Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

één week lang zonder socialmedia

Gestart door menno2108, februari 09, 2021, 12:55:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceOfCups

Avondklok kan weer negatieve invloed hebben op je hoeveelheid  socialmedia gebruik :-[  ik baal er erg van iig
Ecce homo

Kim10

Hoi Menno, ik bedoelde eigenlijk; hoe doe je het zonder sociale media.  :) Of , ben je nog aan het minderen.

menno2108

Ahh, nou nu met de lockdown en veel thuis zijn helpt niet echt om te minderen. Daar schuif ik het dan maar op. Maar normaal was mijn tijd rond de 8/9 uur en dat is nu tussen de 4/5 uur. Dus opzich heeft de week zonder wel degelijk bijgedragen. 
Freonlike groetnis

menno2108

Citaat van: Ace of Cups op maart 21, 2021, 09:14:21 PM
Avondklok kan weer negatieve invloed hebben op je hoeveelheid  socialmedia gebruik :-[  ik baal er erg van iig

Ik heb voor mezelf besloten me er niet aan te houden, ik ga er niet met de auto op uit vanwege het risico op een boete maar ik hou me er in mijn eigen stadje niet meer aan. Geeft mij veel meer vrijheid en ruimte om te doen wat ik wil en gewoon met vrienden in het weekend toch af te kunnen spreken. En de spanning is echt fantastisch. Rondlopen over straat en gewoon strafbaar zijn omdat je op straat loopt, heerlijk! verstoppertje met de politie :flic:
Freonlike groetnis

Edewecht

 :klap: ... en het is precies het tegenovergestelde van elkaar alleen maar digitaal zien. ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Ik negeer de 'avondklok' ook, maar de spanning is er wel een beetje vanaf na de 20e keer :P, er wordt hier toch nooit gecontroleerd blijkbaar.

Kim10

Die avondklok interesseert me niet. Zie slecht in het donker - altijd al gedaan. Familie kwaaltje. Deed sowieso al niet veel s avonds.

Lytsedraak

Mij maakt die avondklok ook niets uit, na zes uur kom ik meestal mijn huis toch niet meer uit.

AceVentura

Ik heb zelf weinig redenen om na ingang van de avondklok buiten huis te zijn, alles waarvoor ik naar buiten zou willen gaan gaat al meer dan een jaar niet door.

Met het risico dat ik een hoop shit over me heen krijg wil ik wel zeggen dat ik het eigenlijk wel redelijk asociaal vind om je er simpelweg niet aan te houden. Niemand doet het voor z'n plezier aan die ophokplicht, en je hebt 15,5 uur per dag dat het wél kan, waarom moet het dan persé in die 8,5 uur dat het niet mag?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jaap

@AceVentura  Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Waar ik woon merk ik ook dat een steeds groter groepje de avondklok negeert. Maar de overgrote meerderheid houdt zich er nog wel aan.

Fricai

Ik hou er al heel lang van om 's avonds te gaan wandelen of skaten, haast altijd alleen, en ik geniet er specifiek van dat het 's avonds buiten donker(der) is, rustiger, koeler. Daarnaast gaat niet iedereen rond diezelfde tijd slapen, voor de ene valt die 8.5 uur grotendeels samen met tot rust komen & slapen, voor anderen is dat minder het geval. --- Maar goed, het is niet enkel dat, ik hou me er ook niet aan met sociaal contact, als ik ooit vrienden zie is het voornamelijk op doordeweekse avonden, van begin avond tot 22h-0h, ik had sinds het invoeren van avondklok iedere keer 20.50 naar huis kunnen racen, of een slaapzak mee kunnen nemen en op de bank kunnen gaan liggen, maar beide opties leken me totaal onzinnig.

Citaat van: AceVentura op maart 27, 2021, 11:39:09 AMje hebt 15,5 uur per dag dat het wél kan, waarom moet het dan persé in die 8,5 uur dat het niet mag?

Wat ik hier in lees, is: "Je houdt nog redelijk wat vrijheid over, waarom is het een probleem dat je een deel van je vrijheid wordt afgenomen?" Zo kun je echter elke stap richting totalitaire staat goedpraten. Ik trek hier een grens (of eigenlijk trek ik hem al een heel stuk terug, m.d.t.z.), ik laat de staat niet bepalen wanneer ik de deur uit mag, punt.

