Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo || NL 1990

Gestart door Geitje, april 25, 2021, 07:39:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Geitje

Hallo allemaal,

Ik vind dit best wel een ding. Ben ook nooit zo van het praten over zaken waar ik mee zit (geen heel goede eigenschap), maar het scheelt dat niemand mij hier "kent". Heb nu ook voor mezelf dan ook de eerste stap gemaakt door mij aan te melden voor dit forum. Ik zit al een tijdje met vragen, en ging nu toch maar eens googelen of dat het vaker voorkomt. Zodoende ergens een verwijzing naar dit forum gevonden.

Ik weet niet of ik aseksueel ben of iets van een lage seksdrive ofzo? Ik lees soms dingen waarin ik mij kan vinden, en soms ook weer totaal niet. Ik weet in ieder geval dat ik het heel vervelend vind.

Ik ben een vrouw van 31, hetero en best wel een romanticus. Nu alweer een paar jaar vrijgezel. Nooit echt lange relatie gehad (2 jaar max). Kan me wel aangetrokken voelen tot een man, en ook zeker (smoor)verliefd worden. Vind het heerlijk om te knuffelen, kriebelen, zoenen etc. Maar dat was het dan ook wel. Seks heb ik wel gehad met mijn partners. Maar het doet mij eigenlijk niet zoveel. Ik vind het fijn dat de andere het fijn vind. En ben vaak blij als het erop zit. Was ook vaak wat lastig omdat ik dan dus ook niet echt opgewonden raak. Mis het ook totaal niet als ik geen partner heb. En heb nooit de neiging gehad om mezelf te bevredigen zeg maar. Ook steamy scenes op tv doen mij niets, ik wacht braaf totdat het verhaal weer verder gaat. Maar. Ik wil dat dus eigenlijk wel. Ik zou willen dat ik wel gewoon die drang/zin had en ervan kan genieten met mijn partner. Ik wil ook het liefst een leuke man vinden waarmee ik samen oud word etc etc. Alleen sta ik niet heel open voor een nieuwe relatie en daten omdat ik weet/ bang ben dat we dat gedoe dan weer gaan krijgen. Ik heb dus bijvoorbeeld wel een tinder account. Maar durf vervolgens dan niet echt een gesprek aan te gaan met een match.

En ik schaam me er eigenlijk ook wel voor. Heb best seksuele vrienden/vriendinnen. Eentje wat minder, en die word eigenlijk altijd een beetje voor de gek gehouden door de rest. Dus je begrijpt dat ik weinig zin heb om dit met mijn vrienden te delen. Ik draai er vaak maar een beetje omheen. Scheelt dat ze weten dat ik toch al niet zo'n prater ben.

Nou het is best een verhaal geworden. Hopelijk is het een beetje duidelijk.

Verder ben ik overigens erg gelukkig hoor! Het is alleen dat stukje van mezelf waar ik eigenlijk wel mee zit. Sta er verder niet vaak bij stil. Behalve als ik iemand leuks ontmoet of weer eens ga piekeren haha.

Vandaag is mijn account hier geactiveerd. Dus heb nog niet heel veel gelezen verder. Behalve een paar kennismakingsverhalen van andere nieuwe leden. En dat lucht eerlijk gezegd al enorm op. Er zijn er meer die het allemaal maar ongemakkelijk vinden. 

BjornAgain

Welkom Geitje,
Goed dat je lid geworden bent en al de eerste stappen hebt genomen door lid te worden en jezelf voor te stellen.  Ik zou je k zeker adviseren om ook andere onderwerpen en categorieën te lezen.

Je bent echt niet de enige, die tegen dit dilema aanloopt. Voor veel mensen is seks iets natuurlijke, dus hoe kan je er niet van houden? Maar zoals je hier kunt lezen ben je echt niet  enige hoor.

Raar ben je absoluut niet.

AceOfCups

Welkom, Geitje!  :cake: :cake: :cake:

Het kan inderdaad veiliger voelen om eerst je verhaal eens anoniem te delen, zoals dat hier ook kan; dan ben je je verhaal iig kwijt en heb je een plek om je vragen te stellen. Of niet, alles is goed. Ik kan me zo voorstellen dat je al lezende nieuwe inzichten krijgt en ook tot antwoorden kan komen voor jezelf. Veel dingen uit je verhaal herken ik; er eigenlijk helemaal niet mee bezig zijn, maar geen zin hebben in dat gedoe, wanneer zich dat aandient :)
En jouw verhaal benadrukt nogmaals hoe belangrijk ik het vind dat er meer bewustzijn gaat ontstaan, dat in de liefde niet iedereen hetzelfde is, en dat dat niet iets zou moeten zijn om lacherig over te doen. Grappen maken met en om elkaar kan leuk zijn, wanneer je vanbinnen allemaal weet dat die acceptatie er toch wel is. Dat is hiermee helaas vaak nog niet het geval, mensen weten niet wat het is, dat het kan.

