Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Te geef: 'Understanding asexuality'

Gestart door Edewecht, april 25, 2021, 10:32:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Beste mede-forumleden, ik heb ooit het boek Understanding Asexuality door Anthony F. Bogaert gekocht, maar er nog steeds geen letter in gelezen. En dat ben ik ook niet meer van plan. Het is dus nog gloednieuw.
Ik bied het hier gratis aan. Heb je belangstelling, stuur me dan even een PB.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Voor wie het boekje niet kent:
Het is een Engelstalig boek (voor zover dat door de titel nog niet duidelijk is ;)) waarin Anthony Bogaert de verschillen tussen seksueel en aseksueel onderzoekt om zo meer te leren over seksualiteit in algemene zin. Het bevatte voor mij wel een aantal dingen die me extra bevestiging gaven dat aseksueel voor mij het juiste label is :)
Anthony bogaert is een bekende seksuoloog die veel onderzoek heeft gedaan naar aseksualiteit en daaraan gerelateerde gerelateerde onderwerpen, hij is oa. te zien in de documentaire "Rated-X" die ook over aseksualiteit gaat.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik zit te twijfelen. Natuurlijk dat het Engels is en ik heb het laatste jaar al moeite met 'gewoon' Nederlands, maar ik ga mijn best doen om dat weer een beetje los te wrikken daarboven. Ik hoop dat de bieb ook weer zonder moeilijk doen bereikbaar is, zodat ik mezelf weer eens aan het lezen kan krijgen.

Maar verder vraag ik me natuurlijk af wat het boek gaat toevoegen aan wat ik al weet. Maar dat kan ook een beetje arrogant zijn. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Er hebben zich al twee kandidaten gemeld, dus het boek is al 'weg'! Maar leuk dat er belangstelling is.

Citaat van: Koffie op april 25, 2021, 07:35:17 PM
Maar verder vraag ik me natuurlijk af wat het boek gaat toevoegen aan wat ik al weet. Maar dat kan ook een beetje arrogant zijn. ;)

Dat is waarom ik het niet meer hoef te hebben/lezen. Er zal ongetwijfeld heel wat in staan wat ik niet nog niet weet, maar ik vind het eigenlijk belangrijker om mezelf te begrijpen. En dat zit wel snor, inmiddels.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ja, dat heb ik zelf ook. IK begrijp hoe het werkt voor mij en het is goed zo.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10


Koffie

Maar toch ben ik dan toch een beetje nieuwsgierig wat er nog in dat boek staat, en of dat nog iets toevoegt of zo. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie