Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Het oerinstinct 🤔paren

Gestart door Yezie, april 22, 2021, 10:02:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yezie

Ik vraag me dit serieus af ik heb het al proberen op te zoeken maar ik krijg niet echt Duidelijkheid over dit Topic ze zeggen dat het oerinstinct was om te paren maar hoe kan het dan dat Aseksueel bestaat echt al ik hoor Kont en nu van sex is natuurlijk sex is dit dat ik krijg er hoofdpijn van dit is vooral op tv maar is het een oerinstinct of en wie was de eerste aseksueel of is dit er altijd geweest . Ik vind het prima dat dit hun gelukkig maakt maar ik . Het voelt voor mij gewoon zo van als het zo natuurlijk is waarom denk ik dan ja doe mij maar pizza
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Fricai

#1
Seksualiteit is een instinct bij (nagenoeg) alle dieren. Aseksuele (en homoseksuele) individuen zijn uitzonderingen. Zeer waarschijnlijk bestonden er al aseksuele individuen sinds lang voordat er mensen bestonden, dus onder andere individuen van onze gemeenschappelijke voorouder met andere mensapen.

AceVentura

Dat iets natuurlijk is betekend niet automatisch dat je het ook leuk moet vinden. Eten is ook iets natuurlijks, en toch zijn er genoeg mensen met diverse vormen van eetproblemen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Lytsedraak

Voortplanting is bij alle levende wezens een belangrijk onderdeel van het bestaan - van de kleinste micro-organismen tot de grootste zoogdieren. Het voortbestaan van de groep is wat telt en de individuen uit die groep dragen daaraan bij. Vandaar dat heteroseksueel ook de standaard is, evolutionair/biologsich gezien is het het meest interessant als het mannetje het zaad bij een vrouwtje kan en wil achterlaten; dat verhoogd de kans op het voortbestaan van de groep.

Sommigen worden anders geboren dan de anderen, hoe dat precies gebeurd is niet bekend, maar het gebeurd. Homoseksualiteit is zelfs in de dierenwereld waargenomen en het is dus niet iets dat exclusief bij mensen voorkomt. Aseksualiteit in de dierenwereld is minder van toepassing, omdat veel dieren paren als ze er hormonaal voor klaar zijn (bronstigs/krols/loops, we hebben er veel termen voor) en als je kijkt naar bijvoorbeeld eenden of kippen hebben de vrouwtjes al helemaal geen inspraak wanneer het gebeurd. 

We weten dat homoseksualiteit en aseksualiteit aangeboren zijn, maar we weten ook dat door bijvoorbeeld sociale druk die mensen in de rol van heteroseksueel worden geduwd: een homoseksueel die trouwt en kinderen krijgt met iemand van het andere geslacht, of een aseksueel die seks heeft omdat het erbij hoort.

Ik denk dat aseksualiteit al lang bestaat, maar dat het nooit opviel omdat die mensen trouwden en kinderen kregen om zekerheid te hebben in hun leven, of omdat er sociale druk werd uitgeoefend. Verstandshuwelijken zijn er altijd geweest.

Dus ja, het gaat hier om het voortbestaan van de soort, daarom is de meerderheid heteroseksueel, maar uitzonderingen worden geboren. En als er genoeg mensen zijn waardoor de druk van het moeten trouwen en kinderen krijgen wegvalt, dan hebben die uitzonderingen de mogelijkheid om te doen wat in hun aard ligt.




Yezie

Citaat van: Lytsedraak op april 23, 2021, 09:49:50 AM
Voortplanting is bij alle levende wezens een belangrijk onderdeel van het bestaan - van de kleinste micro-organismen tot de grootste zoogdieren. Het voortbestaan van de groep is wat telt en de individuen uit die groep dragen daaraan bij. Vandaar dat heteroseksueel ook de standaard is, evolutionair/biologsich gezien is het het meest interessant als het mannetje het zaad bij een vrouwtje kan en wil achterlaten; dat verhoogd de kans op het voortbestaan van de groep.

Sommigen worden anders geboren dan de anderen, hoe dat precies gebeurd is niet bekend, maar het gebeurd. Homoseksualiteit is zelfs in de dierenwereld waargenomen en het is dus niet iets dat exclusief bij mensen voorkomt. Aseksualiteit in de dierenwereld is minder van toepassing, omdat veel dieren paren als ze er hormonaal voor klaar zijn (bronstigs/krols/loops, we hebben er veel termen voor) en als je kijkt naar bijvoorbeeld eenden of kippen hebben de vrouwtjes al helemaal geen inspraak wanneer het gebeurd. 


Dankjewel voor je uitleg

We weten dat homoseksualiteit en aseksualiteit aangeboren zijn, maar we weten ook dat door bijvoorbeeld sociale druk die mensen in de rol van heteroseksueel worden geduwd: een homoseksueel die trouwt en kinderen krijgt met iemand van het andere geslacht, of een aseksueel die seks heeft omdat het erbij hoort.

Ik denk dat aseksualiteit al lang bestaat, maar dat het nooit opviel omdat die mensen trouwden en kinderen kregen om zekerheid te hebben in hun leven, of omdat er sociale druk werd uitgeoefend. Verstandshuwelijken zijn er altijd geweest.

Dus ja, het gaat hier om het voortbestaan van de soort, daarom is de meerderheid heteroseksueel, maar uitzonderingen worden geboren. En als er genoeg mensen zijn waardoor de druk van het moeten trouwen en kinderen krijgen wegvalt, dan hebben die uitzonderingen de mogelijkheid om te doen wat in hun aard ligt.
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Koninginnekind

Goh ja..

de meeste dieren paren om zich voor te planten vanuit instinct. Er zullen weinig dieren zijn die bewust 'kinderloos zijn'. Iets wat bij mensen wel bestaat.
Mijn bewuste kinderloosheid staat overigens los van mijn aseksualiteit. Of toch niet? Misschien zijn er onder de aseksuelen statistisch gezien wel meer bewust kinderlozen dan bij de andere geaardheden? Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Mijn vriend is niet aseksueel maar heeft net als ik (gelukkig maar) echt geen kinderwens.

Is mijn/ons instinct dan stuk?

geen idee!

Koninginnekind
geboren op 30 april, vandaar mijn nickname. V '88

Edewecht

Ho wacht even. Stuk is er niks! Mensen zitten nu eenmaal anders in elkaar dan dieren (hoewel... ;D )

Maar waar het mij om gaat is: blijkbaar reageer je anders dan een dier met paringsdrang. Dat is niet beter, niet slechter, maar gewoon: anders. Met je vraag of er dan iets 'stuk' zou zijn, ga je er blijkbaar (onbewust?) van uit dat geen-seks-hebben onnatuurlijk is, dus dat het om een gebrekje gaat.
Gelukkig hebben wij mensen - anders dan dieren - meer keuzevrijheid. Over hoe we willen leven, wat we willen doen en wat niet. Geen-seks-hebben of geen kinderwens hebben is gewoon één van die mogelijkheden. Net als opera zingen, een wandeling maken, genieten van iemands blauwe ogen. Dat doen dieren niet. Zijn wij dan 'stuk'? Dacht't niet...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Kim10

Dacht t ook niet.  :rollol: Ik houd het op je hersens gebruiken. Nesteldrang of een van die andere zaken die als "natuurlijk" worden gezien; ik heb er geen enkele ervaring mee.