Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

één week lang zonder socialmedia

Gestart door menno2108, februari 09, 2021, 12:55:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

menno2108

Hallo hallo,

ik ben vanaf 07-02-2021 23:59 mijn telefoons (ja ik gebruik twee) voor een week kwijt. :o Het enige wat ik heb is een hystorische nokia om te bellen en te sms-en. Ik ben eigenlijk best verslaafd aan mijn telefoon. :banghead: Instagram, snapchat, tiktok noem het maar op. Op een gegeven moment werd ik geconfronteerd door meerdere mensen die vonden dat ik te veel op mijn telefoons bezig ben. En waarom gebruik je 2? Ja toen besefte ik wel dat ik misschien een beetje verslaafd was. :-\ Op de ene telefoon zat ik op tiktok en met de ander was ik op Instagram aan het scrollen. Best wel erg dus. Ik merk nu ook dat ik er wel klaar mee ben omdat al dat socialmedia toch de enige druk en stress met zich meebrengt.  :'( mijn schermtijd was op zijn piek toen ik de elf uren aantikte. :banghead: Toen ik dat zag wist ik het zeker. Ik heb een pauze nodig.. Dag 1 is voorbij en ik merk nu al een beetje 'afkick verschijnselen.' Het gevoel van altijd bereikbaar moeten zijn maar waarom eigenlijk? Wat maakt het eigenlijk uit dat je eens een dag niet gekeken hebt? Ja dat maakt dus niet uit maar ik heb het gevoel alsof ik moet kijken en bereikbaar moet zijn.. maar nu ineens een week niet. En ik begin pas net.. Nu begint ook het besef dat ik wel echt heel verslaafd ben aan mijn telefoon.. maar wat ik wel merk is dat je veel meer op andere dingen let. Ik hoop dat ik een week volhoud..  ;D
Fijne avond/dag  :wave:
Freonlike groetnis

Edewecht

Hee Mennoloo,
Goeie aksie! Moedig om zo in het diepe te springen, al is het maar voor een week.
Ik hoop van ganser harte dat het je goed doet.
Het gaat niet alleen om wat je niet (meer) doet en wat je zal 'missen', het gaat er ook om wat je wel terugvindt, aan tijd, aandacht en mensen 'live' om je heen, zoals je in je laatste zinnetje zelf al aangeeft ("maar wat ik wel merk is dat je veel meer op andere dingen let.").

Zet 'm op! :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10

Benieuwd hoe je het gaat ervaren. (  :banghead: )

AceVentura

Wat goed dat je deze uitdaging aangaat :klap:

Ongeacht wat er uit gaat komen zal je in ieder geval nu een meer bewuste keuze maken óf en hoeveel social media je gebruikt. Het zal best even wennen zijn, zeker als je zo'n veelvuldig gebruiker bent zoals je omschrijft, maar het gaat zeker wat moois opleveren.

Succes, en als je dat wil vind ik het leuk als je ons een beetje op de hoogte houd. En omdat je nu natuurlijk heeeeeel veeel tijd over hebt heb je natuurlijk ook wel wat tijd om  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: te eten :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

menno2108

Citaat van: Edewecht op februari 09, 2021, 06:56:28 AM
Hee Mennoloo,
Goeie aksie! Moedig om zo in het diepe te springen, al is het maar voor een week.
Ik hoop van ganser harte dat het je goed doet.
Het gaat niet alleen om wat je niet (meer) doet en wat je zal 'missen', het gaat er ook om wat je wel terugvindt, aan tijd, aandacht en mensen 'live' om je heen, zoals je in je laatste zinnetje zelf al aangeeft ("maar wat ik wel merk is dat je veel meer op andere dingen let.").

Zet 'm op! :cheerleader:

Dankjewel! Ik merk dat ik me veel beter kan concentreren op school werk en geen stress heb om steeds te kijken of er nog iets veranderd is heerlijk :klap:

Citaat van: AceVentura op februari 09, 2021, 04:46:06 PM
Wat goed dat je deze uitdaging aangaat :klap:

Ongeacht wat er uit gaat komen zal je in ieder geval nu een meer bewuste keuze maken óf en hoeveel social media je gebruikt. Het zal best even wennen zijn, zeker als je zo'n veelvuldig gebruiker bent zoals je omschrijft, maar het gaat zeker wat moois opleveren.

Succes, en als je dat wil vind ik het leuk als je ons een beetje op de hoogte houd. En omdat je nu natuurlijk heeeeeel veeel tijd over hebt heb je natuurlijk ook wel wat tijd om  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: te eten :)

het brengt de nodige stress met zich mee maar dat zakt al af, dag 2 ging ook prima  ;D gelukkig maar. Ik heb zo nu en dan wel het idee dat ik iets mis maar het is maar een week 8)
Freonlike groetnis

menno2108

Citaat van: Koffie op februari 09, 2021, 08:22:13 AM
Succes. :)

Bedankt Koffie!

Citaat van: Kim10 op februari 09, 2021, 12:47:20 PM
Benieuwd hoe je het gaat ervaren. (  :banghead: )

Tot nu toe gaat alles gelukkig goed maar het is nog maar dinsdag :o ;D
Freonlike groetnis

AceOfCups

Super, deze uitdaging aan te gaan Mennooloo!  :klap: Heel veel succes. Misschien sta je wel open voor verlenging? ;)
Geniet lekker van de sneeuw :)
Ecce homo

menno2108

Citaat van: Ace of Cups op februari 09, 2021, 09:34:05 PM
Super, deze uitdaging aan te gaan Mennooloo!  :klap: Heel veel succes. Misschien sta je wel open voor verlenging? ;)
Geniet lekker van de sneeuw :)

Dankjewel! Ik mis het toch wel een beetje dus ik denk dat ik niet ga verlengen ;D maar minderen is sowieso niet verkeerd! Hopelijk kan ik straks eerst van 6 uur per dag naar misschien 2 uur per dag, dat zou al een hele verbetering zijn.
Ik ga zeker genieten van de sneeuw! Jij ook? :klap:


Bedankt voor de support, doet me goed jongens :handschudden: :) :cake:
Freonlike groetnis

Joel,

De laatste tijd zie ik heel veel mensen die alleen met hun telefoon bezig zijn, goed dat je dat voor jezelf probeert te verranderen.
Zelf gebruik ik mijn telefoon als een veredelde klok met de mogelijkheid om muziek te luisteren en gebruik ik eigenlijk helemaal geen "social" media.

Veel succes met je poging om een week alleen een oude nokia te gebruiken en probeer daarna niet meteen terug te gaan naar hele dagen met de telefoon.

Inmiddels zijn de wegen weer bijna sneeuw vrij, maar ik heb genoeg handrem bochtjes gemaakt toen het nog kon.

menno2108

Nu de week voorbij is ben ik maar al te blij mijn telefoon weer terug te hebben.  :klap:Ik heb hem toch wel gemist. :-\
De eerste dag echter wel weer erg lang gebruikt  :78:maar ik denk nu dat ik gezien heb dat de wereld zonder toch ook wel mooi is hoop ik mijn gebruik te kunnen reduceren naar maximaal 3 uur per dag. Laat dat een begin zijn  ;D
Ik heb wel een stukje taart verdiend dacht ik zo! :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor de steun!
Freonlike groetnis

Koffie

 :cake2: :taart1: :taart2: :taart3:

Misschien helpt het je om op die 'dode' momenten waarop je normaal gesproken naar je telefoon grijpt, iets anders te doen?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Goed dat je dit experiment hebt gedaan mennooloo :cheerleader:

Ik kan me goed voorstellen dat je zo'n eerste dag het nodig "in te halen" hebt. Ik hoop wel dat je de komende dagen een meer bewuste keuze kan maken in hoeveel je er gebruik van maakt. Jij bent de gene die bepaald hoeveel je je telefoon gebruikt, niet andersom :)

:cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: heb je zeker verdient :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Je bent hoe dan ook een hele ervaring rijker!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Kim10

Nog even over sociale media; gisteren heb ik even gekeken of het me lukte om Instagram te installeren. En wel hoor; binnen 10 minuten.
Met wat er op me af kwam was ik niet zo blij. Advertenties en bekende Nederlanders. Instagram onmiddellijk verwijderd. Ging nog makkelijker dan het installeren. Heerlijk. :klap: