Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Alles leesbaar voor niet-leden

Gestart door AntoAntoinette, maart 12, 2021, 04:05:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AntoAntoinette

Hoihoi

Heb een vraagje. Klopt het dat het voor niet leden gewoon alles leesbaar is?

Ik zie vaak heel vaak gasten...

Als dat zo is, wil ik graag het een en ander verwijderen, daar ik liever hier anoniem ben. Heb geen geheimen, maar ik wil dit niet met de hele wereld delen.

Edewecht

Hallo AntoAntoinette,

Alles wat op het gewone forum staat, is zichtbaar voor iedereen, ook zonder in te loggen.

Maar er is ook een privé-gedeelte, waar je alleen toegang toe hebt als je ingelogd bent en als je minimaal 25 berichtjes hebt geplaatst. Hier kunnen leden dus wat meer vertrouwelijke dingen delen.

Dan hebben we nog de 'gasten'. Er staat 'Gast' bij een bericht als een lid haar/zijn account opgezegd heeft, maar haar/zijn bericht staat er nog.

Wij verwijderen overigens geen berichten. Zie: het onderwerp Berichten verwijderen op het board 'Over het forum'.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceOfCups

Hoi AntoAntoinette,

Die aantallen gasten die je onderaan de indexpagina ziet staan kunnen ook niet ingelogde leden zijn,  maar het is  evewel goed om je ervan bewust te zijn dat het openbaar is en dus nadenken over wat je wilt delen  :)
Ecce homo

AceVentura

Het klopt inderdaad dat we een openbaar forum zijn. Daar zijn een aantal redenen voor:
1) Doordat we onze verhalen delen kunnen we ook gevonden worden (waardoor er nieuwe leden bij komen)
2) Bijna iedereen hier leest eerst mee voordat ze een account aanmaken, dat zou niet kunnen als we alles afsluiten

Zoals Edewecht aangaf hebben we ook een privé deel voor dingen die niet de hele wereld wat aan gaat ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AntoAntoinette

Dank jullie wel voor de reacties  :)

AntoAntoinette

Citaat van: Edewecht op maart 12, 2021, 06:34:51 PM
Hallo AntoAntoinette,

Alles wat op het gewone forum staat, is zichtbaar voor iedereen, ook zonder in te loggen.

Maar er is ook een privé-gedeelte, waar je alleen toegang toe hebt als je ingelogd bent en als je minimaal 25 berichtjes hebt geplaatst. Hier kunnen leden dus wat meer vertrouwelijke dingen delen.

Dan hebben we nog de 'gasten'. Er staat 'Gast' bij een bericht als een lid haar/zijn account opgezegd heeft, maar haar/zijn bericht staat er nog.

Wij verwijderen overigens geen berichten. Zie: het onderwerp Berichten verwijderen op het board 'Over het forum'.

Moet mij toch even van het hart, dus als ik 25 berichten schrijf krijg ik mijn privacy op het besloten deel? Wie verzint het  :bloos:

:schater:

AntoAntoinette

Ik ben absoluut serieus. Ik heb inmiddels 25 berichten en dit is nr 26.

Wil gewoon anoniem kunnen schrijven op een forum waar ik mij veilig kan voelen.

AceVentura

Ik snap wat je bedoeld, als er iemand is die om privacy geeft ben ik het wel.
Bedenk ook dat ook jij dit forum hebt kunnen vinden doordat anderen publiek hun verhaal hebben gedeeld, dat is hoe een community als deze werkt. Als we letterlijk alles in een besloten omgeving zouden doen dan weet aan het eind niemand van ons bestaan af.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Citaat van: AntoAntoinette op maart 19, 2021, 06:17:42 PM


Moet mij toch even van het hart, dus als ik 25 berichten schrijf krijg ik mijn privacy op het besloten deel? Wie verzint het  :bloos:

:schater:

Oke, als je het zo 'vriendelijk' stelt: veiligheid op het forum is voor iedereen belangrijk. Voor jou, voor andere leden en ook voor ons als mods. We zijn daar best streng op. Daarom juist die 25 berichten, zodat niet iedereen zomaar plompverloren alles lezen kan.

Tot nu toe is het niet nodig geweest te eisen dat er 25 redelijk inhoudelijke berichten moeten worden geplaatst. Ik  ben ook lid geweest van een forum waar dat namelijk wel een vereiste was en dat kan een struikelblok vormen voor mensen. Daarom heb ik dat hier nooit voorgesteld en, hopelijk, zal dat ook niet nodig zijn. Hopelijk ben je je dat bewust.

Dus, daarom 'verzinnen' we dat. Dat jij ons daarom kennelijk uit wil lachen, met die schatersmilie en de manier waarop je je uitdrukt, zegt iets. Maar goed, je hebt je nu in het prive-gedeelte gezwetst,  wees welkom daar.

Kritiek is welkom, vragen altijd, maar uitlachen schiet bij mij echt heel erg verkeerd. Wij behandelen mensen met respect, dat verwacht ik terug ook.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: AntoAntoinette op maart 19, 2021, 06:17:42 PM
Wie verzint het

Wij. :)

Citaat van: AntoAntoinette op maart 12, 2021, 04:05:08 PM
Hoihoi

Heb een vraagje. Klopt het dat het voor niet leden gewoon alles leesbaar is?

Ik zie vaak heel vaak gasten...

Als dat zo is, wil ik graag het een en ander verwijderen, daar ik liever hier anoniem ben. Heb geen geheimen, maar ik wil dit niet met de hele wereld delen.

Dat kan ik goed begrijpen. Daarom is het privé-gedeelte ook zinvol, naast dat het openbare gedeelte ook zinvol is.
Ik zou me wat genuanceerder willen uitdrukken dan Koffie doet. Ik hoop dat je er begrip voor kunt opbrengen dat bepaalde zaken zo geregeld zijn, en niet meteen met een oordeel klaar staat. Er is altijd in alle redelijkheid over van alles te overleggen. Wij bieden iedereen -ook jou- ruimte en respect, en vragen van iedereen -ook jou- wat ruimte en respect terug.

Dus wees welkom als je hier liever anoniem bent en niet alles met de hele wereld wilt delen, zoals je zelf aangeeft, maar ga ook zorgvuldig met anderen om. Dank je wel. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AntoAntoinette

Citaat van: Koffie op maart 19, 2021, 11:03:46 PM
Citaat van: AntoAntoinette op maart 19, 2021, 06:17:42 PM


Moet mij toch even van het hart, dus als ik 25 berichten schrijf krijg ik mijn privacy op het besloten deel? Wie verzint het  :bloos:

:schater:

Oke, als je het zo 'vriendelijk' stelt: veiligheid op het forum is voor iedereen belangrijk. Voor jou, voor andere leden en ook voor ons als mods. We zijn daar best streng op. Daarom juist die 25 berichten, zodat niet iedereen zomaar plompverloren alles lezen kan.

Tot nu toe is het niet nodig geweest te eisen dat er 25 redelijk inhoudelijke berichten moeten worden geplaatst. Ik  ben ook lid geweest van een forum waar dat namelijk wel een vereiste was en dat kan een struikelblok vormen voor mensen. Daarom heb ik dat hier nooit voorgesteld en, hopelijk, zal dat ook niet nodig zijn. Hopelijk ben je je dat bewust.

Dus, daarom 'verzinnen' we dat. Dat jij ons daarom kennelijk uit wil lachen, met die schatersmilie en de manier waarop je je uitdrukt, zegt iets. Maar goed, je hebt je nu in het prive-gedeelte gezwetst,  wees welkom daar.

Kritiek is welkom, vragen altijd, maar uitlachen schiet bij mij echt heel erg verkeerd. Wij behandelen mensen met respect, dat verwacht ik terug ook.

Als iemand respect naar anderen heeft dan ben ik het wel. Het schaterpoppetje was niet mijn bedoeling om respectloos over te komen. Sorry voor het poppetje.
Maar please niet denken hoe een ander zou denken, in dit geval, hoe ik zou denken.




Koffie

Ik wil mijn excuses aanbieden voor mijn bewoordingen. Ik was echt heel boos en ik had niet moeten reageren vanuit die emotie.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Citaat van: AntoAntoinette op maart 20, 2021, 12:05:31 PM
Als iemand respect naar anderen heeft dan ben ik het wel. Het schaterpoppetje was niet mijn bedoeling om respectloos over te komen. Sorry voor het poppetje.
Maar please niet denken hoe een ander zou denken, in dit geval, hoe ik zou denken.
Ik wil me niet mengen in het verhaal tussen jou en Koffie, wel wil ik toevoegen dat ik het ook niet heel respectvol vind naar iedereen die al wat in het privégedeelte geplaatst heeft om even snel veel berichtjes te plaatsen om daar maar in te komen zoals je nu gedaan hebt. Jij wil graag privacy, en iedereen die daar wat geplaatst heeft heeft daar ook zo z'n redenen voor, en dan is het niet netjes om daar zo mee om te gaan.
Wat mij betreft geen beste start als je net lid word van een nieuwe community.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler


Koffie

Dat was waar ik ook over struikelde, in combinatie met dat schaterlach-smilietje. Maar goed, het zij zo, ik denk dat we het het beste kunnen laten rusten.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie