Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksueel

Gestart door Ashley xxx, maart 14, 2021, 10:51:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ashley xxx

Hoi lotgenoten,

Ik ben Ashley van 37 jaar en ik ben Aseksueel.
Ik heb nooit seksuele gevoelens ontwikkeld,ik word ook niet verliefd en ik kies er bewust voor om alleen te leven met mijn dieren.
Toen ik 20 was heb ik 1 keer een vriend gehad,en de sex was precies net zoals ik het mij altijd al had voorgesteld,
vies,pijnlijk,onnatuurlijk en walgelijk.Het was 1 keer en meteen nooit meer.
Ik heb het toen echt voor hem gedaan,hij heeft toen eerst 6 maanden moeten wachten voordat hij aan mij mocht zitten en hij moest
eerst van mij zich laten testen op ziektes.

In een maatschappij waar bijna alles om sex draait,voel ik me soms vreemd.Ik ken helemaal niemand die Aseksueel is.
En de maatschappij verwacht dat ik ga trouwen en ga kinderen krijgen,maar dit heb ik ook nooit gewild.
Ik ben gelukkig met mijn hondjes die mijn kinderen zijn.

Als ik iets lees over sex dan blader ik meteen door,of zet de tv snel op een ander net.Ik heb echt een grote afkeer over alles wat hiermee
te maken heeft.

Ik kan mij er niks bij voorstellen dat er mensen bestaan die deze vieze dingen wel doen.

Zijn er hier meerdere mensen die het ook echt vies vinden?En niet verliefd worden?
Ik zou niet weten hoe dit voelt.Ik heb ook nooit gemastubeerd.

Het klinkt misschien ontzettend raar maar ik heb weleens bewust sex filmpjes bekeken om te kijken of er dan wel
gevoelens zouden komen,maar ik voel er werkelijk helemaal niks anders bij dan afkeer en walging.
Is dit herkenbaar bij jullie?



Ik hoop hier herkenning en erkenning te vinden.

Liefs Ashley xxx

Koffie

Welkom! Je bent zeker niet de enige aseksueel die een afkeer heeft van seks. De een zal dat wel hebben, de ander niet of minder. Ik zelf heb er geen afkeer van zo lang ik het maar niet zelf met iemand moet doen. Alleen tongzoenen vind ik heel vies en dat vind ik ook niet prettig om te zien. Seksscènes in boeken blader ik door en op tv wacht ik tot het over is, al moet ik zeggen dat ik vrij weinig dingen zie in die richting. Ik vind het niet vies om te zien, maar ik heb meer zoiets van: Moet dat nou? Zucht.

Seks vind ik in zoverre vies dat ik nooit heb kunnen snappen waarom moedertje natuur de seksorganen heeft gecombineerd met de plaats waar je poept en plast. Echt, niet te volgen voor mij. Waar slaat dat nu toch op...

Je bent ook niet de enige hier die niet verliefd wordt. Ook dit verschilt weer per persoon, maar aromantisch zijn hier meer mensen.

Ik heb me lang vreemd gevoeld in een wereld waar alles om seks lijkt te draaien. In reclames, in relaties, overal. Ik vond het lastig dat ik hier niets mee kon, ik voelde me alsof ik niet klopte. Sinds ik me bewust ben van mijn aseksualiteit heb ik er veel minder moeite mee. Ik klop gewoon prima, als aseksueel.

Op de een of andere manier lijk is soms te vergeten dat mensen seks hebben, dat dat 'normaal' is. Ik heb al heel lang geen partners meer en ik sta er nauwelijks nog bij stil. Maar ik heb er geen enkel probleem mee dat anderen dat doen. Ook niet van mijn eigen dochter, die wel een vriend heeft en die niet aseksueel zijn. Ik vind het allemaal best, als ik maar niet meer hoef.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Ashley xxx

Bedankt voor je antwoord.Het is fijn om hier zoveel herkenning te lezen.Hoeveel leden hebben we hier?Het schijnt dat 1 procent van de bevolking aseksueel is?Het zijn er vast wel meer,mijn familie en vriendinnen weten het maar verder praat ik er niet over.Ik las net een stukje over autisme,mijn psycholoog vermoed dat ik autisme heb.Ik heb ook ptss.Ik ben seksueel misbruikt door een hulpverlener.Ik heb ook een verstandelijke beperking en heb weleens gedacht dat ik hierom deze gevoelens nooit heb ontwikkeld.😘

Edewecht

Hallo Ashley xxx, welkom op dit forum. Goed dat je dit gevonden hebt, en fijn dat je nu al herkenning kan vinden in wat je leest.
Goed dat je meteen al wat vragen stelt. Ik zal proberen hier iets op te antwoorden.
Citaat van: Ashley xxx op maart 15, 2021, 12:00:12 AM
Hoeveel leden hebben we hier?
Volgens de software van dit forum zijn er het ongeveer 2800. Maar daarbij zijn inbegrepen alle leden die zich ooit hebben geregistreerd, maar verder nooit iets hebben geplaatst ('gepost'). Ik schat dat hier op dit moment enkele tientallen leden regelmatig actief zijn.

CiteerHet schijnt dat 1 procent van de bevolking aseksueel is?
Ja, verschillende onderzoeken komen hier op uit, of zelfs op iets meer. Het hangt er vanaf wat je precies onder aseksualiteit verstaat - die grens is niet zo scherp. Maar voor het gemak en in de praktijk gaan we uit van die 1%.

Citeermijn familie en vriendinnen weten het maar verder praat ik er niet over.
Dat hoeft ook niet. Je bepaalt zelf met wie je het wel of niet hebt over je persoonlijke dingen.

CiteerIk las net een stukje over autisme,mijn psycholoog vermoed dat ik autisme heb.Ik heb ook ptss.Ik ben seksueel misbruikt door een hulpverlener.Ik heb ook een verstandelijke beperking en heb weleens gedacht dat ik hierom deze gevoelens nooit heb ontwikkeld.
Soms kan er een verband zijn tussen bepaalde 'problemen' (of neutraler: verschijnselen) en aseksualiteit, maar het hoeft niet.
Aseksualiteit is namelijk geen beperking. Het is een geaardheid, net als hetero,- homo- of biseksualiteit. Bijvoorbeeld ikzelf heb geen enkel trauma vanuit mijn jeugd, maar heb me gewoon nooit seksueel aangetrokken gevoeld tot een ander. Wel op andere manieren (mooi lichaam, lief, graag knuffelen...) maar niet seksueel.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

BjornAgain

Welkom Ashley,

Dank je voor je uitgebreide introductie.
Iedere aseksueel beleeft het anders, zoals je hier de verhalen van de diverse (ex-)forumleden kunt lezen. De één hoeft niet eens aan seks te denken, terwijl de ander het doet om zijn partner tevreden te houden.

Inderdaad de maatschappij is erg op seks gericht, ik stoor me aan de mate dat je het op tv voorbij ziet komen, maar het is voor mij geen reden om hem af te zetten. Ik stoor mij aan reclames van websites die vreemdgaan stimuleren, bushokjes hangen er vol mee.

Verliefd word ik wel, al is dat voor mij geen gevoel van met jou zou ik naar bed willen. Meer een gevoel als ik iemand beter leer kennen van bij jou voel ik me fijn. In tegenstelling tot Koffie, ben ik dan weer wel dol op tongzoenen.

Er is ook niets raar om seksfilmpjes te kijken hoor, je bent toch op zoek naar iets wat volgens iedereen het ultieme genot zou moeten zijn. Ik was er na één seksuele ervaring ook niet achter dat ik er eigenijk geen gevoel bij had. Zelfs na een tweede, derde, vierde... pas in een huwelijk waar het op begon te vallen dat het initiatief nooit van mij kwam, kwam het besef, of beter na mijn huwelijk.

Inderdaad vaak wordt gezegd dat 1% aseksueel is, maar het is natuurlijk iets dat moeilijk meetbaar is. Waarschijnlijk zijn er heel veel aseksuelen nog diep in de kast en ook niet allemaal weten ze de weg hier naar het forum te vinden. Of hebben het forum even nodig als bevestiging dat ze aseksueel zijn om vervolgens niet meer terug te komen.
Het maakt niet uit, iedereen is welkom hier en iedereen wordt te woord gestaan.

Aseksualiteit schijnt vaker voor te komen in combinatie met autisme er zijn hier al een aantal discussies over geweest. Het kan heel goed dat je door een nare ervaring afkeer hebt van seks, maar net zo goed kan het gewoon aanleg zijn.

In ieder geval veel plezier hier en mocht je vragen hebben er staat altijd wel iemand voor je klaar

Lytsedraak

Hallo Ashley en welkom op het forum.

De mate waarin onnodige seks voorkomt in boeken en op tv stoort me ook; in de meeste gevallen zou het de scene niet veranderen als ze gewoon een 'fade-to-black' zouden toepassen. Diegene die weten wat seks is kunnen zich er best wel een voorstelling van maken dat het gebeurde, diegene die het niet weten kunnen denken dat ze gewoon hebben geslapen, en degene die het niet interesseren hoeven het niet te zien.

Verliefd ben ik ook nog nooit geweest, maar ik ben wel demiromantisch; ik voel me romantisch aangetrokken tot mijn man maar pas nadat ik hem goed heb leren kennen. Ik ben nooit verliefd op hem geweest, maar ik hou wel van hem.





AceVentura

Welkom op het forum Ashley,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor je uitgebreide bericht. Als je niet verliefd wordt kan je eens kijken naar demiromantisch of aromantisch, mogelijk herken je je daarin. De afkeer tov. seks verschilt per persoon, er zijn er die het wel hebben en ook die het niet hebben.

Je geeft aan seksueel misbruik meegemaakt te hebben, dat staat op zich los van aseksualiteit. Je kan natuurlijk én misbruik meegemaakt hebben én aseksueel zijn, maar aseksualiteit is op zich geen gevolg van misbruik. Aseksualiteit is een geaardheid, net zoals homo-, hetero-, biseksueel. Je wordt ook geen homo of hetero van misbruik :)

Die 1% is inmiddels al een oude schatting, zoals anderen ook al aangeven is dat natuurlijk moeilijk te meten. Recentere schattingen zijn hoger.

Veel plezier hier, ik weet zeker dat je hier herkenning gaat vinden :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceOfCups

Welkom Ashley!  :cake: :cake: :cake:

Er kan altijd een reden zijn waarom je geen seksuele gevoelens hebt, zoals de dingen die je al opnoemde, maar het kan ook gewoon zijn wat het is. Vaak zoeken mensen naar een verklaring, maar verschillende eigenschappen kunnen gewoon samen gaan. 
En als jij gelukkig bent samen met je hondjes dan doet dat alles er misschien ook niet toe. Laat de maatschappij maar praten :)

Hopelijk vind je herkenning hier :)
Ecce homo

Jaap

Hoi Ashley, welkom hier!!  :cake: :cake: :cake:

Ik heb niet veel meer toe te voegen aan de reacties die al geplaatst zijn...
Misschien nog een extra stukje  :cake:  ;)

Veel leesplezier hier!

Ashley xxx

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.Zo fijn om te weten dat er zoveel andere mensen zijn die hetzelfde als mij denken.Ik stoor mij er vreselijk aan dat tijdschriften zoals de Viva vol staat met artikelen over s.. Er blijft weinig over zo om te lezen.Ik vind dat er meer aandacht moet komen voor de Aseksuelen.Want dit zie ik nou nooit terug in bv GTST of the Bold terwijl het zo normaal is.Het is anders maar absoluut niet niet normaal.Ik heb nooit interesse gehad voor jongens.Toen dacht ik dan moet ik lesbisch zijn maar dat is het niet.Ik vind het heerlijk om alleen te leven met mijn hondjes die voor mij mijn kinderen zijn.Fijn zoveel herkenning.😘😘😘

AntoAntoinette


JJ

Welkom Ashley!
Erkenning krijg je hier zeker van iedereen en ik denk ook dat je veel herkenning zult vinden. Veel plezier op het forum.

PS: wat voor dieren heb je?