Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi daar

Gestart door sharkie, maart 31, 2021, 05:22:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sharkie

Hoi Aseksuelen  :wave:,

Ik ben er eigenlijk onlangs achter gekomen dat er zoiets is als A-seksueel zijn en hiermee dus ook dat ik Aseksueel ben.
Alhoewel ik soms afvraag of dit niet komt wegens in je kind/tiener/puber jaren bepaalde sociale affectie niet te hebben gehad of dit als herkend te hebben of te ervaren of dat je gewoon een giga muur om je heen hebt gebouwd.
Ook denk ik weleens komt dit ook niet door gebrek aan hormonen.
Al met al het gaat erom dat je accepteerd wie je nu bent, al vind ik dit wel lastig.

Ik ben 39 jaar en woon in Leiden. Ook ik houd van katten al heb ik ze zelf niet, maar daar hebben we in Leiden het kattencafe voor  ;D.
Ik ga graag naar rockbandjes en concerten en wie weet als het weer kan met 1 of meerdere van jullie.

Groetjes




Edewecht

Hallo Sharkie, welkom op dit forum. En welkom met je aseksueel-zijn. :D

Er zijn best veel mensen die denken dat aseksualiteit veroorzaakt wordt door 'problemen' in het verleden, of gebrek aan (vul maar in), of misbruik, of wat ook. Maar dat is een misverstand. Natuurlijk kunnen nare ervaringen uit je jeugd zorgen voor problemen in je tegenwoordige leven, maar aseksualiteit zien wij als geaardheid. Het is aangeboren of in ieder geval diep geworteld. Je kunt het vergelijken met een geaardheid als bi-, hetero- of homoseksualiteit. Iemand is niet lesbisch omdat ze te weinig affectie heeft gehad of te weinig/te veel hormonen. Zo is het ook met aseksualiteit.

Het accepteren van wie en hoe je bent is niet altijd makkelijk. Neem er rustig de tijd voor, lees lekker mee op het forum en stel gerust alle vragen die in je opkomen. Er lopen hier tientallen ervaringsdeskundigen rond van alle leeftijden, bevolkingsgroepen en genders. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jaap

Hoi Sharkie, welkom hier!!  :cake: :cake: :cake:

Goed dat je je hebt aangemeld, om zo met ons in contact te komen. Dat maakt de acceptatie (over een tijdje) misschien ook wat gemakkelijker.
Ik ben ook een kattenliefhebber, maar heb er op dit moment ook geen. Vraagje: je hebt het over een katten café, mogen die wel open zijn nu?  ;)

AceVentura

Welkom op het forum Sharkie,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
Leuke naam!

Naar oorzaken voor aseksualiteit wordt inderdaad meer gespeculeerd. Net zoals het niet bekend is wat hetero- en homoseksualiteit veroorzaakt is dat ook bij aseksualiteit het geval. Acceptatie is een hoofdstuk apart, neem er vooral de tijd voor. Ieder doet dat op z'n eigen manier, het belangrijkste is om hierin jouw weg te volgen.

:headbang: Rockbandjes :headbang:, naar wat voor bands ga je zoal? Bands die ik wel eens bezocht heb zijn Bon Jovi, Rammstein, Within Temptation, Nightwish en Mostly Autumn.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Welkom!
En leuk, een kattenfan! Ik heb poes Rosa. Of Rosa heeft mij. Nee, we 'hebben' elkaar. Wij hebben elkaar in elk geval lief. :) Hier in Goes was ook een kattencafé, maar helaas is dat er niet meer. Erg jammer. Ik heb er verschillende keren bezoekers mee naar toe getroond.

Het heeft ook niets te maken met hormonen. Het staat dan ook los van libido. Het gaat echt om een gevoel van seksuele aantrekking, waarvan ik je niet kan uitleggen wat dat is, want ik ken het zelf helemaal niet. :) Er zijn ook mensen met een heel laag libido, maar die ervaren nog wel die aantrekking. Soms zou ik het wel eens even willen ervaren, gewoon, om te weten wat het is, hoe het voelt, waar het over gaat. De wereld schijnt ervan te zinderen, maar ik kan er helemaal niets mee. En soms is dat best jammer. Alsof iedereen om je heen heel mooie muziek hoort en ik dus niet.
Maar aan de andere kant lijkt het me ook enorm veel onrust met zich meebrengen, en ik vind het wel lekker dat ik allerlei 'drangen' niet voel.

Dus, welkom, lees rustig rond, en als je wat wilt vragen of vertellen, voel je vrij. :)

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Aiyana

Dag Sharkie,

Welkom hier! Ik ben ook nog heel nieuw op het forum en heb ook pas net ontdekt dat aseksualiteit bestaat en toen vielen heel veel puzzelstukjes op zijn plek. Fijn om hier te zien dat er niks raars met me aan de hand is, maar dat er genoeg mensen zijn zoals ik. Ik ben inmiddels 41.

