Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Interview aromantisch

Gestart door LL160, maart 30, 2021, 02:01:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LL160

Hallo allemaal!

Ik doe mijn stage bij Lottelust en ben opzoek naar iemand die aromantisch is. Deze persoon zou ik graag willen interviewen voor een artikel en mag anoniem! Het lijkt mij mooi om hier een artikel over te schrijven omdat ik denk dat er veel onwetendheid over dit onderwerp is. Veel mensen weten niet wat het inhoudt bijvoorbeeld. Lijkt het jou leuk om dit onderwerp bespreekbaarder te maken, laat het ons weten! Je kan me een mailtje sturen; lissa@lottelust.nl

Met vriendelijke groet,
Lissa van Ruler, Lottelust

AceVentura

Bedankt voor je interesse Lissa,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Ik ben zelf aromantisch en val dus in je doelgroep. Om een indruk te krijgen heb ik de website van lottelust even bekeken, en dan zie ik qua type onderwerpen daar niet direct een verhaal over aromantisch zijn tussen passen. Hoe zie jij dat?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op maart 30, 2021, 04:39:05 PM
Om een indruk te krijgen heb ik de website van lottelust even bekeken, en dan zie ik qua type onderwerpen daar niet direct een verhaal over aromantisch zijn tussen passen.

Alert aan andere forumleden: het is nogal expliciet.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Bedankt voor het toevoegen van de waarschuwing Edewecht, die is inderdaad terecht.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Kim10

Lottelust even bekeken; zie er niets in. In mijn ogen alleen maar heel plat vermaak. Nou ja, ieder het zijne dan wel het hare maar ik word hier misselijk van. Ben ook aromantisch maar laat me niet interviewen. Denk ook niet dat de Lottelust bezoekers hier op wachten, op verhalen over aseksuelen.

AceVentura

Zelf denken ze blijkbaar dat het wel kan, anders zouden ze geen oproepje plaatsen. Ik ben benieuwd naar hun zienswijze.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Ik werd destijds gewaarschuwd door leden alhier om niet mee te doen aan een programma van SBS6: ik zou alleen maar goed zijn voor de lachcijfers.
Nu is het mijn beurt om anderen aan te raden om eerst maar eens goed na te denken voor je op de site van Lottelust verschijnt. Ik denk niet dat daar veel latente aseksuelen op zoek zijn naar hun identiteit, ahum.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik ben niet aromantisch, hoewel ik bepaald niet licht ontvlambaar ben en ik mezelf omschrijf als demi-romantisch. Ik heb heel vluchtig de site bezocht, maar nee, da's niet mijn ding. Maar dat wil niet zeggen dat het er niet mag zijn.

Toch ben ik wel nieuwsgierig: wat is de gedachte achter het zoeken naar mensen die aromantisch zijn, voor zo'n website? En wat voor stage loop je daar? Ik wil het ook niet zomaar afserveren.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10

Dat idee had ik ook al; dat Lottelust even lekker wilde gieren. Als ik iets zou willen zeggen over ace & aro zijn is het toch niet daar.

AceVentura

Ik vind het erg jammer dat er vanuit Lissa/Lottelust niet meer gereageerd wordt, hun zijn de enigen die duidelijkheid kunnen geven over wat ze precies willen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Wie weet komt ze nog. Op dit moment lis ze niet (ingelogd) online geweest, dus misschien heeft ze de reacties nog niet gezien. Misschien ook wel, het forum is openbaar en je kunt ook niet ingelogd meelezen.

Ik wil niet meewerken, maar ik heb wel oprecht interesse in het hoe en waarom en de bedoeling.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

BjornAgain

Haha nou ja ze hebben in ieder geval een paar extra bezoekers gehad..

Dacht even dat ik wereldvreemd was omdat ik nog nooit van Lottelust gehoord had...

Dankzij jullie berichten heb ook ik heb gekeken en tja ik ben niet het type dat met mijn hoofd of met naam en toenaam in de media hoeft, maar ik zou aan hun ook niet anoniem mijn medewerking verlenen. Maar ja ben ook wel romantisch dus ik val toch al weer af... wat jammer nou.

Ja ik hoop inderdaad op nog een reactie...

Bloem

Ik kende de site ook niet, heb het ook even vluchtig bekeken. En mijn gedachte was 'waarom niet', als alle facetten van seksualiteit voorbijkomen, waarom dan ook niet iets over aseksualiteit? Het geeft de bezoeker de mogelijkheid op een volledig beeld. Ik doe even een aanname dat de gemiddelde seksueel niet zo snel gericht op zoek gaat naar info over aseksualiteit, dan kan een artikel alhier misschien toch voor die persoon de moeite van het lezen waard zijn.

Overigens heb ik, aro ace, geen interesse om mijn verhaal daar te doen.

AceOfCups

Citaat van: Koffie op april 01, 2021, 07:51:28 PM
Ik wil niet meewerken, maar ik heb wel oprecht interesse in het hoe en waarom en de bedoeling.
Met beide eens :)

Disclaimer: ik heb niet zo'n zin die site te bezoeken dus ik kan niet helemaal meepraten :)

@Lissa: je zoekt een aromantisch persoon. Is het de bedoeling dat deze ook aseksueel is?
Als jullie site idd over 'lust' gaat -wat samen kán gaan met (romantische) liefde voor een andere mens, maar uiteraard niet noodzakelijkerwijs- is het niet uitgesloten dat er zich onder de doelgroep van Lottelust ook aromantische mensen bevinden, alleen vermoed ik dat deze daarbij niet ook aseksueel zullen zijn. Dus je kan het ook daar vragen :) Al is het dan weer de vraag of mensen zich daar bewust van zijn :)
Omgekeerd hebben veel aseksuelen wel romantische gevoelens. Daarnaast zijn er mensen die zowel aseksueel als aromantisch zijn. Maar ik neem aan dat je je al aan het inlezen bent voor je artikel, dus dan ben je dat vast al tegengekomen :)

Goed idd dat er meer bekendheid komt, maar dan gaat het er wel om hoe. Ik snap de terughoudende reactie van mensen, zeker wanneer al vaker is gebleken dat het niet serieus genomen wordt en meer als iets om over te lachen.
Misschien zijn de bezoekers van lottelust er best in geÏnteresseerd, maar wat anderen ook al schreven; zou het daar op zijn plek staan?
Ecce homo