En tsja, wat betekent 'asociaal' precies? Ik ken het vooral als egoïstisch gedrag waar anderen last van hebben (bijv. qua geluidsoverlast). Ik zou het wel als dusdanig bestempelen om met verkoudheidsklachten (en zonder negatieve test) je onder de mensen te gaan begeven (tenzij al die mensen specifiek instemmen om het risico te lopen).  Maar verder dan dat... Vind ik eigenlijk juist de hele lockdown asociaal. Mensen die zelf geen winkel hebben stemmen in met het gedwongen sluiten van winkels, oftewel zelf minder risico lopen, en iemand anders betaalt de prijs wel (in de vorm van failliessement, of het moeten opeten van reserves of zelfs pensioen). Dat is egoïstisch. Zelfde verhaal met het hele idee van 'steunpakketten', we houden onze welvaart kunstmatig hoog, de volgende generatie betaalt het wel. En het gedwongen sluiten van scholen, waar kinderen de prijs mogen betalen in de vorm van vertraagde of zelfs gewoon mindere ontwikkeling.

AceVentura

Citaat van: Fricai op maart 28, 2021, 04:50:17 PM
En tsja, wat betekent 'asociaal' precies?
https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/asociaal
Een groot deel van de bevolking heeft zijn gedrag (hopelijk tijdelijk) aangepast om rekening te houden met anderen, gestuurd door de maatregelen die genomen zijn om juist dat te doen. Je kiest er zelf bewust voor om daar tegenin te gaan.
Dat de maatregelen ingaan tegen wat we als sociaal gedrag zien zal ik niet ontkennen. Je hoeft het er ook niet eens mee eens te zijn, ik ben het ook niet eens met alles wat er gedaan wordt. Laat dat vooral horen aan de personen die daar wat aan kunnen doen (met stemmen was daar een prachtige gelegenheid voor).
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Mijn vraag over de definitie was eigenlijk rhetorisch, ik bedoelde dat zoals ik de term ken, ik hem niet van toepassing vind op het schenden van onzinnige regels omtrent het coronavirus. De van Dale noemt: "zonder rekening te houden met anderen" --- Met wie hou ik precies geen rekening, als ik een stukje ga wandelen 's avonds, of naar huis ga na visite om 22u ipv 20u45 (of de volgende ochtend)? Wie wordt er slachtoffer van mijn gedrag? Zo ik het zie, is het andersom: Mijn landgenoten houden geen rekening met mij, door via de overheid te proberen mijn vrijheden in te perken.

Dat er concensus is over maatregelen, of dat er democratisch voor gekozen wordt, zegt me niets. Tenslotte was er ooit consensus dat slavernij ok was, en is bijv. Hitler ook democratisch gekozen.

Ook ik heb mijn gedrag aangepast, om rekening te houden met anderen. Maar dat doe ik omdat de vereiste offers in proportie zijn met de potentiële risico's voor anderen die ik kan vermijden. Ik ga enkel in tegen regels/adviezen waarbij dat niet het geval is. ;)

AceVentura

De algemene gedachte achter de avondklok is om contacten te verminderen, en op die manier verspreiding te voorkomen. Ik weet dat je daarop zich al 10-tallen topics over kan bediscussiëren, maar laten we dat nu even voor waar aannemen, anders komen dwalen er nog verder af (want dit topic ging immers over een week zonder social media ::) ).
Het benadelen zit hem er dan dus in dat door het schenden van die regels er meer contacten zijn, waardoor er meer besmettingen zijn, waardoor de maatregelen langer aangehouden moeten worden. Zie daar de benadeling van anderen door je er nu niet aan te houden.


Voor dit onderwerp ga ik het hier verder bij laten want ik merk dat we al dusdanig van mening verschillen over de maatregelen op zich dat verder discussiëren over dingen die daaruit voortvloeien totaal onzinnig is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

#44
 :flic: :)

Ik vind het prima dat er gediscussieerd wordt over corona, coronamaatregelen en het al dan niet naleven daarvan, maar ik stel voor dat degenen die dat graag willen, daar hier in het board in Buiten-A-ards een topic over starten. Dan kunnen we hier weer verder praten over het leven zonder Social Media. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie