Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Iemand om mee te delen

Gestart door Ikkin, april 17, 2021, 04:43:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ikkin

Ik ben ondertussen 2 jaar weer single en ik vind het heerlijk om singke te zijn lekker alles zelf plannen en doen niemand waar je op moet letten. En nooit hoeven nadenken over wil ze misschien meer dan ik kan geven.

Maar op het laatste stukje na mis ik ook het delen van dingen met iemand, ik heb vrienden en daar kan ik veel kwijt maar toch niet alles. Soms of misschien ook heel vaak wil je meer delen. Na een dag werk iemand die even naar je luisterd over die irritante cliënt die je had.

Kan je ook een vriendschap hebben waar je alles mee kan delen zonder dat je het seksuele deel hebt.
Ik durf te zeggen dat ik goede vrienden heb maar toch deel ik niet alles met hun.

Ik ben niet iemand die makkelijk contact maakt met mensen maar wil ze wel graag om me heen hebben.

Snappen jullie het nog wat ik schreef. Ik niet :-[

Denk in mogelijkheden niet in beperkingen

AceVentura

Ik snap denk ik wel wat je bedoeld hoor. Ik mis soms ook wel eens iemand om m'n dagelijkse belevenissen mee te delen, of gewoon iets leuks als een verhaal over een uitje van hier ofzo, gewoon iemand bij wie je je verhaal even kwijt kan, ongeacht wat het is.

Helaas is het is deze tijd nog lastiger dan anders en is nieuwe contacten maken helemaal moeilijk. Als je wil kan je natuurlijk altijd hier even stoom afblazen in het Wind-je-alsjeblief-op deel ;)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

... en je zou altijd nog een berichtje kunnen plaatsen in het Contacthoekje. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

BjornAgain

Het is ontzettend herkenbaar wat je schrijft. Zeker in deze coronatijd is het lastiger om nieuwe contacten te maken. Laat staan iemand te vinden bij wie je je echt jezelf kan en mag zijn.

Inderdaad vrienden zijn leuk en belangrijk, maar even je hart luchten is een ander verhaal. Soms heb je daar luisterende oor nodig en als je de behoefte er aan hebt je een stevige knuffel geeft, zonder dat die denkt: "Heb je haar weer?"

Natuurlijk kan je innige vriendschappen of een hebben, zonder daarbij het seksuele deel te moeten hebben. Alleen in het wild zijn die misschien wat moeilijker te vinden. Je zou inderdaad een oproepje in het contacthoekje kunnen plaatsen, of hier openlijk op het forum je frustraties bespreken, maar voel je ook gerust vrij om een pb te sturen hoor.

Jaap

Net zoals de reacties die al op je berichtje geplaatst zijn, snap ik je ook wel, het is zelfs heel herkenbaar.
Lekker zelf de regie in handen houden en je eigen plan trekken, maar daarnaast toch iemand missen die je echt begrijpt en waarmee alles bespreekbaar is (ook die dingen die je niet met je vrienden bespreekt). Iemand waarbij je echt helemaal jezelf kunt zijn en dat ook goed is.
Zoals BjornAgain al aangeeft denk ik ook dat het wel mogelijk is om een soulmate/maatje te vinden voor een hechte vriendschap, maar 'ze liggen niet voor het oprapen'.
Om iemand te vinden waarbij het seksuele aspect niet van belang is, zit je op dit forum wel op de juiste plek ;).

AceOfCups

Ik snap je hoor. Maar op een of andere manier gaat het in mijn leven  zo dat ik me op veel vlakken vaak beter begrepen voelde door vrienden dan door degene met wie ik een relatie had, dus het zegt niet altijd alles.
Met de ene mens deel ik gemakkelijker de kleine dingen, met een ander een gezamelijke interesses, met een ander weer iets anders. Mij lukt het eigenlijk niet om alles met een persoon te delen wat ik allemaal te delen heb, en ik weet ook niet of ik dat nodig vind.

