Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi allemaal...

Gestart door Petra, februari 02, 2021, 10:34:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petra

Even voorstellen... Best spannend nog  ;D  Ik ben Petra, 40 en ik denk dat ik wel op dit forum thuishoor... Maar ik weet het niet helemaal zeker. Ik hou gewoon niet van dat gefrut en gefrot, dat gedoe met al die lichaamsdelen hoeft van mij niet zo. Al heel lang niet. Maar er zit ook een stuk trauma dat niet op te lossen is, dat helpt ook niet, denk ik.
Ik woon met 2 blije hondjes in midden NL en ga graag paardrijden (zonder bit, zonder zadel), wandelen met de honden (hoeveel ik kan wisselt per dag) en ik ben gek op bordspellen. Ik werk niet, heb een IVA uitkering. Ik hoop hier wat herkenning te vinden en misschien ook wel nieuwe contacten op te doen. Dus ik ben heel benieuwd naar jullie  :)

BjornAgain

Hoi Petra,
Spannend hoef je het niet te vinden hoor, op dit forum zitten alleen maar lieve begripvolle mensen, maar ik snap de angst wel hoor om jezelf het labeltje te geven dat je aseksueel bent. Het kan ook wel heel bevrijdend werken, wetende dat je niet vreemd of raar bent en wat de oorzaak ook is het maakt niemand wat uit.
Bovendien als je morgen zou besluiten dat het label aseksualiteit toch niet helemaal bij je best, dan zal er ook niemand boos of teleurgesteld reageren hoor.

Leuk dat je graag bordspellen doet, welke zijn je favoriet? En bijzondere hobby om paard te rijden zonder bit en zadel.

Verder zou ik zeggen, kijk vooral rond, lees ervaring van anderen en als je de behoefte voelt kan je natuurlijk ook je eigen ervaringen delen of vragen stellen.

Nieuwe contacten zijn natuurlijk ook altijd leuk, je kan gewoon gezellig publiekelijk kletsen of een oproepje doen (of reageren op een oproepje) in het contact hoekje.

Nogmaals: van harte welkom

AceOfCups

Welkom Petra!  :cake: :cake: :cake:

Zelf heb ik het heel verhelderend gevonden om de verhalen van anderen hier te lezen en in gesprek te gaan met mensen. Het stelt ook gerust om te weten dat je niet de enige bent.
Citaat van: Petra op februari 02, 2021, 10:34:03 PM
... ik denk dat ik wel op dit forum thuishoor... Maar ik weet het niet helemaal zeker.
Sowieso is iedereen hier welkom, juist ook als je het niet zeker weet; we kunnen veel van elkaars ervaringen leren :)
Ecce homo

Edewecht

Hoi Petra, BjornAgain en Ace of Cups hebben al mooie woorden gezegd, daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.
En voor vrijwel iedereen is het spannend om hier de allereerste keer binnen te komen. Maar je hebt de stap toch maar mooi gezet.

Welkom!  :handschudden:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Spannend is het altijd, maar je hebt de sprong gewaagd en je bent van harte welkom!

Ik kan me voorstellen dat er misschien wat extra uitzoekwerk voor jou is, omdat je ook een stuk trauma hebt. De kern van aseksualiteit is het niet ervaren van seksuele aantrekking. Lees dus rond op het forum en neem je tijd, en welkom ben je sowieso, dus dat maakt nooit uit. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Petra,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Goed dat je ons gevonden hebt en de stap genomen hebt om je te registreren :cheerleader:
Herkenning zal je hier zeker vinden, als je wil kan je je vragen stellen of ervaringen delen.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Petra

Wat een fijne reacties... en ook fijn dat ik het niet zeker hoef te weten. Maar ik denk het wel. Als kind was ik al niet van het aanraken, drie zoenen met felicitaties vond ik vreselijk en mensen kwamen vaak veel te dichtbij. Zelfs handen geven deed ik liever niet. Dat had natuurlijk niks met seks te maken, maar die nabijheid vond ik ook teveel.

Als puber had ik uit mezelf niet de neiging om mijn vriendjes aan te raken. Kwam niet in me op ook. Maar ik kon het wel verdragen, een beetje. Bij mijn eerste echte relatie op mijn 18e ging het mis, daar is een hoop ellende ontstaan. Hierdoor weet ik niet of ik het alleen met hem niet wilde, of dat ik het uit mezelf allemaal ook niet had gewild.

Maakt dat uit, eigenlijk..?

BjornAgain

Het belangrijkste is nooit iets te doen waar je zelf niet achter staat.

Wel is het inderdaad dat met het besef dat (mogelijk) aseksueel bent, je bepaalde gedragingen uit je jeugd misschien wel beter kunt plaatsen. Of het allemaal helemaal in verband staat dat zal misschien een vraag blijven, maar inderdaad bij bepaalde aanrakingen of contacten je niet op je gemak voelen kan toch ergens al een teken geweest zijn.

Het kan zeker wat uit maken, als je weet dat dingen er vanaf jongs af aan ingebakken zitten, dan is het misschien allemaal makkelijker te accepteren, omdat je dan makkelijker tot het besef komt dat je dit altijd al bent geweest en het ook niet zo snel kan veranderen.

Petra

Is dat ook een onderdeel ervan, dat je ook als kind niet graag wordt aangeraakt? Ik heb eigenlijk altijd mensen liever ietsje verder weg gehad, op een afstandje. Ook spontane aardig bedoelde schouderklopjes, aai over je hoofd, aan je staart trekken als grapje, ik vond dat allemaal niet leuk...

Geen dingen doen waar je zelf niet achter staat... Ik heb in die foute relatie 1,5 jaar lang alleen maar dingen moeten doen en ondergaan die ik vreselijk vond. Daarna wat ik erbij vond horen. En nog steeds, in de afgelopen maanden, hele kleine dingen die ik vond dat ik minimaal wel moest. Vanmiddag nog besproken met mijn behandelaar. Dat stopt vandaag. Ik ga nooit meer iets doen dat niet 100% goed voelt.

Koffie

Dat zal heel erg verschillen. Aseksuelen onderling verschillen net zo veel als mensen die niet aseksueel zijn. Dus er zullen heus mensen zijn die zich erin herkennen, maar anderen minder.
Ik zelf ben altijd selectief geweest qua aanraking. Mijn ouders knuffelde ik wel, maar lang niet iedereen.

Zelf vind ik onverwacht aangeraakt worden vervelend, mede afhankelijk van de persoon en de setting, maar dat heeft andere oorzaken. En aan je staart trekken, ik denk dat weinig mensen dat plezierig vinden. Dat is ook vaak meer bedoeld om een schrikreactie teweeg te brengen.

Geen dingen doen waar je niet echt achter staat, is het uitgangspunt! En geen dingen doen waarvan je weet dat de ander er niet achter staat. Alleen met instemming van beide kanten is het oke, en dan bedoel ik niet dat je iets doet met je partner omdat je vindt dat je ja moet zeggen, of bekeken van de andere kant, dat je je partner dingen laat doen waarvan je weet dat hij/zij over grenzen moet gaan, voor jou.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

JJ

Welkom Petra,

Citaat van: Petra op februari 03, 2021, 09:14:11 PM
Ik ga nooit meer iets doen dat niet 100% goed voelt.

Dat lijkt me een hele goede beslissing!

Jaap

Hoi Petra,

Ik zag dat je een berichtje had geplaatst in mijn 'voorsteltopic' en ook nieuw bent op het forum.
Na het lezen van jouw verhaal snap ik heel goed dat het best een drempel geweest is om dat hier te plaatsen, vind het ook knap dat je dat kunt! Het is behoorlijk heftig wat je meegemaakt hebt! Goed van je dat je aangeeft niets meer te doen waar je je niet goed bij voelt.

AntoAntoinette