Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voorstellen

Gestart door Aiyana, februari 21, 2021, 09:17:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aiyana

Hallo allemaal,

Graag wil ik me met dit berichtje voorstellen. Ik heb het forum pas gevonden nadat ik deze week in de Volkskrant een artikel las over aseksualiteit. Misschien heel raar, maar ik had er nooit van gehoord en bij het lezen erover vielen steeds meer puzzelstukjes op zijn plaats. Ik ben inmiddels 41. Ik heb nooit enige interesse gehad in seks of alles wat ermee te maken heeft. Ik ben vrij jong getrouwd met een lieve man die inmiddels al vele jaren gelukkig is met een andere man. Ik heb mezelf toen nog voorgehouden dat onze seks geen succes was omdat hij homo was. Daarna heb ik nog wat gedate en een keer een korte relatie gehad, maar dat liep allemaal niet. Ik heb wel altijd behoefte gehad aan een relatie, ik kan verliefd zijn en graag knuffelen, maar meer niet. Als jong meisje wilde ik altijd al moeder worden en toen ik wat ouder werd en een relatie maar niet leek te lukken, heb ik mijn pad gezocht om mijn grote kinderwens te vervullen en jaren geleden heb ik een kind geadopteerd. Wij zijn dus met ons tweetjes en omdat mijn kind wat extra zorg nodig heeft was er ook geen tijd voor daten of relaties. Ik heb me wel vaker afgevraagd hoe het eigenlijk zou moeten als ik een relatie zou krijgen omdat ik altijd het gevoel had dat er iets mis was met me, iets niet klopte. Het was dan ook wel makkelijk / veilig om geen mannen in mijn leven te hebben. Ik heb ook nooit gesnapt hoe het kon dat ik seks zo naar vind terwijl ik geen traumatische ervaringen heb. En opeens lees ik dan over aseksualiteit in de krant en direct valt het kwartje: dat ben ik. Ik heb er iets over tegen mijn zus gezegd en die kende het wel en zei: ik heb je ook altijd zo gezien. Het is wel fijn om te lezen dat er dus niets raars of mis met me is, maar dat ik gewoon, net zoals velen met mij, wat anders ben dan de meeste mensen. Wat het verder voor me betekent weet ik nog niet. Het is nog te nieuw. Ik moet het nog laten bezinken. Fijn dat ik op dit forum mag lezen!

Aiyana

JJ

Welkom Aiyana!
Het is zeker niet raar hoor, om nog niet van aseksualiteit gehoord te hebben en er pas laat achter te komen. Zelf ben ik 40 en ben ik er ook pas net achter. Net als jij vond en vind ik het ook fijn om verhalen en ervaringen van anderen te lezen en daar dingen van mezelf in te herkennen. Waar ik altijd wel wist dat ik niet raar was (niet op aseksueel gebied tenminste ;)) en dat ik niet de enige zou zijn (ongeacht die 0 procent in het artikel), was het erg fijn om dat bevestigd te zien.
Veel plezier op het forum.

Koffie

Welkom!

Het komt regelmatig voor dat iemand al rond de 40 is of zelfs rond de 50. En we hebben hier ook wel 60-ers verwelkomd. Ik zelf was in 2012 43 toen ik hier kwam omdat ik net had ontdekt dat wat ik al zo lang probeerde te begrijpen en niemand uit kon leggen, aseksualiteit was. Hoewel ik ook lang niet echt heb willen weten hoe ik in elkaar zat, omdat ik te graag in elk geval op dat gebied toch een beetje meer gemiddeld wilde zijn. Maar uiteindelijk kun je toch niets en niemand anders zijn dan jezelf. :)

Laat het rustig bezinken. Lees maar rond en als je vragen hebt of iets wilt delen, voel je vrij.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Hallo Ayiana,

Gefeliciteerd met je ontdekking. En van harte welkom op dit forum! :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

chadao


Jaap

Welkom op het forum!  :cake: :cake: :cake:

Fijn dat je toch op deze manier je kinderwens in vervulling hebt kunnen laten gaan.

Veel leesplezier hier!

BjornAgain

Welkom Aiyana,

Vaak zijn het inderdaad allemaal puzzelstukjes die op zijn plaats moeten vallen, omdat er toch zo'n grote mythe omtrend seks heerst. Iedereen zou er van moeten genieten en het liefst zo vaak mogelijk doen. Als het dan in jouw geval tegenvalt dan zoek je naar allerlei excuses om het voor jezelf goed te praten.

Pas als je ergens iets over het onderwerp hoort en dan hier op het forum verhalen van anderen leest, dan herken je stukjes van je eigen situatie daarin en langzaam begin je te realiseren dat je geen seksuele aantrekking hebt, maar eigenlijk seks hebt gehad omdat het er nou eenmaal bij hoort. Ik was ook eind 30 toen ik na een gestrand huwelijk en ik familie en vrienden moest vertellen dat we uit elkaar gingen omdat ons seksleven niet spannend genoeg was voor mijn ex en ik dus hier op het forum erachter kwam dat ik echt niet de enige was. Wat was dat een opluchting!

Geweldig dat je je kinderwens niet hebt opgegeven en je dat op deze manier wel invulling hebt kunnen geven. Inderdaad raar ben je zeker niet en ja wie weet kom je hier nog wel een leuke aseksuele man tegen. In ieder geval voel je vooral vrij om te delen en vragen wat je wilt...

Iedereen wordt hier met alle respect behandeld en geen vraag is te gek!

AceVentura

Welkom op het forum Aiyana,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Wat goed dat je aseksualiteit en ons gevonden hebt :cheerleader: Fijn ook dat het artikel in de Volkskrant je zo geholpen heeft.
Kijk gerust rond hier en stel je vragen als je die hebt, voor ons is geen vraag raar of gek.

Veel plezier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceOfCups

Welkom Ayana!  :cake: :cake: :cake:

Niks raars aan of mis mee; je bent net zo normaal als wij :)  Fijn dat je er al met iemand over hebt kunnen praten in je omgeving en dat je bovendien een begripvolle reactie kreeg.
Hopelijk kan je het allemaal een goede plek geven, en wellicht helpt het forum hier een beetje bij, dus lees lekker rond.

Veel plezier hier!
Ecce homo

Lionne

Welkom Aiyana! Nog een 40 jarige hier  ;) Ik ben er zelf ook pas sinds een aantal jaar achter, alhoewel ik altijd wel het gevoel had anders te zijn op dit gebied. De herkenning hier is in elk geval erg prettig, vind ik.

Veel plezier hier op het forum!

groetjes, Lionne

AntoAntoinette