Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit en aphantasia

Gestart door Lytsedraak, maart 11, 2021, 12:29:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Torbs

Ik snap de zucht van Edewecht heel goed. Als je anecdotisch bewijs serieus neemt dan kan je bijna overal wel bewijs voor vinden.

Maar er kan natuurlijk wel op persoonlijk vlak een link zijn tussen jouw aphantasia en jouw aseksualiteit. Ik bedoel, als jij dat zo ervaart wie zijn wij dan om dat te weerleggen. Ik denk alleen niet dat er een algemene zin een verband is.

Wel is het super interessant om te lezen hoe verschillende mensen hun gedachten verschillend ervaren, of misschien ook wel echt verschillende soorten gedachten hebben. Zelf kan ik wel redelijk beelden voor de geest halen. Maar ik dacht vroeger eigenlijk nooit in woorden, zonder innerlijke monoloog zeg maar. Dat heb ik op een gegeven moment bewust veranderd door met een innerlijke monoloog te oefenen, dat bevalt me een stuk beter!



Lytsedraak

Ik geloof ook wel dat het mogelijk is dat mensen met aphantasia ook aseksueel kunnen zijn, maar zelf denk ik ook niet dat aphantasia het veroorzaakt. Ik had op het Engelse Aven forum met iemand gesproken die anderen vertelde dat aseskualiteit door aphantasia kwam en ik vond het moeilijk te geloven, daarom wilde ik hier eens peilen hoe dat hier ervaren werd.

Maar het is inderdaad interessant om te zien hoe verschillend een brein kan zijn. Visualisatie, interne monologen. De een kan het wel, de ander niet. Toen ik voor het eerst hoorde dat er mensen waren die geen intern monoloog hadden was ik verbaasd want voor mij is dat zo normaal, maar ik was dan ook verbaasd toen ik hoorde dat mensen dingen die ze lezen voor zich kunnen zien als een film want dat kan ik dan weer absoluut niet.