Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik zoek ervaringen om te gebruiken in fictie

Gestart door Lytsedraak, februari 21, 2021, 05:26:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Ik ben blij dat je te 'laf' was om jezelf iets aan te doen. Ik vind je bijdragen hier heel waardevol.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10

Ik lees je ook graag Bjorn Again. Echt waar  :)

BjornAgain

Wees gerust :)

Dit is inmiddels jaren terug, inmiddels heb ik gewoon een ontzettend leuke baan, een zoontje, een huisje...

Ik heb vooral geleerd hoe belangrijk het is om er voor elkaar te zijn en dat vind ik dus echt het mooie aan dit forum. De hartelijkheid waarmee iedereen ontvangen wordt, geen gezeur van daar heb je voor de honderste keer hetzelfde topic. Daarom kom ik zelf hier ook graag terug.

AceOfCups

@BjornAgain: wat een levensverhaal, heftig lijkt me, altijd onderweg zijn naar nergens. Als buitenstaander, en vooral met de wetenschap dat het allemaal goed afgelopen is, vind ik het ook een heel mooi beeld. Symbolisch voor hoe het met veel mensen gaat. Maar vooral heel mooi hoe je dat hebt omgebogen naar waar je nu bent :)

@Lytsedraak: in 2006 heb ik voor het eerst aan iemand omschreven dat ik aseksueel was, puur mijn ervaringen, want dat woord kende ik nog niet. In 2009, toen ik intussen wel internet had, kende ik het woord nog steeds niet; mijn computer gebruikte ik vooral om verslagen uit te werken en omdat ik het fenomeen in andere bronnen ook niet tegenkwam, kwam ik niet op het idee om er iets over op te zoeken. Voor mij was het wat het was.
Ik wist wel dat er mensen waren met problemen, qua 'geen zin hebben'. Enerzijds dacht ik dat ik gewoon nog veel extremer was dan zij, maar anderzijds voelde ik ook dat dat het niet was, want ik miste voor mijn gevoel niks, het was vooral lastig in combinatie met een relatie. Wel realiseerde ik me dat ik daarmee nogal raar was en ogenschijnlijk de enige. In 2009 was ik drieëndertig jaar; misschien waren jongeren van twintig wat actiever op internet en daardoor beter ingelicht?

Dit forum was er toen ook al; weliswaar zijn veel leden uit die tijd niet meer actief, maar misschien kan je in de oudere berichten nog waardevolle informatie teruglezen m.b.t. je personage? Voor zover je dat niet al gedaan hebt :)

Ecce homo

Lytsedraak

Heel erg bedankt voor jouw reacties, BjornAgain.
En jij ook, Ace of Cups. Ik heb inderdaad al eens geneusd tussen de verhalen van onze leden op de hoofdpagina. Allemaal heel uiteenlopend, maar stuk voor stuk bijzondere ervaringen.