In mijn omgeving zijn best wat mensen die door de onmogelijke woningmarkt gedwongen zijn een woning te delen met iemand, een huisgenoot. Wat ik er zo van hoor en zie geeft weleens wrijving, maar kan het ook erg gezellig zijn; samen eten, samen een film kijken, het is vaak de eerste die ze zien als ze uit hun werk komen en bij wie ze even stoom kunnen afblazen of hun enthousiasme over iets kwijt kunnen. Eigenlijk net als in een relatie, maar dan hebben ze alleen geen relatie. Zelf zou ik er niet zo snel voor kiezen, maar zo kan het ook
Ecce homo

Ikkin

Dank jullie wel voor jullie berichten, ja corona maakt het niet makkelijker om contacten te maken. Al is er via internet veel mogelijk, het is toch anders.

Ik lees al heel lang mee op dit forum, maar wist vaak niet goed hoe te reageren, mede daardoor blij met jullie reacties maakt het makkelijker naar de toekomst om te reageren.
Denk in mogelijkheden niet in beperkingen

BjornAgain

Je kan nooit fout reageren en je moet ook niet denken dat jouw bijdrage geen toegevoegde waarde heeft. Alles is welkom en niets is te raar of te gek.

We zijn allemaal mensen, met allemaal onze baaldagen en verder v gewoon oefenen. Als jij iets wilt zeggen moet je dat gewoon doen.  In tegenstelling tot op andere fora of Facebook groepen wordt je hier niet meteen afgebrand als je iets zegt wat de rest het niet mee eens is. Al zal dat laatste eigenijk nooit voorkomen, want het is vooral wat jij ervaart.

Beukennootje

Ik herken heel erg wat je zegt Ikkin. Het zou fijn zijn om een 'maatje' te hebben om dingen mee te bespreken die veel mensen met hun vriend/vriendin/partner bespreken. Maar het begint zich bij mij nu ook uit te breiden naar andere gebieden. Zo ging ik altijd met vrienden op zomervakantie, maar mijn vrienden zitten nu bijna allemaal in relaties en gaan dan met hun vriend/vriendin op vakantie. Hierdoor blijf ik een beetje alleen achter en hou ik geen mensen over om mee op vakantie te gaan. Maar alleen op vakantie gaan zie ik totaal niet zitten. Ik ben een extravert persoon en voel me op mijn best als ik mijn ervaringen (zoals vakanties) samen met anderen kan doen en meemaken. Ik woon momenteel nog bij mijn ouders, maar zodra ik klaar ben met mijn studie en een baan heb, wil ik ook wel een keer het huis uit. Maar alleen wonen lijkt mij enorm stil en ik ben best bang om dan eenzaam te worden. Ik ben aromantisch en aseksueel, dus ik denk dat ik niet 'goed' zou zijn in een 'standaardrelatie' (sorry ik weet niet hoe ik dat het beste verwoord), maar ik zou inderdaad wel graag met een hele goede vriend (of wat mij betreft vrienden) samenwonen en op vakantiegaan en dergelijke. Maar ik ken verder geen aromantische en/of aseksuele personen, of personen die ook graag met vrienden willen samenwonen in plaats van met hun relatie. Dus ik heb hier helaas nog geen oplossing voor gevonden en ik weet ook nog niet helemaal hoe ik hier het best mee om kan gaan.

Koffie

Als je extravert bent, is het misschien leuk om met een groepsvakantie voor alleenstaanden of alleengaanden te reizen?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Ikkin

Ja zeker als je extravert ent is dat heel leuk om te doen, ook als je introvert bent ik ben zo een aantal keer op groep reizen geweest (waar ook koppels) meegingen was erg gezellig.

Helaas is dat geen optie, de standaard reisorganisaties nemen mijn niet meer mee zonder valide begeleider.

Ik maak voor mijn dagelijkse activiteiten gebruik van rolstoel maar kan alles volledig zelf maar orga ksaties nemen mij niet mee als mijn rolstoel mee moet..

Maar ik kan iedereen die reizen leuk vind en niet alleen wil wel de groepsreizen aanraden.

