Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

één week lang zonder socialmedia

Gestart door menno2108, februari 09, 2021, 12:55:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Citaat van: Kim10 op februari 18, 2021, 12:18:53 PM
Instagram onmiddellijk verwijderd. Ging nog makkelijker dan het installeren. Heerlijk. :klap:
:schater:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

menno2108

Citaat van: Koffie op februari 16, 2021, 12:21:59 PM
:cake2: :taart1: :taart2: :taart3:

Misschien helpt het je om op die 'dode' momenten waarop je normaal gesproken naar je telefoon grijpt, iets anders te doen?

Dat is zeker een goede optie, alleen op de één of andere manier voel je toch die druk dat er wellicht berichten zijn of dat je dingen moet zien op tiktok of instagram bijvoorbeeld.

Citaat van: AceVentura op februari 16, 2021, 06:57:15 PM
Goed dat je dit experiment hebt gedaan mennooloo :cheerleader:

Ik kan me goed voorstellen dat je zo'n eerste dag het nodig "in te halen" hebt. Ik hoop wel dat je de komende dagen een meer bewuste keuze kan maken in hoeveel je er gebruik van maakt. Jij bent de gene die bepaald hoeveel je je telefoon gebruikt, niet andersom :)

:cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: heb je zeker verdient :cheerleader:

Precies zo denk ik er ook over jij bepaalt zelf hoeveel je hem gebruikt alleen was het voor mij vaak andersom. De afgelopen dagen is mijn gemiddelde telefoon gebruik ongeveer een uur per dag afgenomen. Een goed begin maar nog steeds veel als je in je achterhoofd hebt dat het van ong 6 uur nu naar ong 5 uur is gegaan. Maar het is zeker een begin.  :)

Citaat van: Edewecht op februari 16, 2021, 08:31:54 PM
Je bent hoe dan ook een hele ervaring rijker!

Dat sowieso! het was zeker de moeite waard! ;D

Citaat van: Kim10 op februari 18, 2021, 12:18:53 PM
Nog even over sociale media; gisteren heb ik even gekeken of het me lukte om Instagram te installeren. En wel hoor; binnen 10 minuten.
Met wat er op me af kwam was ik niet zo blij. Advertenties en bekende Nederlanders. Instagram onmiddellijk verwijderd. Ging nog makkelijker dan het installeren. Heerlijk. :klap:

goh, ik wou dat ik er vanaf kon...  :'( :D ;D
Freonlike groetnis

AceVentura

Citaat van: mennooloo op februari 19, 2021, 03:06:50 PM
Citaat van: Kim10 op februari 18, 2021, 12:18:53 PM
Nog even over sociale media; gisteren heb ik even gekeken of het me lukte om Instagram te installeren. En wel hoor; binnen 10 minuten.
Met wat er op me af kwam was ik niet zo blij. Advertenties en bekende Nederlanders. Instagram onmiddellijk verwijderd. Ging nog makkelijker dan het installeren. Heerlijk. :klap:
goh, ik wou dat ik er vanaf kon...  :'( :D ;D
De enige die je tegenhoud ben je zelf, dus wat houd je tegen?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

menno2108

Citaat van: AceVentura op februari 19, 2021, 07:03:35 PM
Citaat van: mennooloo op februari 19, 2021, 03:06:50 PM
Citaat van: Kim10 op februari 18, 2021, 12:18:53 PM
Nog even over sociale media; gisteren heb ik even gekeken of het me lukte om Instagram te installeren. En wel hoor; binnen 10 minuten.
Met wat er op me af kwam was ik niet zo blij. Advertenties en bekende Nederlanders. Instagram onmiddellijk verwijderd. Ging nog makkelijker dan het installeren. Heerlijk. :klap:
goh, ik wou dat ik er vanaf kon...  :'( :D ;D
De enige die je tegenhoud ben je zelf, dus wat houd je tegen?

Dat is zeker waar, maar het is ook zeker vermaak
Freonlike groetnis

AceVentura

Dat zal zeker. Aan jou de keuze hoeveel tijd je in dat vermaak wil steken, hoe gaat dat nu?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

menno2108

Citaat van: AceVentura op februari 25, 2021, 06:53:10 PM
Dat zal zeker. Aan jou de keuze hoeveel tijd je in dat vermaak wil steken, hoe gaat dat nu?

Op dit moment gaat het wel wat minder.. gister was de schermtijd alweer bijna 8 uur. Nog altijd beter dan 12 maar het gaat wel weer omhoog. Maar ik denk ook dat in deze tijd de telefoon nu juist helpt en de tijd te doden na 21.00 of wanneer je een dag niks te doen hebt.
Freonlike groetnis

Lytsedraak

Het is lastig; ik ervaar zelf ook hoe verslavend gsm en computer kunnen zijn. Het is zo gemakkelijk om jezelf ermee af te leiden en er is zoveel te doen met die kleine apparaten. De uitvinding van die dingen zijn een zegen en een vloek, het is enorm gemakkelijk, maar soms ook te gemakkelijk. Als we ons vervelen is het binnen handbereik en meteen is de verveling weg.


AceVentura

Hoe gek het misschien ook klinkt, maar je zo af en toe vervelen is ook goed voor je. Even niets moeten enzo ...
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik zelf mediteer niet, maar ik vraag me af of dat iets voor je zou zijn, om op 'lege' momenten een meditatieoefening te doen. Ook best een idee voor mezelf.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10

Of een boek lezen. Kan ik je aanraden!

Koffie

Op het moment lukt lezen me nauwelijks. Sinds afgelopen zomer. Dus ik ben zelf momenteel een beetje zoekende en ik kwam op het idee van meditatie. Ik heb gegoogeld op wat heel eenvoudige, korte oefeningetjes. En ooit heb ik een filmpje gezien, een heel bekend filmpje, van een monnik die zegt: Just one breath! Nou, dat is, zelfs voor mij, nog wel enigzins te overzien.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Lytsedraak

Citaat van: AceVentura op maart 03, 2021, 08:18:34 PM
Hoe gek het misschien ook klinkt, maar je zo af en toe vervelen is ook goed voor je. Even niets moeten enzo ...

Als ik niets doe ga ik fantaseren en bedenk ik wat mijn personages doen. Dat best leuk, alleen moet ik daarna wel ergens de tijd vinden het op te schrijven. Maar mijn hoofd valt nooit stil.

Cobie

Als ik niets te doen heb dan ofwel leer ik Chinese, ofwel ik mediteer.


menno2108

Citaat van: Kim10 op maart 21, 2021, 01:28:43 PM
Hoe is t Menno?  :)

met mij gaat het goed hoor ;) met jou ook?
Baal alleen wel dat er weer geen versoepelingen aan zitten te komen maar ja.. je kan niet alles hebben.
Freonlike groetnis