Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mezelf voorstellen - Roxane

Gestart door Roxane, mei 07, 2021, 10:22:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roxane

Hey iedereen!

Mijn naam is Roxane, ik ben een vrouw uit Kluizen (regio Evergem, dicht bij Gent) en ik word over een maandje 21 jaar. Ik twijfel nog een beetje over mijn geaardheid, maar aangezien ik nog nooit verliefd ben geweest en ook geen behoefte heb aan seks, vermoed ik dat ik aseksueel ben. Ik masturbeer wel af en toe, maar het idee seksuele handelingen bij anderen uit te voeren, lijkt me niet tof. Soms probeer ik mijn aseksualiteit te negeren en mezelf wijs te maken dat ik wel 'gewoon' ben (wat is gewoon zelfs?!), maar dat komt denk ik voornamelijk door de druk die de maatschappij ons oplegt.
Ook heb ik een autismespectrumstoornis (ASS) en een eetstoornis. Die laatste heb ik gelukkig al beter onder controle dan vroeger, maar er is nog wat werk aan de winkel. Ik ga dan ook in therapie bij een psychologe, diëtiste en psychiater. Eindelijk heb ik de juiste hulpverleners gevonden, wat een hele opluchting is na de lange weg die ik al heb afgelegd...
Momenteel studeer en werk ik niet, mijn focus ligt nu dus even volledig op mijn herstel. Ik hoop eind september te kunnen starten met een korte opleiding via Syntra, om kinderbegeleidster te kunnen worden in bv. een crèche. Ik heb al twee studies geprobeerd (professionele bachelors), maar die stress kon ik jammer genoeg niet aan. Het is dus nog even afwachten wat ik ga doen met mijn toekomst. Van mijn therapeuten moet ik nu eerst LEVEN, haha (makkelijker gezegd dan gedaan).
Mijn hobby's zijn schrijven (ik heb al een boek geschreven: '(Over)leven met psychische problemen'), reizen, skeeleren, watersport, films/series kijken, muziek luisteren, lezen...
Ik heb me aangemeld op dit forum, omdat ik graag wat meer zou te weten komen over de ervaringen van anderen met hun aseksualiteit. Ondanks het feit dat seks me niet echt aanspreekt, zou ik misschien wel graag een relatie hebben. Ooit wil ik ook wel een kind (denk ik) en het zou leuk (en ook wel makkelijker) zijn om dat samen met iemand te doen, maar die persoon wil ik wel eerst wat beter leren kennen. Ik zou niet graag alleen oud worden, ook al heb ik veel vrienden en lieve familie om me heen. Dus als ik hier iemand zou tegenkomen, zou dat een pluspunt zijn, want op datingsites zoals Tinder zijn de meesten toch maar enkel op seks uit.
Als er eens een bijeenkomst georganiseerd wordt, zou ik het ook tof vinden om deel te nemen. 

Liefs, Roxane

Fricai

Hoi Roxane, welkom! :wave:

Wat bedoel je met watersport? Zeilen? Surfen? Ik skate ook veel laatste tijd. 8)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Roxane,  :cake: :cake: :cake: :cake:

CiteerSoms probeer ik mijn aseksualiteit te negeren en mezelf wijs te maken dat ik wel 'gewoon' ben (wat is gewoon zelfs?!), maar dat komt denk ik voornamelijk door de druk die de maatschappij ons oplegt.
Misschien ben je wel gewoon aseksueel :), het een sluit het ander niet uit.

Ik hoop dat je hier kan vinden wat je zoekt. Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

BjornAgain


Jaap

Hoi Roxane, welkom op het forum!  :cake: :cake:

Inderdaad, wat is gewoon? Iedereen is anders en is wie hij/zij is. Alles bij elkaar opgeteld vormen we samen een gemiddelde, maar het geeft niet als je daarvan afwijkt...
Er spelen best wat dingetjes in je leven lees ik, fijn dat het met de eetstoornis de goede kant op gaat. Ook fijn om te lezen dat je naast goede vrienden en familie ook de juiste hulpverleners om je heen hebt!
Goed dat je de mogelijkheid hebt om nu even volledig aan jezelf te werken, en toch ook al bezig bent met nadenken en plannen maken voor de toekomst! 

Om hier iemand te vinden, kun je ook een oproepje in het contacthoekje plaatsen.

Veel leesplezier en bij verdere vragen, stel ze gerust!

Roxane

@fricai

Met watersport bedoel ik snorkelen, zwemmen, kajakken, surfen... Het maakt me niet veel uit, ik vind het allemaal heel leuk :)

AceOfCups

Welkom Roxanne!  :cake: :cake: :cake:

Leuke hobby's heb je  :)
Lees lekker rond hier en vraag wat je wilt; dat kan helpen bij het uitvogelen hoe het zit of bevestigen wat je al dacht (ook fijn af en toe, herkenning :)).

Citaat van: Roxane op mei 07, 2021, 10:22:25 AM
Ik zou niet graag alleen oud worden, ook al heb ik veel vrienden en lieve familie om me heen. Dus als ik hier iemand zou tegenkomen, zou dat een pluspunt zijn, want op datingsites zoals Tinder zijn de meesten toch maar enkel op seks uit.
Zo weet ik zeker dat ik op dit forum ook een succesverhaal heb gelezen van iemand die toch via Tinder iemand gevonden had. Ik heb even geprobeerd of ik het snel kon vinden voor je, maar helaas ben ik niet zo'n vriendjes met die zoekbalk bovenin de pagina. Nu ja, dat kom je vast allemaal wel tegen.
Veel plezier hier :)
Ecce homo

Fricai

Citaat van: Ace of Cups op mei 10, 2021, 04:26:42 PM... maar helaas ben ik niet zo'n vriendjes met die zoekbalk bovenin de pagina.

Wat is er loos? :)

Mijn Tinder avontuur

AceOfCups

Citaat van: Fricai op mei 11, 2021, 12:44:34 AM
Wat is er loos?  :)
Geen idee; meestal krijg ik een melding dat er niks is gevonden, ook wanneer ik zeker weet dat er een topic van moet zijn. Misschien heeft de zoekfunctie gewoon niet zoveel geduld met mijn trage  internetverbinding hier  ;)
Ecce homo