Groeten,
Aiyana

AceOfCups

Welkom Sharkie,  :cake: :cake: :cake:

Zelf herken ik het ook wel hoor, dat je toch allerlei verklaringen gaat zoeken voor je anders-zijn-dan-de-rest (op dit vlak dan toch) en ik geloof ook dat er weldegelijk allerlei factoren kunnen zijn die maken dat je minder of helemaal geen seksuele aantrekking beleeft. Of een grotere weerstand ertegen hebt.
Ik heb er voor mijzelf voor gekozen om dat niet (allemaal) te onderzoeken; naar mijn gevoel  is er niks mis met mij en vooral: mis ik niks, het is een eventuele partner die iets mist. Wat Koffie al zei, dat het ook een bepaalde onrust lijkt te geven bij al die mensen. Ik vind het prima zo; oorzaak of geaardheid, of dat de geaardheid nu een oorzaak heeft of niet:)

Ik kom regelmatig in Leiden en ben wel heel nieuwsgierig naar dat kattencafé :) Temeer omdat ik geen huisdieren mag waar ik nu woon en dit ook erg mis. Hoe werkt dat? Ipv een kop koffie krijg je een kat te leen aan wie je je oxitocinetekort kunt opladen? :)

Wat de rockbandjes betreft: zelf stam ik uit de 'grunge tijd' , althans, dat was toen ik naar concerten begon te gaan in opkomst. Ik ben eigenlijk niet zo op de hoogte wat er tegenwoordig allemaal speelt :)

Ecce homo

BjornAgain

Welkom Sharkie,

Je verhaal is wel herkenbaar hoor. Het zoeken naar oorzaken van iets waarmee je afwijkt van de algemeen geldende norm.

Ook dacht ik ooit dat een testosterontekort wel eens de oorzaak kon zijn dat ik nagenoeg niet geïnteresseerd ben in seks. Zelfs bij de dokter geweest, bloed laten prikken, bleek niks mis mee. Dus het moet wel van stress komen...

Tot ik hier op het forum kwam en ik zo veel herkenning trof.

Voel je vrij om te vragen wat je wilt en vooral om bijlage te leveren aan het forum.

Groetjes,
Een 39-jarige rock liefhebber (Muse, The Killers, Radiohead, Imagine Dragons, Mumford&Sons)

Kim10

Hallo Sharkie, Is het Kattencafé open nu? Lijkt me geweldig, met een poes op schoot een kopje koffie drinken. Ik woon samen met Sam, die geen andere katten duldt. Dus af en toe naar het Kattencafé zou voor mij  een uitkomst zijn.
Verklaringen voor aseksueel zijn, daar doe ik allang niet meer aan. Waarom? Het is wat het is. :cake:

sharkie

Hoihoi,

Wat een leuke reacties. Bedankt allemaal hiervoor.

Ja heb het Aseksueel zijn nu wel geaccepteerd, maar blijft lastig.
Ik heb en ervaar geen fysieke/seksuele aantrekkingskracht naar iemand, maar ik kan wel iemand heel leuk vinden en een relatie hebben/opbouwen, maar dan zonder seks.
Zoenen/knuffelen dat vind ik dan wel weer fijn.

Nee kattencafe is nu helaas niet open, maar je kan het wel voor een uur afhuren voor 1-2 personen  en dan zonder drinken/eten. Is trouwens ook aan te raden, lekker alles voorzelf  :) :).
Voor degene die interesse hebben, check de Facebook pagina Sophies kattencafe.

De bands die ik voornamelijk goed vind zijn onder andere; TOOL, Guns n Roses, Metallica, Pearl Jam, Guano Apes, Skunk Anansie, Godsmack, Five Finger Death Punch.

Leuk dat er nog meer katten en rock liefhebbers op dit Forum zitten.  8) 8)



AceVentura

Doen de Guano Apes nog wat? Ik ken ze eigenlijk alleen van Open Your Eyes (wat ik overigens echt fantastisch vind), en heb verder nooit meer iets van ze gezien of gehoord.

Veel plezier hier, je zal hier vast veel herkenning vinden  :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

BjornAgain

Goede vraag Ace,

Ze hadden daarna nog Lord of the boards en Big in Japan (Alphaville cover). Heb in ieder geval 2 cd's in de kast staan: Proud like a God en Don't give me names.

Heb ze geloof ik ooit nog op Lowlands gezien... ook al weer wat jaartjes terug.

Sharkie help ons uit de brand, zijn ze nog bij elkaar?

sharkie

Ja dat zijn denk wel de bekendste nummers.
Open your Eyes was hun eerste single en blijft een goed nummer.

Ze zijn een tijdje gestopt, maar sinds aantal jaar weer bij elkaar en geven af en toe optreden in Amsterdam en soms op een festival in oosten van Nederland en
heel veel optredens in Duitsland.

Nog zeker ook albums gemaakt.
Walking on a thin line, zeker de moeite waard
Bel air, nummer 7 en 9 ook lekker om te luisteren


Kim10

Kwam er gisteren, na wat zoeken op Internet dat hier in Amsterdam ook een Kattencafe is. "Kopjes" in de Marco Polo straat. zag er leuk uit. Een kattenhuis waar jij, als je je netjes gedraagt een kopje koffie mag drinken.
Prettige Pasen!  :cheerleader:

AceVentura

Citaat van: sharkie op april 02, 2021, 04:49:09 PM
Bel air, nummer 7 en 9 ook lekker om te luisteren
Ik heb ze zojuist geluisterd, vooral fanman was in het begin even wennen, later kwam het toch nog goed met het gitaarwerk :headbang:
Binnenkort toch maar weer eens een CD'tje van kopen :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler