Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Lytsedraak, februari 18, 2021, 02:44:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lytsedraak

Hallo allemaal,

Ik heb dit forum nog maar twee dagen geleden gevonden, tijdens een zoektocht naar wat aseksualiteit precies is. Ik ben vrouw, 37 jaar, getrouwd, moeder van 6-jarige. En soms moet je blijkbaar 37 worden om ergens achter te komen.

Hoewel ik al een paar jaar weet dat aseksualiteit bestaat omdat een internet-vriendin zich zo identificeert, had ik zelf nog niet alle linken gelegd. Dat gebeurde pas toen ik laatst terugdacht aan mijn jeugd waarin ik nooit verliefd ben geweest of enige interesse had in jongens op een seksuele manier, en daarna andere dingen opmerkte in mijn leven die ineens allemaal verklaard werden door de kenmerken van aseksualiteit. Het hielp om erachter te komen dat het een spectrum is en dat er microlabels bestaan.

Ik ben er dan ook voor uitgekomen naar mijn man toe en die accepteerde het gelukkig heel snel. Zodra ik had uitgelegd wat het inhield, herkende hij dat ook in mij en was het eigenlijk niks nieuws voor hem.

En nu ben ik hier.


Koffie

Fijn dat je hier bent, welkom!
En ook heel fijn dat je an het zo goed lijkt te accepteren. Vaak komen mensen hier juist omdat het een probleem vormt in de relatie.

Ik zelf was 41 toen ik voor het eerst echt iets las over aseksualiteit. Ik had het woord ooit wel eens gehoord, maar ik kon me niet voorstellen dat ik dat was, want er was niets met mijn libido. Daarnaast denk ik ook dat ik het niet wilde weten. Dat had te veel consequenties. Maar later was ik enorm blij dat ik het wel wist, dat heeft echt als een bevrijding gevoeld. Hoewel een deel van de dubbelheid blijft, want mocht ik ooit een relatie willen, dan is het over het algemeen een obstakel.

Dus heel goed om te lezen dat het bij jullie een plek vindt binnen jullkie relatie. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Lytsedraak,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Leuke naam trouwens :)

Fijn dat je het al meteen goed kan bespreken met je man, dat horen we (helaas) ook wel eens anders.
Ik was zelf ook 32 toen ik aseksualiteit ontdekte, dus ook qua leeftijd ben je zeker niet de enige.

Veel plezier hier, en ik hoop dat je hier kan vinden wat je zoekt  :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

...en nu ben je hier. Welkom! :cake2:

Ik was 50 toen ik het woord aseksueel ontdekte, en ik was er heel blij mee.
Ik hoop voor je dat je in de volgende 37 jaar van je leven verder je weg vindt met je aseksualiteit en met de mensen die je lief zijn!
:hart1:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

JJ

Welkom Lytsedraak!
Zoals je al hebt gezien is het helemaal niet gek om er pas later achter te komen. Zelf was ik er pas een paar maanden geleden, op mn 39e achter.
Veel plezier op het forum.

AceOfCups

Welkom Lytsedraak!  :cake: :cake: :cake:
Wat goed dat het op zo'n manier een plek kan krijgen bij je, en echt heel fijn dat je man het accepteert en herkent :)
Veel plezier hier!
Ecce homo

menno2108

Wolkom op it Foarum!

Leuke naam dat zei mijn moeder ook altijd tegen mij. kom zelf uit Fryslân. Kunnen we met die naam stellen dat je uit Fryslân komt? ;D
veel plezier op het forum!
Freonlike groetnis

Lytsedraak

Bedankt allemaal ^_^


Citaat van: mennooloo op februari 19, 2021, 04:37:43 PM
Wolkom op it Foarum!

Leuke naam dat zei mijn moeder ook altijd tegen mij. kom zelf uit Fryslân. Kunnen we met die naam stellen dat je uit Fryslân komt? ;D
veel plezier op het forum!

Helaas kom ik niet uit Fryslân, ik ben Limburgse :) Ik heb wel een Fries personage waar ik graag over schrijf en heb me voor hem wat verdiept in de provincie en de taal. En ik vind het wel een heerlijke provincie om op vakantie te gaan.


Jaap

Welkom op het forum, ik wens je veel plezier en herkenning hier!  :cake: :cake: :cake:

Ik heb me ook nog maar kort geleden hier aangemeld, maar ik wist al wat langer van het bestaan ervan.
Ik lees hierboven dat je ook uit Limburg komt, den haaj ich ut auch in ut plat kinne sjrieve, of kalse gein plat?

Lytsedraak

Je had het in het plat kunnen schrijven :) Ik kan het Limburgs verstaan als het wordt gesproken en lezen als het wordt geschreven, maar ik spreek het zelf niet.

Ik kijk ernaar uit iedereen hier beter te leren kennen.

Edewecht

(Edewecht gaat heel even :offtopic: )

Heerlijk, die streektalen hier! :klap:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Yezie

Citaat van: Lytsedraak op februari 18, 2021, 02:44:09 PM
Hallo allemaal,

Ik heb dit forum nog maar twee dagen geleden gevonden, tijdens een zoektocht naar wat aseksualiteit precies is. Ik ben vrouw, 37 jaar, getrouwd, moeder van 6-jarige. En soms moet je blijkbaar 37 worden om ergens achter te komen.

Hoewel ik al een paar jaar weet dat aseksualiteit bestaat omdat een internet-vriendin zich zo identificeert, had ik zelf nog niet alle linken gelegd. Dat gebeurde pas toen ik laatst terugdacht aan mijn jeugd waarin ik nooit verliefd ben geweest of enige interesse had in jongens op een seksuele manier, en daarna andere dingen opmerkte in mijn leven die ineens allemaal verklaard werden door de kenmerken van aseksualiteit. Het hielp om erachter te komen dat het een spectrum is en dat er microlabels bestaan.

Ik ben er dan ook voor uitgekomen naar mijn man toe en die accepteerde het gelukkig heel snel. Zodra ik had uitgelegd wat het inhield, herkende hij dat ook in mij en was het eigenlijk niks nieuws voor hem.

En nu ben ik hier.
Welkom Lytsedraak ik hoop dat je hier welkom voelt en als je vragen hebt kan dat altijd hier
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

AntoAntoinette