Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Leuke meid ontmoet, maar ze is niet a-seksueel..

Gestart door Intotheworld, april 06, 2021, 03:36:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceOfCups

Best wel apart ook wel, dat mensen dat soort vragen gaan stellen aan iemand die ze nauwelijks kennen. Ik denk dat je daar niet in mee hoeft te gaan, en dat je dat best op een of andere subtiele wijze kenbaar mag maken.
Ecce homo

Koffie

Ik begrijp dat wel hoor. Ik vind het ook geen onoverkomelijke leugen. Ik ben zelf geneigd om te denken dat als dat op zich voor haar wel zo is, dat ze dan best hard is en dat je je dan kunt afvragen of dat op zich wel bij je past. Niet iedere leugen is hetzelfde.

Het is voor jou allemaal nog nieuw en onzeker. Het idee dat er mogelijk iemand op je pad komt kan heel spannend zijn en op deze manier is het meer dan spannend. Ik zou zeggen, als dat ter sprake komt, leg dat uit. Ze moet toch wel een hart van steen hebben, wil ze je het dan ontzettend kwalijk nemen.... denk ik. En doet ze dat wel, dan ben je misschien beter af bij iemand anders.  :knuffel:
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Intotheworld

Citaat van: Ace of Cups op april 07, 2021, 11:08:08 PM
Best wel apart ook wel, dat mensen dat soort vragen gaan stellen aan iemand die ze nauwelijks kennen. Ik denk dat je daar niet in mee hoeft te gaan, en dat je dat best op een of andere subtiele wijze kenbaar mag maken.

Ja ik ben dat ook niet gewent, maar in die vriendengroep waar ik dan via een goede vriend van mij in terecht ben gekomen is iedereen heel open over seks. Ze geven elkaar ook speeltjes cadeau enzo..
Opzich vind ik het wel tof dat ze daar zo open over durven te praten. Seks en voorkeuren zouden geen taboe moeten zijn, al voel ik me er wel vaak ongemakkelijk bij  :schater:

Het stomme is dat ik ook niet 100% zeker ben over mijn a-seksualiteit. Ik wordt namelijk nog erg aangetrokken door vrouwelijk schoon, maar niet door naaktheid. En wat mijn behoefde aan seks helemaal weghaalt is dat ik me totaal niet op mijn gemak voel als ik geen kleding aan heb. Zelfs als ik alleen thuis ben kom ik de badkamer niet uit zonder eerst een broek aan te doen. Misschien is het meer onzekerheid dan a-seksualiteit, en als ik daar bij iemand achter kan komen dan is dat wel zo'n open persoon. Maar ik moet er inderdaad wel eerlijk in zijn.


Lytsedraak

Voor zover ik het begrepen heb zijn er verschillende soorten aantrekkingskracht. Seksueel is er eentje, maar je hebt ook romantisch en esthetisch. Dus het is als aseksueel nog steeds mogelijk om je aangetrokken te voelen tot het vrouwelijk schoon, het enige dat ontbreekt is het verlangen om er iets seksueels mee te doen.

Edewecht

Citaat van: Intotheworld op april 08, 2021, 12:36:17 AM... in die vriendengroep waar ik dan via een goede vriend van mij in terecht ben gekomen is iedereen heel open over seks ...
... Opzich vind ik het wel tof dat ze daar zo open over durven te praten. Seks en voorkeuren zouden geen taboe moeten zijn, al voel ik me er wel vaak ongemakkelijk bij  :schater:

Op zich is het mooi dat jullie als vriendengroep open over seks kunnen zijn. Maar wat ik me afvraag: is die 'openheid' zo groot dat het ook okee is als een van de vrienden (jij dus) aangeeft dat hij zich ongemakkelijk voelt bij seks? Zou daar ruimte voor zijn?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Citaat van: Intotheworld op april 08, 2021, 12:36:17 AM
Het stomme is dat ik ook niet 100% zeker ben over mijn a-seksualiteit. Ik wordt namelijk nog erg aangetrokken door vrouwelijk schoon, maar niet door naaktheid. En wat mijn behoefde aan seks helemaal weghaalt is dat ik me totaal niet op mijn gemak voel als ik geen kleding aan heb. Zelfs als ik alleen thuis ben kom ik de badkamer niet uit zonder eerst een broek aan te doen. Misschien is het meer onzekerheid dan a-seksualiteit, en als ik daar bij iemand achter kan komen dan is dat wel zo'n open persoon. Maar ik moet er inderdaad wel eerlijk in zijn.
Hierin zie ik eigenlijk alleen maar meer reden om open en eerlijk te zijn, ook over je twijfels. Stel dat ze er oké mee is, dan kunnen jullie samen die ontdekkingsreis maken Hoe mooi zou dat zijn?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Anniek

Het is natuurlijk niet handig/netjes om te liegen over je vorige relatie, maar het valt nog wel te redden denk ik. Als je eerlijk kan zeggen 'Hey, ik ben aseksueel. Ik weet dat ik vorige keer heb gezegd dat ik seks had gehad, maar dat zei ik omdat ik het nog wat aan het aftasten ben met mijn seksualiteit en ik niet meteen over dat onderwerp wou praten' zouden niet veel mensen het je nog kwalijk nemen denk ik.

Als jullie niet bij elkaar blijken te passen dan is dat heel jammer, maar wel de waarheid. En dat blijft waar, of je het meteen zegt, er veel later pas mee komt, of het nooit vertelt en de hele relatie lang doet alsof. Meteen zeggen scheelt dan een hoop tijd en pijn.

Succes.

Intotheworld

Citaat van: Edewecht op april 08, 2021, 06:38:32 PM
Op zich is het mooi dat jullie als vriendengroep open over seks kunnen zijn. Maar wat ik me afvraag: is die 'openheid' zo groot dat het ook okee is als een van de vrienden (jij dus) aangeeft dat hij zich ongemakkelijk voelt bij seks? Zou daar ruimte voor zijn?
Pff ja, dat is de vraag  :schater: maar van mij hoeft ook niet die hele groep het te weten  :ange: als zij er maar oké mee is!

Citaat van: AceVentura op april 08, 2021, 06:58:15 PM
Hierin zie ik eigenlijk alleen maar meer reden om open en eerlijk te zijn, ook over je twijfels. Stel dat ze er oké mee is, dan kunnen jullie samen die ontdekkingsreis maken Hoe mooi zou dat zijn?
Ja dat zou het beste scenario zijn!

Citaat van: Anniek op april 08, 2021, 07:55:00 PM
Het is natuurlijk niet handig/netjes om te liegen over je vorige relatie, maar het valt nog wel te redden denk ik. Als je eerlijk kan zeggen 'Hey, ik ben aseksueel. Ik weet dat ik vorige keer heb gezegd dat ik seks had gehad, maar dat zei ik omdat ik het nog wat aan het aftasten ben met mijn seksualiteit en ik niet meteen over dat onderwerp wou praten' zouden niet veel mensen het je nog kwalijk nemen denk ik.

Als jullie niet bij elkaar blijken te passen dan is dat heel jammer, maar wel de waarheid. En dat blijft waar, of je het meteen zegt, er veel later pas mee komt, of het nooit vertelt en de hele relatie lang doet alsof. Meteen zeggen scheelt dan een hoop tijd en pijn.
Daar heb je zeker gelijk in. Ik ga zoiezo niks meer achter houden, en als ik zeker weet dat ze ook wat voor mij voelt ga ik het vertellen. En hoe, of wat zie ik op het moment zelf wel  :-\


Morgen ga ik haar weer zien, en ben gewoon echt zenuwachtig hiervoor. Hoe simpel zou het leven zijn geweest als ik gewoon een modale heteroseksuele jongen zou zijn geweest!  :schater:

AceOfCups

Citaat van: Intotheworld op april 08, 2021, 09:40:01 PM
Citaat van: Edewecht op april 08, 2021, 06:38:32 PM
Op zich is het mooi dat jullie als vriendengroep open over seks kunnen zijn. Maar wat ik me afvraag: is die 'openheid' zo groot dat het ook okee is als een van de vrienden (jij dus) aangeeft dat hij zich ongemakkelijk voelt bij seks? Zou daar ruimte voor zijn?
Ik vond in dit verband alleen al de titel heel mooi van het stuk dat Amber in oktober voor Oneworld heeft geschreven, omdat je er ook zo naar kan kijken:
"SEKSUELE VRIJHEID BETEKENT OOK: GEEN SEKS HOEVEN"
(ik krijg de link niet gecopieerd omdat ik op mijn telefoon zit, sorry daarvoor, maar via google kan je het eventueel terugvinden)
Ecce homo

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Intotheworld

Interessant stuk inderdaad! Bedankt voor het delen!

Intotheworld

Ik had haar gister weer gezien trouwens. Was weer super gezellig, maar we hebben het er verder nog niet over gehad. Ik heb ook nog geen goed moment kunnen vinden om te vertellen over mijn seksuele verleden, en ben ook nog niet zeker over de klik tussen ons twee.

Maar ik hou jullie op de hoogte over verdere updates! Misschien dat jullie daar niet om staan te springen, maar wellicht iets voor iemand die een keer een zelfde probleem heeft  :P

Edewecht

Citaat van: Intotheworld op april 10, 2021, 08:23:37 PM
Maar ik hou jullie op de hoogte over verdere updates! Misschien dat jullie daar niet om staan te springen, maar wellicht iets voor iemand die een keer een zelfde probleem heeft  :P

Belangrijk is dat het voor jou goed voelt om iets met ons te delen of juist niet te delen. Dit is jouw topic. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

BjornAgain

Inderdaad, helemaal eens met Edewecht. Als wij het niet zouden willen lezen (al weet ik niet waarom), dan hebben wij de keuze om dit niet te lezen. Of er niets mee te doen.

Maar als jij de behoefte hebt om dit te delen, of adviezen nodig hebt, of gewoon wilt weten hoe wij er over denken, vooral blijven posten. En net wat je zegt, zeker hier kan jouw ervaring weer bruikbaar zijn voor iemand in dezelfde situatie!

Kortom lekker door blijven posten en uiteindelijk hopen we allemaal op een berichtje waarin je schrijft dat ze helemaal oké is met jouw aseksualiteit en jullie nu een geweldig koppel vormen :D

AceOfCups

Hier nog iemand die van happy-endings houdt :) Maar ook alle andere verhalen zijn welkom hoor
Ecce homo