Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Jaap, februari 03, 2021, 11:22:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaap

Hallo Allemaal,

Na al een poosje op dit forum mee te hebben gelezen, heb ik me in het begin van dit jaar geregistreerd. Dat was al een eerste stap, nu volgt de tweede met dit berichtje. Ik ben normaal niet zo van het plaatsen van berichten op forums en zeker dit onderwerp maakt het er (voor mij) niet gemakkelijker op. Ik bespreek dit liever met één iemand, dan met een hele groep tegelijk. Toch ben ik blij dat dit forum bestaat om herkenning te vinden en met jullie van gedachten te kunnen wisselen!

Een beetje over mij: ik ben een 43 jarige man uit Limburg en of ik aseksueel ben en waar ik me dan ergens in het spectrum bevind, weet ik niet precies. Wat ik wel weet is dat ik anders in elkaar zit dan de 'gemiddelde' mens op dit vlak. Voor mij is het ook niet zo belangrijk om er een nauwkeurig gedefinieerd label aan te hangen.

Ik hoop hier met wat mensen in contact te komen en wellicht in de toekomst misschien wel een leuke vrouw (uit mijn omgeving) te vinden om een vriendschap (of zelfs ietsje meer) mee op te bouwen.
Voor nu bedankt voor het lezen en stuur gerust een (privé) berichtje...

Koffie

Welkom! Je op het forum kenbaar maken kan wel een beetje moeilijk voelen. Ik moet dan denken aan metal (?) concerten (geen ervaring mee) waar mensen in het publiek duiken. Er zijn handen die je vangen en dat is hier ook zo. :) Een persoon kan veilig lijken, maar als je weet dat je niet alleen bent en dat meerdere handen je vangen, dan voelt dat hopelijk misschien nog wel beter voor je. Al is het dan digitaal. ;)
Maar ik herken het gevoel, je geeft iets bloot, op een forum, en dat maakt je kwetsbaar. Zo komen we hier bijna allemaal binnen, dus dat kennen we. :)

Lees rustig rond en als je wat wilt vertellen of vragen, doe dat gerust.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

BjornAgain

Welkom Jaap,

Het is een bekend fenomeen hoor, eerst veilig op een afstandje mee te lezen alvorens je in het diepe te duiken. Hopelijk heb je gezien dat iedereen hier met alle respect behandeld wordt.
Daarnaast is er een kleine groep vaste bezoekers en verder een grotere groep passanten op het forum hier, wat dat betreft worden je bijdragen niet bediscussieerd tussen honderden mensen.

Labels zijn er vaak alleen maar om een beetje sturing te krijgen in het leven en voor jezelf het gevoel te geven ergens niet alleen voor te staan. Vaak kan dit je helpen met je zelfverzekerdheid, maar uiteindelijk is iedere persoon uniek en heb je van allerlei labeltjes wat en uiteindelijk is er maar een label die de lading volledig dekt en in jouw geval is dat "Jaap" en daar is nou net geen andere van. ;)

Ook doen we hier helemaal niet moeilijk over precieze definities, iedereen is welkom, waar je je ook in het spectrum zou bevinden.

Inderdaad mocht je vragen hebben, ervaringen willen delen voel je vooral vrij.

De ervaring leert dat als je eenmaal één bericht geplaatst hebt en er volgen allemaal leuke reacties op of bevestigingen dat het vanzelf makkelijker is om de schaamte om je privé-leven te bespreken naast je neer legt.

AceVentura

Welkom op het forum Jaap,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Ik denk dat voor de meesten hier het registreren en het eerste berichtje plaatsen een drempel is geweest. Uiteindelijk zijn we allemaal blij dat we die drempel over gegaan zijn, ik hoop jij ook ;)

Dit is een prima plek om te onderzoeken welk label er bij jou past. Of dat nou aseksueel is of iets anders, je bent sowieso welkom hier en hopelijk kunnen we je helpen met eventuele vragen die je hebt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Welkom Jaap :cake2:
Er is al veel gezegd. Ik zou aleen dit willen toevoegen: als je verder geen berichten meer zou plaatsen, ben je evengoed welkom. Iedereen zoekt op zn eigen manier! :)


Citaat van: Jaap op februari 03, 2021, 11:22:17 AMIk ben normaal niet zo van het plaatsen van berichten op forums en zeker dit onderwerp maakt het er (voor mij) niet gemakkelijker op. Ik bespreek dit liever met één iemand, dan met een hele groep tegelijk.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceOfCups

Welkom, Jaap!  :cake: :cake: :cake:
Soms is gewoon wat rondlezen ook fijn en een veilige manier om de dingen af te tasten. Ik hoop dat het je wat brengt hier :)
Ecce homo

novita


Jaap

Beste Mensen,

Bedankt voor de mooie en wijze woorden en zeker ook voor de taart (9 stukken als ik goed heb geteld ;)).
Ik blijf zeker nog wel een tijdje rondhangen hier om mee te lezen, maar ook wel om af en toe een reactie of berichtje te plaatsen.

Fijne dag!

JJ

Welkom Jaap!
Geniet van de stukken taart en veel plezier met het rondhangen.  :D

Petra

Hoi Jaap, welkom! Ik ben ook net nieuw en vond het ook een flinke drempel om me in te schrijven en daarna een bericht te plaatsen... Weet het ook allemaal niet zo zeker maar dat is hier niet zo erg. Fijn dat je hier gewoon jezelf mag zijn, twijfels en al. Ik heb 1 topic gestart en ga net als jij gewoon eens lezen. Er is al zoveel geschreven waar ik me in herken. Of juist niet, maar dat helpt ook om dingen helder te krijgen.

Edewecht

Citaat van: Petra op februari 04, 2021, 06:01:58 PM
Er is al zoveel geschreven waar ik me in herken. Of juist niet, maar dat helpt ook om dingen helder te krijgen.

Kijk, dat is wijsheid. Mooi om te lezen!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

BjornAgain

Ondanks iedereen een eigen verhaal heeft, hebben veel van die verhalen mij of meer een mate van herkenbaarheid. In praktisch elk verhaal zit wel iets van: "dat voel ik ook" of "dat heb ik ook meegemaakt".

Natuurlijk er is al heel veel geschreven en kan je heel veel bevestiging halen uit de berichtjes van anderen. Maar het kan ook goed zijn voor je eigen bewustwording om je eigen verhaal ook op te schrijven. Tenminste bij mij werkte het heel goed en gaandeweg herkende ik een patroon in mijn relaties die ik nog eerder gezien had, zodra het op seks uit liep, hield het op.


Maar ook door jouw verhaal en ervaringen te delen, kan je anderen dus weer helpen. Zij kunnen zich daar misschien weer mee identificeren.


Als je lekker mee wilt blijven lezen is het vanzelfsprekend ook geen probleem!

Jaap

#12
Toch fijn om bovenstaande reacties te krijgen op mijn berichtje. Complimenten naar het clubje 'vaste bezoekers' die toch telkens de tijd nemen om een reactie te plaatsen, en er op die manier voor iemand zijn. Daar zou wel een stukje Limburgse vlaai tegenover mogen staan, maar die staat niet bij de emoticons ;).

Het delen van meer persoonlijke dingen heb ik wel al via privé berichten met enkele forumleden gedaan, dat vind ik voor nu toch iets prettiger.

Fijn weekeinde!

AceVentura

Wij gebruiken gewoon dezelfde plaatjes voor alle soorten taart hoor, dus als jij zegt dat het Limburgse vlaai is dan is dat gewoon zo :) :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Fijn dat je wat duidelijkheid krijgt, ook omtrent het HSP zijn. Zo kan je langzaam maar zeker de puzzel leggen over hoe het bij jou in elkaar zit.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AntoAntoinette