Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hi!

Gestart door Siamees, april 28, 2021, 07:55:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Siamees

Hallo lieve mensen!

Mijn naam is Siamees, naar het katertje wat ik en mijn ex samen adopteerden. Het is een superaanhankelijk mannetje, volgt me overal, vraagt altijd om aandacht en zit het liefst aan/op me.
Qua karakter lijk ik erg op hem, besefte ik me - superaanhankelijk, behoefte aan heel veel aandacht en intimiteit, maar niet aan seks. Nooit echt gehad ook - wat voor mij niet betekent dat ik er met de juiste partner niet van kan genieten - dat verhaal schrijf ik misschien later nog eens, maar leek me een beetje enthousiast voor een introductie haha!
Via uitgebreide internet-zoektochten dan toch op het spoor gekomen van het woord "aseksualiteit", en afgelopen week voor het eerst echt geGoogled. Het voelde superlogisch, dus besloot ik me aan te melden op het forum  ;D

Dus! Roos, vrouw, 28 jaar op het moment van schrijven (ik prijs mezelf gelukkig dat ik er 'vroeg' achter ben), liefhebber van alles op 4 pootjes. Deeltijd-student naast een baan in een verpleeghuis en nog middenin ontwikkeling: wie ben ik, wat wil ik en wat zijn mijn behoeftes?  :smile-hart: Verder hou ik van koken, een goed boek, zon en een fijne wandeling!

BjornAgain

Welkom Siamees,

Zo te horen ben je er nog op tijd genoeg bij om alleen een kat te moeten delen. Ik zou zeggen kijk rustig rond, lees de verhalen van anderen en als je de behoefte hebt om dingen van je af te schrijven of te vragen er zijn hier altijd mensen die klaar staan om naar je te luisteren en je te voorzien van advies (waar mogelijk). Geen vraag of opmerking is te gek hier hoor.

In ieder geval veel plezier hier

Fricai


AceOfCups

Welkom, Siamees!  :cake: :cake: :cake:
Wat fijn dat je het forum gevonden hebt :) En er zijn hier meer kattenliefhebbers ook!
Ecce homo

Koffie

Welkom van een mede-kattenliefhebber. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jaap

Hoi Siamees (Roos), welkom op het forum!  :cake: :cake:

Hier nog een kattenliefhebber!
Ik wens je veel succes in je zoektocht naar wie je bent en wat je wil.
Misschien kan dit forum je daarbij een beetje helpen...

Kim10

Hoi Siamees, fijn dat je het forum gevonden hebt. "Iedereen" hier lijkt gek op katten te zijn. Ik woon tot volle tevredenheid samen met Sam, die jammer, jammer, jammer geen andere poezen duldt. Voorheen had ik er altijd twee of drie.
Op het forum zul je beslist her- en erkenning vinden.  :cake: :cake: :cake:

Siamees

Dank jullie wel voor de fijne reacties allemaal!
Helaas delen we nu nog 3 katten, waaronder het katertje dus dat zal nog even stoeien worden. Zou ze voor geen goud willen missen <3
Ik hoop inderdaad dat dit forum bijdraagt aan de zoektocht, want in mijn hoofd klinkt aseksualiteit toch redelijk rampzalig voor het aangaan van nieuwe (intieme) relaties... Daarintegen hoef je in principe maar één goeie partner tegen te komen is het idee  ::)

Thanks allemaal!

AceVentura

Welkom op het forum Siamees,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor je leuke voorstelberichtje, kattenliefhebbers zijn hier inderdaad genoeg :)

Als je in jouw zoektocht naar het antwoord op de vraag "Wie ben ik?" vragen hebt, stel ze gewoon. Hier is geen vraag raar, en met zoveel ervaringsdeskundigen is er een redelijke kans dat we je kunnen helpen :)

Veel (lees)plezier!
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jaap

Begrijpelijk dat je 'schrikt' als je jezelf dit label definitief opplakt. Het zal het vinden van een partner er inderdaad niet makkelijker op maken.
Maar zo hoeft het niet te zijn natuurlijk, het is niet allemaal zwart-wit.
Je schrijft zelf al in je voorstelberichtje, dat je er met de juiste partner van kan genieten.
Er is dus misschien toch wel wat mogelijk, en inderdaad je hoeft er maar één te vinden ;) !

Sterkte ook met de verdeling van jullie katten, ondoenlijk om als liefhebber te moeten kiezen lijkt me...

Torbs

Hee wat leuk een leeftijdsgenoot. Ik ben ook 28!

Bedankt voor het delen van je verhaal. Vind het altijd prettig om iedereens verhalen te lezen.

Ik hoop dat je er uit komt met de katten. Vrienden van mij hebben een soortgelijk probleem en die doen maand om maand de kat delen nu.