Ben wel benieuwd of je er met die ene vriend/vriendin wel over kan praten?
Ecce homo

Koffie

Welkom! Het kan ook best een hele stap zijn om zoiets van jezelf te delen. Je weet ook maar nooit hoe mensen gaan reageren. Mensen vinden het vaak maar gek als je geen seks wilt, of in ieder geval kunnen ze het vaak niet begrijpen. Maar hier is dat uiteraard heel normaal, want bijna iedereen komt hier speciaal daardoor. Mij luchtte het toen ik hier kwam ook zo op. dat het gewoon was, dat je dat gewoon kon zeggen zonder rare blikken, en dat ik dus niet iets mankeer, maar dat ik gewoon aseksueel ben. En zeker niet de enige!

Het ligt ook niet altijd even gemakkelijk en zwart-wit, dus het kan soms best lastig zijn om uit te vogelen of je aseksueel bent en hoe dat er dan uit ziet bij jezelf. Want iedere aseksueel is anders, we zijn tenslotte individuen.

De kern van aseksualiteit is dat je je niet of verminderd seksueel aangetrokken voelt. Dat staat los van libido. Je kunt als aseksueel een gewoon of meer dan gemiddeld libido hebben, of minder libido, of geen libido. maar dat kunnen mensen die wel seksueel zijn, ook hebben. Wel of niet masturberen. Het gaat echt om die aantrekking. Ik zelf heb geen idee waar dat over gaat, want ik ken zelf echt helemaal geen seksuele aantrekking en heb dat ook nooit gehad.

Aseksualiteit staat ook los van romantische aantrekking. Sommigen worden wel verliefd, anderen zijn aromantisch, en worden niet verliefd. Maar ook dat kan ook bij mensen voorkomen die wel seksuele aantrekking kennen.

Er is er maar een die kan zeggen wat jouw geaardheid is en dat ben je uiteindelijk zelf.

Dus neem je tijd, lees rustig rond en als je vragen hebt of wat wilt delen, voel je vrij. :)

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Hallo Geitje,
Anderen hebben al veel zinnigs gezegd. Ik voeg er een welgemeend Welkom aan toe!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jaap

Hoi Geitje, welkom op het forum!  :cake: :cake: :cake:

Ook ik sluit me aan bij wat allemaal al gezegd is. Fijn dat het oplucht om hier andere verhalen te lezen en er achter te komen dat meer mensen 'anders' zijn op dit gebied.

Kim10

Goedemorgen Geitje, wat je zegt klinkt bekend. Over delen met je vrienden, dat is heel persoonlijk. Soms krijg je uitgesproken vervelende reacties, zo van:"Dan heb je mij nog niet gehad." Of:"Gewoon wachten op de ware." Als je dat allemaal niet wilt; dan maar zeggen waar het op staat. Succes.En leuk dat je het forum gevonden hebt!

AceVentura

Welkom op het forum Geitje,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Ik heb ook niets meer toe te voegen aan wat al gezegd is. Stel verder vooral de vragen die je hebt, we zijn met een hoop ervaringsdeskundigen dus de kans is groot dat we je kunnen helpen.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Citaat van: Geitje op april 25, 2021, 07:39:04 PMIk weet niet of ik aseksueel ben of iets van een lage seksdrive ofzo? Ik lees soms dingen waarin ik mij kan vinden, en soms ook weer totaal niet. Ik weet in ieder geval dat ik het heel vervelend vind.

Ik ben een vrouw van 31, hetero en best wel een romanticus. Nu alweer een paar jaar vrijgezel. Nooit echt lange relatie gehad (2 jaar max). Kan me wel aangetrokken voelen tot een man, en ook zeker (smoor)verliefd worden. Vind het heerlijk om te knuffelen, kriebelen, zoenen etc. Maar dat was het dan ook wel. Seks heb ik wel gehad met mijn partners. Maar het doet mij eigenlijk niet zoveel. Ik vind het fijn dat de andere het fijn vind. En ben vaak blij als het erop zit. Was ook vaak wat lastig omdat ik dan dus ook niet echt opgewonden raak. Mis het ook totaal niet als ik geen partner heb. En heb nooit de neiging gehad om mezelf te bevredigen zeg maar.

Welkom, Geitje! :wave:

Je stelt een goede vraag. Als ik zo je verhaal lees, zou het best eens kunnen dat je wel de aantrekking ervaart, maar 'gewoon' nooit zin hebt. Een laag libido (= seksdrive) heb je sowieso. Of je daarnaast ook geen seksuele aantrekking ervaart (= aseksualiteit) is minder makkelijk in te schatten. Maar het verandert ook weinig aan de situatie. Of je nou geen zin hebt, omdat je nooit zin hebt, of omdat je niemand 'op die manier' aantrekkelijk vindt, ... Het resultaat is hetzelfde, en maakt daten & relaties lastig (met de meeste mensen).

Laag libido kan zijn hoe je in elkaar zit, kan echter ook een medische oorzaak hebben. Je kan er eventueel eens mee naar de huisarts, dan kun je dat eventueel (grotendeels) laten uitsluiten.

Trouwens, je seksuele oriëntatie (of, het hebben van een laag libido) is niets om je voor te schamen.
Ik hoop dat hier 'praten' je op weg helpt om uiteindelijk ook open te kunnen zijn tegen vrienden en potentiële dates. :)