Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

één week lang zonder socialmedia

Gestart door menno2108, februari 09, 2021, 12:55:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Waar het hart van vol is, stroomt de mond van over, ... Echter soms in het verkeerde topic, daar heb ik wel een handje van, geloof ik. Excuses!  :-[ ;)

Ben wel benieuwd hoe het inmiddels gaat met mennooloo? Zelfs 4/5u social media klinkt me nog als enorm veel, ik vind het moeilijk voor te stellen dat je daar zo veel uit kunt halen dat het die tijd waard is. --- Social media heb ik nooit (of al heel lang niet meer) veel gebruikt, maar de situatie omtrent corona heeft wel (tijdelijk) andere slechte gewoontes van me verergerd, dat was deprimerend want de dagen vlogen voorbij zonder dat ik het gevoel had veel productiefs of zelfs maar interessants te doen..

Als je 4/5u nog te veel vindt, of het weer verergert, kun je nog overwegen een psycholoog op te zoeken? Ik denk dat dit fenomeen best vaak voorkomt.

Lytsedraak

Nu we het hebben over social media gebruik, daar valt dit forum natuurlijk ook onder.

Ik heb het eigenlijk nooit gemeten, maar als ik bezig ben op mijn laptop, dan ga ik tussen het schrijven of onderzoeken van onderwerp al eens gemakkelijk naar facebook of reddit of ik kijk nog eens op dit forum. En vooral op sites als facebook of reddit is het scrollen en blijven scrollen een gevaarlijke valkuil om in te vallen, daar ben ik wel eens meer tijd kwijtgeraakt dan ik eigenlijk wilde.


AceVentura

Het klopt inderdaad dat een forum als dit formeel ook onder social media valt.

Het verschil met diensten als facebook en reddit (en de vele anderen) is dat ze verdienen aan jouw aandacht en dus alles op alles zetten om de dienst zo verslavend mogelijk te maken. Hoe langer je naar hun dienst kijkt (en ze je advertenties of andere content kunnen laten zien waar ze voor betaald krijgen) hoe beter het voor ze is. Dat constante scrollen hoor daar inderdaad ook bij. Wat dat betreft is het ook helemaal niet vreemd dat er excessen ontstaan zoals mennooloo hier omschrijft, sterker nog, daar is het zelfs voor gemaakt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Hihihi... ik heb mezelf soms weleens voorzichtig als wereldvreemd bestempeld, omdat ik niets weet van BN-ers, personalities, celebrities, filmsterren, series en noem maar op, en omdat dit forum werkelijk het enige social medium is waarmee ik me bezighoud.
Maar langzamerhand begint dit zelfbeeld om te draaien: wat is er 'wereldvreemd' aan om NIET 70% van je leven naar glaasjes (tv, smartfoons, computerschermen...) te zitten turen, maar lekker buiten om je heen te kijken, en echte ogen te zien. Nee, ik heb niet veel vriend(in)en, maar ze zijn wel echt. ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)