Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Rainbowvote

Gestart door AceOfCups, maart 01, 2021, 08:07:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceOfCups

Blijkbaar heeft het COC een soort van stemwijzer gelanceerd waarin je inzicht kunt krijgen in de standpunten en ideeën van de verschillende partijen en/of hun stemgedrag uit de voorgaande regeerperiode m.b.t. LHBT+ issues. Athans, van de partijen die hier aan mee wilden werken. Ook stellen per partij kandidaten zich voor die zelf op de een of andere manier lhbt zijn of zich daar bijzonder voor in (willen) zetten.
Voor wie het interessant vindt: https://www.rainbowvote.nu/
Ecce homo

AceVentura

Interessante site Ace of Cups, bedankt voor het delen :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Kim10

Lukte me niet om de stemwijzer te openen. Direct een foutmelding. (Oeps kan de pagina niet vinden). Kan me niet herinneren dat er ooit een partij is geweest die zich daadwerkelijk inzette voor LHBTQA-ers. Wanneer de verkiezingen naderen wordt er wel eens wat geroepen zo hier en daar, maar verder is het altijd erg rustig hoor  :)

Lytsedraak

Je kunt er meestal wel vanuit gaan dat alle mooie beloftes die gebeuren in de aanloop naar verkiezingen uiteindelijk niet uitgevoerd zullen worden. Zelfs al willen ze al hun idealen waarmaken, ze krijgen te maken met coalities, stemmingen over ieder voorstel, en natuurlijk willen ze aan de macht blijven zodra ze er zitten, dus proberen ze vooral de grote groep gelukkig te houden.

Het is wel zorgelijk dat de SGP het homohuwelijk weer ongedaan willen maken. 

"Bij de verkiezingen staan ook de belangen van lesbische, homoseksuele, bi+, transgender en intersekse personen (LHBTI's) op het spel. Op deze website lees je hoe partijen denken over LHBTI-kwesties. Daarmee kan je straks in het stemhokje een goed geïnformeerde keuze maken!"

Is LHBTI de officiële term, of de gekozen term voor deze website? Ik zie verschillende afkortingen voorbijkomen en het is soms wat verwarrend over welke we zouden moeten gebruiken. Wel jammer dat aseksueel er in dit geval niet bij wordt vermeld.

AceVentura

Er is volgens mij geen officiële term, ik kom ook verschillende varianten tegen: LHBT, LHBTQ, LHBTI, LHBTQIAP, LGBTQQIP2SAA
Bij alle varianten al dan niet met + erachter, en de G (Gay) en H (Homo) lijken uitwisselbaar 8), en dan heb ik vast nog varianten gemist  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Kim10

Ja die SGP is een vervelende club. Ik las ergens dat  ze ook de wetgeving rond abortus willen terugdraaien. Als ik die lijttrekker van ze op TV zie moet ik altijd lachen. Echt zo'n mannetje dat zijn vrouw "moeder" noemt.

AceOfCups

Citaat van: Kim10 op maart 03, 2021, 01:56:28 PM
Ja die SGP is een vervelende club. Ik las ergens dat  ze ook de wetgeving rond abortus willen terugdraaien. Als ik die lijttrekker van ze op TV zie moet ik altijd lachen. Echt zo'n mannetje dat zijn vrouw "moeder" noemt.
:schater: Ik gun ieder zijn politieke voorkeur, maar zij kwamen bij déze stemwijzer inderdaad wel als slechtste optie naar voren.
Ecce homo

Lionne

Interessante site ace of cups, mooi overzicht. Ik was me net in (algemene) stemwijzers aan het verdiepen ;). Dank voor het delen!

AceOfCups

De provinciale staten verkiezingen komen eraan; lekker suf, denk je misschien, maar indirect ook van invloed op wie er uiteindelijk in de eerste kamer komen te zitten en daar voor of tegen nieuwe wetsvoorstellen kunnen stemmen. Heel belangrijk dus!

Toen ik bij rainbowvote keek (voor de geïnteresseerden: https://rainbowvote.nu/) deed ik een leuke ontdekking: een van de kandidaten  van de Partij voor de Dieren in Gelderland komt er openlijk voor uit aseksueel te zijn :-)
En Groen Links benoemde dit: "Vooral transgenders, non-binaire personen en pan- en aseksuelen ervaren nog veel te veel onveiligheid en te weinig acceptatie. Deze groepen verdienen extra aandacht in Gelderland als Regenboogprovincie"

Fijn dat wat niet helemaal binnen de rechtlijnigheid valt voorzichtig aan wat serieuzer genomen wordt :-)
Ecce homo

AceVentura

Bedankt voor het delen AceOfCups :klap:
Inderdaad handig om eens door te kijken met de nieuwe verkiezingen die er aan komen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

PallaS.


Koffie

Ik zie dat ik met een gerust hart kan stemmen wat ik het liefste stem. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie