mee ga doen. Zo heb ik een PSP (Playstation Portable voor de niet-ingewijden) gekocht, iets waar je volledig buiten kunt, maar wel iets wat ik toch echt regelmatig gebruik en wat voor mij een hele goeie manier is om even helemaal te kunnen ontspannen.
Maar dingen als plasma tv's of vaatwassers ofzo zul je in mijn huis niet tegenkomen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sammy

Weer complééét van het topic af (I'm not touching that with a 10 foot pole), maar wat betekent dat kanji-teken in je siggie, jovi?
(Ben nogal geboeid door Japans de laatste tijd, en zo.. ben nieuwsgierig)

Jovi_Hobbes

Het is het teken van de geit in de chinese astrologie. Als je het weet zie je de hoorntjes opeens. Ik vind het een erg mooi teken. Vindt kanji schrift sowieso wel mooi. Ik vind de Japanse taal overigens ook zeer boeiend, ik vind het mooi klinken en zou het wel willen kunnen spreken, maar kom niet verder dan 4 zinnetjes waarvan er één wel aan alle kanten is aan te passen maar waar ik eigenlijk totaal niets aan heb...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Hoi Jovi,
Bij 'PSP' heb ik nog een totaal andere associatie..hi..hi...Ik ben er nog ooit lid van geweest..Ja, dat bestond toen nog.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sammy

Hmm.. Chinese astrologie gebruikt Japanse tekens? Maf.
Jah, Japans klinkt verschrikkelijk mooi. Dat gebrek aan klemtonen heeft iets. En dat schrift... wel, veel meer dan van 1 tot 10 schrijven kan ik niet, veel kan ik er niet over zeggen, anders dan dat het lekker exotisch aandoet.   :) Een geit, nou je het zegt.. ogen, mond, neus, sik en horens, jaja!

(Nou vraag ik me onwillekeurig af wat het kanji-teken voor een pinguïn is  ;D)

Ann

Citaat van: Sammy op december 08, 2006, 10:02:37 PM
Hmm.. Chinese astrologie gebruikt Japanse tekens? Maf.
Jah, Japans klinkt verschrikkelijk mooi. Dat gebrek aan klemtonen heeft iets. En dat schrift... wel, veel meer dan van 1 tot 10 schrijven kan ik niet, veel kan ik er niet over zeggen, anders dan dat het lekker exotisch aandoet.   :) Een geit, nou je het zegt.. ogen, mond, neus, sik en horens, jaja!

(Nou vraag ik me onwillekeurig af wat het kanji-teken voor een pinguïn is  ;D)


ik vind dat japans niet mooi klinkt ;D maarja ieder zijn smaak
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

petra1963

De horens zag ik nog wel, maar de rest: het is dat Sammy er op wijst..anders had ik het niet gezien !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sammy

Ik denk dat ik het kanji-teken voor 'pinguin' te pakken hebben (als bewijs een google images search), maar 'k heb geen Japans geïnstalleerd en kan dus niet zien wàt het nou is dat ik in google heb gesmeten. Ik zou het installeren, maar m'n vrije schijfruimte laat dat niet toe.  :(

Jaja, die vragen des levens..  ;D

Sismo

Nu voel ik me ietsje minder "onzinnig bezig", nu jij ook eens iets onzinnigs post!  ;D  :wave:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Sammy

"ook eens iets onzinnigs" ?!?!  Ik heb meerdere pinguin-gerelateerde totaal-van-de-wereld-los onzin-posts op m'n naam, zenne!  ;D

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Citaat van: Sammy op december 08, 2006, 10:32:30 PM
Ik denk dat ik het kanji-teken voor 'pinguin' te pakken hebben (als bewijs een google images search), maar 'k heb geen Japans geïnstalleerd en kan dus niet zien wàt het nou is dat ik in google heb gesmeten. Ik zou het installeren, maar m'n vrije schijfruimte laat dat niet toe.  :(

Jaja, die vragen des levens..  ;D


Je hebt er zeker pinguins mee gevonden, nu ben ik ook wel benieuwd.
Overigens is het volgens mij niet zo vreemd dat Chinezen Japanse kanji-tekens gebruiken, want volgens mij is Japans en Chinees wat dat betreft gelijk. Heb ooit begrepen dat Chinezen en Japanners fantastisch op bierviltjes met elkaar kunnen communiceren, maar zodra ze gaan spreken kunnen ze elkaar niet meer volgen. Dit geldt alleen voor het "ingewikkelde" schrift. Het Japans heeft natuurlijk ook nog de eenvoudigere vorm en ook nog eens de fonetische vorm, met die laatste twee kunnen Chinezen net zo weinig als wij.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Zo leer ik nog eens wat over het Japans !  :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sammy