Citaat van: Koffie op april 20, 2021, 07:08:32 PM
Als je extravert bent, is het misschien leuk om met een groepsvakantie voor alleenstaanden of alleengaanden te reizen?
Denk in mogelijkheden niet in beperkingen

AceVentura

Wat vervelend dat ze zo moeilijk doen over je rolstoel. We hebben elkaar (inmiddels een tijd geleden) ontmoet in de Efteling, en je kan je over het algemeen prima zelf redden.

Zijn er geen aanbieders die wel goed mee om kunnen gaan? Of misschien zelfs specifiek hierop richten? Ik kan me niet voorstellen dat je de enige bent met dit probleem.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jaap

Zo zie je maar, dat best een aantal leden hetzelfde probleem ervaren m.b.t. het vinden van iemand om alles mee te kunnen delen.

We hebben blijkbaar nog een lange weg te gaan als het inderdaad zo is dat je met rolstoel, maar zonder begeleiding, niet mee mag op reis...
Misschien ben jij met rolstoel wel sneller en wendbaarder dan andere mensen zonder rolstoel, en die mogen wel mee... ???

Sarah93-

Citaat van: Beukennootje op april 20, 2021, 03:41:33 PM
Ik herken heel erg wat je zegt Ikkin. Het zou fijn zijn om een 'maatje' te hebben om dingen mee te bespreken die veel mensen met hun vriend/vriendin/partner bespreken. Maar het begint zich bij mij nu ook uit te breiden naar andere gebieden. Zo ging ik altijd met vrienden op zomervakantie, maar mijn vrienden zitten nu bijna allemaal in relaties en gaan dan met hun vriend/vriendin op vakantie. Hierdoor blijf ik een beetje alleen achter en hou ik geen mensen over om mee op vakantie te gaan. Maar alleen op vakantie gaan zie ik totaal niet zitten. Ik ben een extravert persoon en voel me op mijn best als ik mijn ervaringen (zoals vakanties) samen met anderen kan doen en meemaken. Ik woon momenteel nog bij mijn ouders, maar zodra ik klaar ben met mijn studie en een baan heb, wil ik ook wel een keer het huis uit. Maar alleen wonen lijkt mij enorm stil en ik ben best bang om dan eenzaam te worden. Ik ben aromantisch en aseksueel, dus ik denk dat ik niet 'goed' zou zijn in een 'standaardrelatie' (sorry ik weet niet hoe ik dat het beste verwoord), maar ik zou inderdaad wel graag met een hele goede vriend (of wat mij betreft vrienden) samenwonen en op vakantiegaan en dergelijke. Maar ik ken verder geen aromantische en/of aseksuele personen, of personen die ook graag met vrienden willen samenwonen in plaats van met hun relatie. Dus ik heb hier helaas nog geen oplossing voor gevonden en ik weet ook nog niet helemaal hoe ik hier het best mee om kan gaan.

Dit! Zo herkenbaar! Ik woon sinds 2,5 jaar alleen op een appartement, en sindsdien heb ik vaak gedacht 'gewoon een huisgenoot die ook permanent single is en met wie ik alles kan delen (behalve mijn lichaam!)', dat is wat ik wil. Maar hoe vind je die? Ik heb een goede vriendin die ook eeuwig single en mogelijk aseksueel is, we zijn al een paar keer samen op reis geweest en dat is altijd supertof! Maar ik denk niet dat we goed zouden matchen als huisgenoten en zij droomt nog van een klassiek gezin.

AceOfCups

Het is iets om goed over na te denken en goede afspraken over te maken; niet alleen qua gedeelde taken, maar ook qua verwachtingen m.b.t. 'gezellige' dingen delen, of juist over hoeveel ruimte je ook op jezelf wil zijn, dat kan teleurstellingen voorkomen. Je kan ook eens kijken op woongroep.net
Het is niet alleen voor woongroepen, maar ook soms mensen die een of twee huisgenoten zoeken. Zelf zoek ik ook zoiets :)
Ecce homo