Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo

Gestart door Maya, maart 13, 2021, 06:46:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maya

Ik ben een vrouw van 37 jaar uit west-vlaanderen.
Al jaren vraag ik me af wat er mis is met mij.
Ik heb al 15 jaar een relatie. Ik hou van intimiteit, aanrakingen, huidcontact, maar van seks geniet ik totaal niet.
Het enige wat ik wil is dat het zo snel mogelijk voorbij is. Ik krijg ook nooit een orgasme.
Ik heb hier nog nooit over gesproken met m'n vriend, ben bang dat hij dan zal denken dat ik niet van hem hou.
Onlangs las ik een artikel over aseksualiteit en ik herkende mij daar direct in. Ik ben dan verder informatie gaan opzoeken en zo kwam ik op dit forum terecht.

BjornAgain

Welkom Maya,
Er is niks mis met je hoor, je bent niet de enige die geen genot ervaart tijdens de seks. Knap dat je dat zolang vol weet te houden en ja als je er zelf oké mee bent is het een prima oplossing om je relatie in stand te houden. Maar je moet zeker niets tegen je zin in gaan doen.

Goed dat je dit forum hebt gevonden, hier kan je je verhalen kwijt, ervaringen van anderen lezen en misschien kun je hier nog tips krijgen, hoe je je relatie met een seksuele partner in stand kan houden.

Uiteindelijk denk ik dat het wel goed is om met je vriend het er over te hebben, maar misschien pas als je wat meer over je eigen geaardheid weet.

Nogmaals welkom en hopelijk kunnen we je helpen. Vragen, verhalen, opmerkingen zijn altijd welkom, je vindt hier altijd wel een luisterend oor.

Jaap

Hallo Maya, welkom op het forum!!  :cake: :cake: :cake:

Wat naar om te lezen dat jij je al zo lang (op dit vlak) tegenover je vriend anders voordoet dan dat je eigenlijk bent.
Het zal een hele stap zijn om dit met je partner te bespreken, maar hij zou eigenlijk juist diegene moeten zijn waar je alles tegen moet kunnen vertellen.

Veel plezier hier en wellicht hebben andere forumleden goede tips voor je hoe je hiermee om kunt gaan!

AceVentura

Welkom op het forum Maya,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Goed dat je ons gevonden hebt, kijk maar eens rond, ik denk dat je hier veel herkenbare dingen zal vinden.
Het lijkt me goed als je toch eens het gesprek met elkaar aan gaat, desnoods onder begeleiding van een hulpverlener. Belangrijk daarbij is dat het niet jouw probleem is, niet zijn probleem, maar een verschil tussen jullie wat hopelijk overbrugt kan woorden door wat jullie voor elkaar voelen.

Veel plezier hier, en voel je vrij om vragen te stellen als je die hebt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Welkom!

Gesprekken hierover in een relatie gaan vaak moeilijk, zo ik hier op het forum lees. Het kan inderdaad gebeuren dat je partner denkt dat je niet van hem houdt, want vaak worden liefde en seks onlosmakelijk van elkaar gezien, en dat is bij ons juist anders.

Heb je ooit iets laten blijken van hoe je tegenover seks staat? Of gaat hij heel erg geschokt en verrast zijn?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Ik sluit me aan bij wat de anderen al geschreven hebben. Welkom Maya! :) :cake:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Lytsedraak

Welkom. Ik ben ook 37 en ik ben er zelf nog maar een maand geleden achter gekomen dat ik aseksueel ben. Ik vond het heel moeilijk om het met mijn man te bespreken want ik was bang dat hij het persoonlijk zou opnemen dat ik geen seksueel verlangen naar hem heb, maar in mijn geval ging het gelukkig goed. Zoals Koffie al aangaf is ervoor uitkomen niet altijd een succesverhaal, maar het kan wel.

Ik wens je in ieder geval sterkte als je het gesprek met hem gaat beginnen, maar vooral veel plezier op dit forum met mensen zoals jij.


Kim10

Hallo Maya, als je erover wil praten met vriend is het vooral zaak dat je duidelijk bent. Dan weet de andere partij ook meteen waar hij/zij aan toe is. Uit eigen ervaring, ik heb succesverhalen meegemaakt maar ook gezanik. Dat iemand zich hevig afgewezen voelde en bleef aandringen. Met zo'n situatie kan ik niets, heb ik geen geduld voor.

AceOfCups

Welkom op het forum, Maya!  :cake: :cake: :cake:

Citaat van: Maya op maart 13, 2021, 06:46:10 AM
Ik heb hier nog nooit over gesproken met m'n vriend, ben bang dat hij dan zal denken dat ik niet van hem hou.
Helaas komt dat ook voor, en ik moet je zeggen dat het een van de meest pijnlijke vooroordelen was waar ik zelf als aseksueel mee te maken heb gehad. Het heeft er denk ik voor een groot deel mee te maken dat datgene wat men zich niet kan voorstellen toch echt bestaat: dat je heel veel van iemand kunt houden zonder dat je seksuele aantrekking beleeft. Eigenlijk vind ik dat men ieders gevoelens serieus zou moeten nemen, of er nu een labeltje op te plakken is of niet; maar ik merk dat het helpt dat er tegenwoordig informatie is waarnaar je kunt verwijzen, zoals de websites van AVEN en NOA en natuurlijk de persoonlijke verhalen van alle mensen op dit forum.

Jullie zijn al zo lang samen; ondanks dat je er nog niet met je vriend over gesproken hebt zal hij er misschien toch wel ergens 'iets' gemerkt hebben, maar zonder het te kunnen duiden? Zou het voor hem ook een opluchting kunnen zijn om te beseffen dat het niet door jouw gevoel voor hem komt dat je er niet van geniet? 

Neem je tijd en kies jouw moment om erover te praten :)
Ecce homo

AntoAntoinette


JJ

Welkom Maya! Ik heb weinig toe te voegen aan wat er al gezegd is. Alleen sluit ik me aan bij Ace of Cups, zou hij echt na al die tijd niks gemerkt hebben? En zou hij na 15 jaar zo snel concluderen dat jij niet van hem zou houden? Veel succes in ieder geval, als je met hem het gesprek aan gaat. En veel plezier op het forum.